Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Бюджетна класифікація

5.4. Касове виконаннябюджету

5.5. Казначейська система виконання Державноїо

джету задоходами

Мета вивчення: усвідомити організаційні основи та примципи виконання бюджету; з'ясувати необхідність документі ні І регламентують систему кодів та групування бюджетних поки нійків: бюджетного розпису та бюджетної класифікації; засвоїти сифікацію доходів бюджету за джерелами надходжень; роп іипти системи касового виконання бюджету; зрозуміти порядок ні і конання бюджету за доходами органами Державного казначсііі і ва, обґрунтувати його переваги.

5.1. Організаційні основи виконання Державногобюджету України

Важлива роль в бюджетному процесі належить стадії пиконання бюджету. У її плині здійснюється мобілізація коштім, .і і і кож організація їх використання відповідно до затвердженої' кону про Державний бюджет України на поточний рік.

Виконання бюджету - це забезпечення своєчасного і іюйного надходження запланованих доходів в цілому та за кожнимджерелом надходжень, а також своєчасного, повного та безпері рвного фінансування передбачених бюджетом заходів.

Принципи виконання бюджету:

1) забезпечення повного і своєчасного надходження дохо
у цілому і за кожним джерелом зокрема;

2) фінансування заходів у межах затверджених бюджг
сум на протязі бюджетного року;

3) виділення бюджетних коштів на заходи відповідно до

джегних програм;


 

4) надання бюджетних коштів при умові виконання кожним
підприємством та установою планових завдань і з урахуванням
"і шм пня раніше виділених коштів;

5) фінансування юридичних осіб тільки з одного бюджету;

6) дотримання режиму економії в витрачанні трудових, мате­
рі,ми,них та природних ресурсів;

7) забезпечення ефективного контролю за використанням
бюджетних коштів;

X) дотримання на підприємствах та в організаціях бюджетної і ферм фінансової дисципліни.

Загальніположення організації виконання Державного бю-і і -IV встановлені Бюджетним кодексом. Відповідно до статті 115 і • ніс і итуції України і статті 47 Бюджетного кодексу:

- Кабінет Міністрів України забезпечує і несе відповідаль­
ні. 11, :л виконання Державного бюджету;

- Міністерство фінансів України здійснює загальну організа­
ції, і 1.1 управління виконанням Державного бюджету України, ко-
іірцінує діяльність учасників бюджетного процесу з питань вико-
м тич іноджету. Фактично з Міністерства фінансів знята відпові-

ііісі і. і;і виконання Державного бюджету.

V процесі виконання Державного бюджету Міністерство

фітинів України здійснює прогнозування та аналіз доходів бю-

м . іу і має виключне право надання відстрочок на сплату подат-

іііорів (обов'язкових платежів) на умовах податкового кредиту

і.шиями органів стягнення на термін до трьох місяців у ме-

. . ті і очного бюджетного періоду.

Іержавне казначейство України веде бухгалтерський облік надходжень, що належать Державному бюджету України, та (іиіням органів стягнення здійснює повернення коштів, що и помилково або надмірно зараховані до бюджету. Органи стягнення забезпечують своєчасне та в повному об-и.і ічодження до Державного бюджету податків, зборів (обо-нііч платежів) та інших доходів відповідно до законодавства. Усідоходи Державного бюджету зараховуються безпосеред-ІШ < чі і ний казначейський рахунок Державного бюджету Укра-нг можуть акумулюватися на рахунках органів стягнення. 11 V країні застосовується казначейська формаобслугову-''< Іі-ржавного бюджету України, яка передбачає здійснення ним казначейством України:


1) операцій з коштами державного бюджету;

2) розрахунково-касового обслуговування розпорядп |

бюджетних коштів;

3) контролю бюджетних повноважень при зарахуванні ші;і
ходжень, прийнятті зобов'язань та проведенні платежів;

4) бухгалтерського обліку та складання звітності про пики
нання державного бюджету.

Державний бюджет України виконується за розписом <)<>\.' дів та видатків на відповідний рік. Для здійснення контролю фінансовою діяльністю органів влади і розпорядників бюджети коштів, проведення необхідного аналізу доходів і витрат, забі чення загальнодержавної і міжнародної порівнянності бюджети показників застосовується бюджетна класифікація.

