Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інститут виконавчої влади

Виконавча влада — це сукупність повноважень з безпо­середнього управління суспільством.

На відміну від законодавчої влади, що має первинний характер, виконавча влада має за своєю сутністю вторин­ний (похідний), під законний характер. Всі дії та акти ви­конавчих органів мають ґрунтуватися на законі, не повинні йому суперечити, направлені на виконання закону. Звідси їхня назва — виконавчі.

Зміст діяльності виконавчої влади — управління, що включає:

1) виконавчу діяльність — здійснення рішень, які при­
йняті органами законодавчої влади;

2) розпорядчу діяльність — здійснення управління
шляхом видання підзаконних актів і виконання організа­
ційних дій.


Виконавчі органи влади, крім того, здійснюють адміні­стративний контроль. Наприклад, міністерства і відомства проводять перевірки, ревізії, інспекції з метою проконтро­лювати діяльність нижчестоячих органів і установ.

Для здійснення своїх завдань виконавча влада потребує особливих структур. Вона володіє найбільш розгалуженою системою різноманітних органів із численним кадровим складом державних службовців у центрі і на місцях. Ці органи складають виконавчу вертикаль, засновану на іє­рархії та підпорядкуванні. Органи виконавчої влади мають право безпосередньо зобов'язувати підлеглі органи, указу­ючи їм, як слід діяти, як саме вирішувати те або інше пи­тання, що не допускається в інших гілках влади.

У сучасних країнах виконавчу владу може очолювати: глава уряду (Франція, Греція, Польща); глава держави (США), уряд (Ізраїль, Україна). Глава виконавчої влади делегує ряд повноважень органам і посадовцям нижчого рангу.

У системі виконавчої влади перебувають органи при­мусу (поліція, армія, в'язниці). «Силовий» характер ви­конавчої влади складає об'єктивну основу для можливої узурпації державної влади саме виконавчими органами. Тут надзвичайно важливими є дієві механізми заборон і противаг та ефективні важелі політичної відповідальності з боку законодавчої влади (через правові закони), з боку судової влади (через судовий контроль), з боку контрольної влади (конституційний контроль).

Ієрархічна побудова виконавчої влади з виділенням центральної, в окремих випадках — регіональної та місцевої влади — забезпечує чіткість і швидкість виконання ухвале­них рішень. Виходячи зі змісту та результатів діяльності виконавчої влади, судять про ефективність державної влади в цілому. Від роботи всієї системи виконавчої влади зале­жить стан економічного, політичного, соціального і куль­турного життя суспільства, рівень життя індивіда.


Читайте також:

  1. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  2. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  3. Антиконкурентні дії органів влади, управління і контролю
  4. Антицерковна політика влади в Україні
  5. Апарат держави. Орган держави. Інститут держави
  6. Апарат держави. Орган держави. Інститут держави Апарат держави - частина механізму держави.
  7. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  8. АРХІВНЕ БУДІВНИЦТВО В УКРАЇНІ ЗА ЧАСІВ РАДЯНСЬКОЇ ВЛАДИ
  9. Архівне будівництво в Україні за часів радянської влади (1919-1990 рр.) ....... 48
  10. Барков Александр Владимирович
  11. Берестейський мирний договір УНР з державами німецько-австрійського блоку. Падіння радянської влади в Україні
  12. Бюджетний устрійпоказує, в який спосіб побудована бюджетна система. Іншими словами,він відображає організацію вертикальної структури бюджету держави за рівнями влади.




Переглядів: 2033

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інститут глави держави | Уряд у сучасній державі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.