МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Уряд у сучасній державіУряд — це вищий колегіальний виконавчий орган держави. Уряд є найвищим органом виконавчої влади в державі незалежно від того, яка роль належить главі держави. Назва уряду встановлюється конституцією та законодавством. Найчастіше уряд має офіційну назву — Рада або Кабінет міністрів. Уряд очолюється главою уряду. Як правило, це прем'єр-міністр, або голова Ради міністрів, канцлер, державний міністр. У президентських республіках, де ця посада відсутня, главою уряду є безпосередньо президент. Разом із главою уряду до його складу входять заступник (віце-прем'єр), міністри, що очолюють окремі міністерства. Виділяють парламентський принцип утворення уряду (виходячи з розстановки сил у парламенті), який застосовується в парламентарних монархіях і парламентарних республіках, напівпарламентський принцип, який застосовується в змішаних республіках і позапарламентський принцип, коли глава держави самостійно підбирає, призначає і звільняє членів кабінету, як правило, із найближчих родичів, що є характерним для абсолютних монархій (Бахрейн, Катар, Саудівська Аравія). У унітарній державі утворюється один уряд. У федеральній державі існують федеральний уряд і уряди членів федерації. Уряди можуть бути однопартійними, коаліційними, безпартійними. У першому випадку до них входять представники однієї партії, у другому — двох або кількох. Коаліційні уряди формуються, як правило, у державах із парламентарною формою правління. Безпартійні уряди властиві військовим режимам та постсоціалістичним державам, де партійна система має нерозвинений характер. У надзвичайних ситуаціях (громадянська війна, економічна або політична криза) нерідко створюються тимчасові уряди або уряди національної єдності. Уряд забезпечує виконання законів та інших актів законодавчої влади, є відповідальним перед нею, підзвітним і підконтрольним їй. Він покликаний відпрацьовувати шляхи та способи реалізації законів, займатися поточним управлінням, здійснювати розпорядчу діяльність. З цією метою з усіх питань своєї компетенції уряд видає нормативно-правові акти (укази, декрети, ухвали, розпорядження тощо), які є обов'язковими для виконання. Свою багатосторонню діяльність уряд здійснює через численні органи державної адміністрації — міністерства, відомства, комісії тощо. Міністерства та інші відомства обростають складним, громіздким і розгалуженим чиновницько-бюрократичним апаратом, що створює основу механізму держави. Перелік міністерств та інших централь- них державних установ у різних державах неоднаковий. Незважаючи на це, всі вони покликані забезпечувати безпеку країни, підтримання громадського порядку, оптимальне управління основними сторонами життя суспільства: економікою, соціальним будівництвом. Міністерства та відомства формуються, виходячи із конкретних завдань, що стоять перед урядом. При уряді можуть бути утворені й інші центральні відомства (наприклад, комітет із зовнішньоекономічних зв'язків, у справах релігій). До специфічних органів та установ виконавчої влади належать органи охорони правопорядку (міліція, поліція), установи з виконання кримінальних покарань; органи державної безпеки, збройні сили. У більшості держав відсутні жорстко фіксована структура і чисельний склад уряду. Всі ці характеристики визначаються при створенні нового уряду або його реорганізації. Інститут парламентської відповідальності уряду означає
Читайте також:
|
||||||||
|