5.2. Розпис Державного бюджету України

Державний бюджет України виконується за розписом, мі нй затверджується Міністром фінансів України відповідно до бн> і кі тних призначень у місячний термін після набрання чинності ном про Державний бюджет України. До затвердження рочииі Міністром фінансів України затверджується тимчасовий розпік відповідний період.

Бюджетний розпис - документ, у якому встановлкх розподіл доходів і фінансування бюджету, бюджетні асигнунаш головним розпорядникам бюджетних засобів на визначені иеріо їй року відповідно до бюджетної класифікації.

Примірник затвердженого бюджетного розпису переда< і до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету з по шим інформуванням про внесені до нього зміни.

Міністр фінансів України протягом бюджетного період) і

безпечує відповідність розпису Державного бюджету Укрі

встановленим бюджетним призначенням.

Розпис Державного бюджету України на відповідний /•" включає:

1) Розпис доходів Державного бюджету (далі - розпис ді дів), що включає:

-річний розпис доходів загального і спеціального фон нм Державного бюджету;


щомісячний розпис доходів загального фонду Державного

І V.

') Розпис фінансування Державного бюджету (далі - роз-фпіаисування, що включає:

річнийрозпис фінансування загального і спеціального фон-[оржавного бюджету;

помісячний розпис фінансування загального фонду Держа-і ч бюджету.

М Розпис асигнувань Державного бюджету (за винятком шия кредитів з Державного бюджету), що включає:

річний розпис асигнувань загального і спеціального фондів І. і* і пішого бюджету;

щомісячний розпис асигнувань загального фонду Держав-іі оіоджету.

І) Розпис повернення кредитів до Державного бюджету та ні і кредитів з Державного бюджету (далі - розпис кредиту-пн) що нключає:

річний розпис повернення кредитів до Державного бю-ііадання кредитів з Державного бюджету; помісячний розпис повернення кредитів до загального фо-і.інного бюджету та надання кредитів із загального фонду імиого бюджету.

>) Річний розпис витрат спеціального фонду Державного

( розподілом за видами надходжень.

б) Помісячний розпис спеціального фонду Державного (ча винятком власних надходжень бюджетних установ та пінні інпх видатків).

І Іроцедура складання і виконання розпису Державного бю-

\ міппачена законодавчо в Бюджетному кодексі та „Інструк-

і. надання і виконання розпису Державного бюджету Укра-

ші иердженої Наказом Міністерства фінансів України № 386

і І 'к-рипя 2004 року.


Таблиці І" Складові розпису Державного бюджету України

РОЗПИС ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ

1. Розпис доходів - річний розпис доходів загального і спеціальної и
Державного бюдже- фондів

ту - помісячний розпис доходів загального фонду

2. Розпис фіпансу- - річний розпис фінансування загального і спсцііі іі<

еанпя Державного ного фондів

бюджету - помісячний розпис фінансування загального ([киї г.

3. Розпис асигнувань - річний розпис асигнувань загального і спеціальнії! її

Державного фондів

бюджету - помісячний розпис асигнувань загального фон і\

4. Розпис - річний розпис повернення кредитів до Держашкн п
кредитування бюджету та надання кредитів з Державного бкуі/і ■

- помісячний розпис повернення кредитів до запі ііі ного фонду Державного бюджету та надання кре ІИ тів із загального фонду Державного бюджету

5. Річний розпис витрат спеціального фонду Державного бюджету і рої
поділом за видами надходжень

6. Помісячний розпис спеціального фонду Державного бюджету (за ніш 11
ком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків)

Розглянемо порядок складання розпису асигнувань Дерзи ч вного бюджету

Витрати Державного бюджету здійснюються на основі /чч ного розпису асигнувань Державного бюджету, тому доцільно розглянути порядок його складання.

Розпис асигнувань загального і спеціального фондів Держав ного бюджету складається на рік у розрізі головних розпорядники! коштів (далі - головних розпорядників) за програмною класифіка цією видатків та кредитування й повною економічною класифіь.і цією видатків бюджету без розподілу за періодами року.

