Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ДЕРЖАВНА ВЛАДА І МЕХАНІЗМ ДЕРЖАВИ

- 5.1. Державна влада та її властивості

Державна влада — це публічно-політичні відносини між державним апаратом і підвладними йому індивідами (їх об'єднаннями, соціальними спільнотами).

Державна влада є різновидом політичної влади. Володі­ючи всіма її ознаками, державна влада має тільки їй вла­стиві риси:

1) єдність — нормою для держави є одна державна вла­
да: інакше неминучою є громадянська війна або, як міні­
мум, безлад. Всі інші влади, навіть політичні, відмічені
плюралізмом. їх може бути кілька — наприклад, влада
правлячої партії та влада опозиційної партії;

2) загальність — державна влада поширює свою дію на
всю територію держави і всіх індивідів, які проживають та
перебувають на ній незалежно від громадянства та піддан­
ства;

3) універсальна репрезентативність — державна
влада представляє все суспільство, виступає від його імені
у внутрішніх і зовнішніх загальних справах. Якість репре­
зентативності мають й інші види влади, але вони представ­
ляють інтереси окремих соціальних спільнот, а не всього
суспільства;

4) суверенність — державна влада є самостійною і не­
залежною від будь-якої іншої влади усередині країни і поза
нею. При цьому необхідно враховувати, що суверенітет
сучасної держави обмежується загальновизнаними стандар­
тами прав людини, міжнародними зобов'язаннями, пере­
буває під контролем громадянського суспільства та світової
спільноти;


 




5) організаційне оформлення — державна влада від­
окремлена від суспільства, стоїть над ним, і матеріально
втілена в державному апараті — системі взаємопов 'язаних
органів, що складаються з професійних управлінців. Ча­
стиною державного апарату є органи примусу (армія, по­
ліція, органи контролю та нагляду, в'язниці тощо). Жодна
інша влада не має у своєму розпорядженні подібних інстру­
ментів впливу;

6) монополія (виняткове право) на видання загальнообо­
в'язкових правил поведінки та забезпечення виконання їх
за допомогою примусової сили держави;

7) монополія на стягування податків, мита, залучен­
ня населення до виконання неподаткових повинностей
(наприклад, трудова повинність на період війни). Фінансо­
ві кошти необхідні державній владі для утримання апарату
держави та вирішення загальних проблем (оборони, будів­
ництва загальнозначущих шляхів сполучення та інших
споруд, підтримки культури тощо).

Найважливішими характеристиками (властивостями) сучасної державної влади є легітимність, легальність і за­конність.

Легітимність означає визнання влади населенням, схвалення її як справедливого і політично виправданого явища. Чим вищим є рівень легітимності, тим більшою є підтримка влади народом при ухваленні яких-небудь по­літичних рішень. Легітимна влада створює стан довіри між урядом і народом, такій владі прощаються помилки, вона здатна приймати і здійснювати непопулярні рішення. Ле­гітимна влада — це влада, яка відповідає уявленням людей про належну державну владу, причому зовсім не обов'яз­ково ці уявлення мають юридичний характер.

Легальність характеризує правомірність існування влади з формально-юридичної сторони. Легальна влада встановлюється і діє на основі конституції та інших норма­тивно-правових актів. При цьому нормативна основа орга­нізації та функціонування державної влади повинна відпо­відати загальнолюдським цінностям і принципам права. Інакше доведеться визнати легальною владу антинародної, тоталітарної держави.

Законність влади синтезує поняття легітимності і ле­гальності влади. Законна влада встановлюється і переда­ється відповідно до процедур конституції і за безпосередньої участі народу, діє в рамках визначених законом повнова-


жень і законними методами, користується підтримкою населення.


Читайте також:

  1. II Державна дума
  2. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  3. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  4. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  5. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  6. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  7. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  8. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  9. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  10. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  11. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  12. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах




Переглядів: 668

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нормативні джерела | Механізм держави: поняття, структура і принципи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.