Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Уряд у сучасній державі

Уряд — це вищий колегіальний виконавчий орган дер­жави. Уряд є найвищим органом виконавчої влади в держа­ві незалежно від того, яка роль належить главі держави.

Назва уряду встановлюється конституцією та законо­давством. Найчастіше уряд має офіційну назву — Рада або


Кабінет міністрів. Уряд очолюється главою уряду. Як пра­вило, це прем'єр-міністр, або голова Ради міністрів, кан­цлер, державний міністр.

У президентських республіках, де ця посада відсутня, главою уряду є безпосередньо президент. Разом із главою уряду до його складу входять заступник (віце-прем'єр), міністри, що очолюють окремі міністерства.

Виділяють парламентський принцип утворення уряду (виходячи з розстановки сил у парламенті), який застосо­вується в парламентарних монархіях і парламентарних республіках, напівпарламентський принцип, який за­стосовується в змішаних республіках і позапарламент­ський принцип, коли глава держави самостійно підбирає, призначає і звільняє членів кабінету, як правило, із най­ближчих родичів, що є характерним для абсолютних мо­нархій (Бахрейн, Катар, Саудівська Аравія).

У унітарній державі утворюється один уряд. У федераль­ній державі існують федеральний уряд і уряди членів фе­дерації.

Уряди можуть бути однопартійними, коаліційними, безпартійними. У першому випадку до них входять пред­ставники однієї партії, у другому — двох або кількох. Коа­ліційні уряди формуються, як правило, у державах із пар­ламентарною формою правління. Безпартійні уряди влас­тиві військовим режимам та постсоціалістичним державам, де партійна система має нерозвинений характер. У над­звичайних ситуаціях (громадянська війна, економічна або політична криза) нерідко створюються тимчасові уряди або уряди національної єдності.

Уряд забезпечує виконання законів та інших актів за­конодавчої влади, є відповідальним перед нею, підзвітним і підконтрольним їй. Він покликаний відпрацьовувати шляхи та способи реалізації законів, займатися поточним управлінням, здійснювати розпорядчу діяльність. З цією метою з усіх питань своєї компетенції уряд видає норма­тивно-правові акти (укази, декрети, ухвали, розпоряджен­ня тощо), які є обов'язковими для виконання.

Свою багатосторонню діяльність уряд здійснює через численні органи державної адміністрації — міністерства, відомства, комісії тощо. Міністерства та інші відомства обростають складним, громіздким і розгалуженим чинов­ницько-бюрократичним апаратом, що створює основу ме­ханізму держави. Перелік міністерств та інших централь-


них державних установ у різних державах неоднаковий. Незважаючи на це, всі вони покликані забезпечувати без­пеку країни, підтримання громадського порядку, оптималь­не управління основними сторонами життя суспільства: економікою, соціальним будівництвом.

Міністерства та відомства формуються, виходячи із конкретних завдань, що стоять перед урядом. При уряді можуть бути утворені й інші центральні відомства (напри­клад, комітет із зовнішньоекономічних зв'язків, у справах релігій). До специфічних органів та установ виконавчої влади належать органи охорони правопорядку (міліція, поліція), установи з виконання кримінальних покарань; органи державної безпеки, збройні сили.

У більшості держав відсутні жорстко фіксована струк­тура і чисельний склад уряду. Всі ці характеристики ви­значаються при створенні нового уряду або його реоргані­зації.

Інститут парламентської відповідальності уряду означає
не судову, а конституційну відповідальність. Міністри не­
суть колективну, тобто солідарну відповідальність за
політику і рішення уряду, та індивідуальну відповідаль­
ність за справи свого міністерства.

 


Читайте також:

  1. Багатозначність слів у сучасній українській мові
  2. БУТТЯ У СУЧАСНІЙ НАУКОВІЙ КАРТИНІ СВІТУ
  3. Визначення поняття «Економіка підприємства» у сучасній економічній літературі
  4. Виконавчою владою охоплюється найширша сфера відносин у державі.
  5. Глобалізаційні процеси в сучасній світовій культурі та теорія модернізації
  6. Головними видами контролю успішності учнів у сучасній школі є: випереджувальний, поточний, періодичний, підсумковий.
  7. Демократичній правовій державі
  8. Діяльність груп інтересів в сучасній Україні.
  9. Діяльність та розповсюдження НРР в сучасній Україні. 1 страница
  10. Діяльність та розповсюдження НРР в сучасній Україні. 2 страница
  11. Діяльність та розповсюдження НРР в сучасній Україні. 3 страница
  12. Діяльність та розповсюдження НРР в сучасній Україні. 4 страница




Переглядів: 702

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інститут виконавчої влади | Інститут судової влади

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.