МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Active Vocabulary
2. Answer the following questions: 1. What is the systems approach to factory automation? 2. Must manufacturing managers and production engineers avoid looking at each piece of equipment in isolation from the rest of manufacturing process? 3. What is the key to success which leads to making the total payback greater than the sum of the past? 4. Why is it impossible to overemphasize the fact that successful factory automation implementation begins with a well-thought out long-range manufacturing strategy? 5. What will automation technology require in many cases? 6. Why is the issue of closer relationships between suppliers and users also becoming more important? 7. Are FMS and other factory automation investments the tactical decisions? 8. How many elements of the business does factory automation affect? What are they? 9. What is the common feature of the engineering operation, manufacturing process and information systems? 10. What is necessary to consider to fully comprehend the financial implications of investing in flexible, programmable manufacturing technologies?
3. Reconstruct the text “Planning and Justifying Factory Automation Systems” into a dialogue. The main rules governing a conversation in English: The person who asks questions in a conversation usually controls it. Personal questions should be expressed tactfully. Add new phrases to the previous ones: Let’s be realistic about this plan/suggestion, etc. I /we/ you have got to think of other sides of this problem as well. I think it would be reasonable/well-grounded/good, etc. if we discussed your suggestion in detail. That’s completely irrelevant/off the point. We’re talking about another problem. Perhaps we could go back to the main point. Could you stick to the subject/point, please? That’s very interesting, but I don’t think it’s really to the point. 4. Annotate the text in English. Use the phrases: I.
II.
III.
5. Express your personal view on the statement “Integrated problems require integrated solutions”. Use the following phrases: As for me… As concerns… As far as I am concerned… What I mean to say is… Summing up the discussion… In conclusion, I may to say… To summarize the topic… Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|