Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виконавчою владою охоплюється найширша сфера відносин у державі.

По-перше, це відносини як з кожним окремо взятим громадянином, так і з громадянським суспільством у ціло­му, а також з громадськими організаціями, політичними партіями, професійними спілками. Виконавча влада у цих відносинах має переважно правозастосовчий і забезпечую­чий характер. її завдання полягає у забезпеченні вільного розвитку громадянського суспільства в межах приписів представницької влади.

По-друге, це економіка, соціально-культурна й адмі­ністративно-політична сфери. Усі вони у той чи інший спосіб організаційно тим або іншим чином оформлені та виражені. Тут функціонують органи управління держав­ним майном, підприємствами, торгівлею, освітою, охоро­ною здоров'я, наукою, культурою, внутрішніми та закор­донними справами, обороною тощо. Це відносини Між різними суб'єктами у межах самої виконавчої влади. При цьому найбільш повно використовуються усі можливості останньої, її виконавчо-розпорядчий характер.

По-третє, це відносини з органами представницької та судової гілок влади, а також з прокуратурою, діяльність якої доповнює діяльність усіх гілок влади. Будучи підвлад­ною, виконавча влада забезпечує життєдіяльність організа­ційних структур Верховної Ради України, судових і проку­рорських органів. У цьому розумінні тут також має місце реалізація управлінських повноважень у встановленому за­конодавством обсязі.

Отже, виконавча влада — це здатність держави за допо­могою управлінської діяльності реалізовувати веління за­конодавчої влади.

Усвідомлення сутності понять "управління", "влада", "державне управління", "виконавча влада", а та­кож співвідношення влади і управління є достатньою ба­зою для того, щоб визначити співвідношення державного управління і державної виконавчої влади.

Оскільки виконавча влада, як і будь-який інший прояв владних повноважень, відзначається здатністю підкоряти інших своїй волі і є специфічною складовою влади взагалі, а державне управління – це невід'ємна частина управлін­ської діяльності в цілому, співвідношення між ними випливає із співвідношення між владою і управлінням.

Державне управління є формою вираження не тільки виконавчої, а й інших видів адміністративної влади. Активне використання законодавцем терміна "орган державної виконавчої влади" викликає необхідність роз­глянути питання про співвідношення понять "орган дер­жавної виконавчої влади", "орган державного управлін­ня", "суб'єкт державної виконавчої влади".

Проте не всі органи державного управління є органами державної виконавчої влади. Нині найбільш чітким крите­рієм їх розмежування є нормативне закріплення за остан­німи статусу органів державної виконавчої влади. Так, мі­ністерства, комітети, місцеві державні адміністрації у від­повідних документах визначені як органи виконавчої влади. Однак цього не можна сказати про адміністрації державних підприємств, установ, організацій. Вони є лише органами державного управління.

На підставі викладеного можна твердити, що органом державної виконавчої влади є орган державного управлін­ня, офіційно визнаний органом виконавчої влади.

Можна виділити три види суб'єктів ви­конавчої влади:

Ø органи державної виконавчої влади (Кабінет Мініст­рів України, обласні державні адміністрації, міністерства, державні комітети, відомства, департаменти, бюро, агент­ства, інспекції);

Ø органи державного управління, які не належать до першої групи, але реалізують виконавчу владу (Адміністра­ція Президента України, Державна комісія з цінних папе­рів та фондового ринку);

Ø недержавні органи управління, яким делеговано пов­новаження органів виконавчої влади.

Державно-управлінська діяльність— це функціонування суб'єктів виконавчої влади та інших ланок державного управління щодо реалізації їх завдань і функцій.



Читайте також:

  1. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  2. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  3. Адміністративні правовідносини
  4. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  5. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  6. Адміністративно-правові відносини
  7. Адміністративно-правові відносини
  8. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  9. Антагоністичні взаємовідносини.
  10. Атмосфера.
  11. Атмосфера. ЇЇ хімічний склад та будова
  12. Банківські правовідносини




Переглядів: 823

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Співвідношення державного управління і державної виконавчої влади. | Поняття, особливості та структура адміністративно-правових норм.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.