Помісячний розпис асигнувань загального фонду Держаний го бюджету (за винятком надання кредитів з державного бюдже і \ ) - це розпис асигнувань загального фонду Державного бюджету на рік з розбивкою за місяцями в розрізі головних розпорядник і н і;і програмною класифікацією видатків та кредитування й скорочв ною економічною класифікацією видатків бюджету.


(/спаданнярозпису

І) І Іочинається зі складання розпису доходів, розпису фінан-и н ія та розпису повернення кредитів до Державного бюджету. Розпис доходів складається Управлінням доходів Міністерс-ім.1 фінансів України.

Розпис фінансування складається Департаментом фінансо-нолітики та управління державним боргом.

Розпис повернення кредитів складається відповідними ■ І рукі урними підрозділами Міністерства фінансів України.

') На основі складених розписів доходів, фінансування та іикіпія кредитів Управління організації бюджетного проце-• і Міністерства фінансів:

приховує необхідність забезпечення своєчасності та пов-

ІШін платежів з погашення основної суми державного боргу, мо-

і іимосіей щодо обсягів і термінів залучення державних запози-

і рафіків проведення приватизації державного майна, а також

Ні* і рої»покриття помісячних касових розривів загального фонду

іншого бюджету;

розраховує граничні помісячні обсяги асигнувань та надан-> пі і їм із загального фонду Державного бюджету; подають розрахунки відповідним структурним підрозділам і і'рсі на фінансів разом із роз'ясненнями. І) Відповідні структурні підрозділи Міністерства фінансів:

Визначають головним розпорядникам помісячні обсяги асиг-"ііи. іагального фонду в розрізі бюджетних програм або в цілому нікому розпоряднику за тими бюджетними програмами, які на-п. іо компетенції відповідного структурного підрозділу; ( кладають лімітну довідку;

Надають ці документи Управлінню організації бюджетного \ Міністерства фінансів.

І) 3 правління організації бюджетного процесу Міністер-•і фінансів:

іиодить отримані помісячні обсяги асигнувань загального

Складає узагальнену лімітну довідку за кожним головним Щіціормдііпком з визначенням помісячних обсягів асигнувань го­ро чпоряднику в цілому;

(оводить усі лімітні довідки до кожного головного розпо-нкіі. !а необхідності структурні підрозділи Мінфіну надають


головним розпорядникам додаткові матеріали разом із необхі НІЙ ми роз'ясненнями.

5) Головні розпорядники за участю розпорядників нижчи к рівня:

- згідно з отриманими лімітними довідками уточнюють прої
кти кошторисів;

- складають проекти планів асигнувань (за винятком надання
кредитів з бюджету) загального фонду бюджету;

- складають проекти планів надання кредитів із загального
фонду бюджету;

- складають проекти планів спеціального фонду бюджс і \
винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідии
видатків);

- подають зведені проекти цих документів відповіднії і
структурним підрозділам Мінфіну.

6) Відповідні структурні підрозділи Міністерства фінансів

- перевіряють відповідність зведених проектів показнішім лімітних довідок;

- відстежують підготовку головними розпорядниками мам
ріалів до розпису;

- забезпечують своєчасне подання головними розпорядіпм н
ми цих матеріалів Мінфіну;

- аналізують зазначені матеріали і вносять при необхідно* 11
до них корективи;

- подають Управлінню організації бюджетного процесу Мім
фіну свої пропозиції щодо включення їх до розпису.

7) Управління організації бюджетного процесу Міністерства фінансів:

- зводить отримані від структурних підрозділів Мінфіну МІ
теріали;

- вносить при необхідності корективи;

 

- подає розпис на затвердження Міністру фінансів України
Затверджений розпис Державного бюджету:

- оригінал передається Державному казначейству України;

 

- перша копія передається Комітету Верховної Ради України
з питань бюджету;

- друга залишається в Управлінні організації бюджетній
процесу Мінфіну.

Л


Шлнспим управлінням Державного казначейства разом із ним Державного бюджету надається помісячний розподіл іи мми кредитів до загального та спеціального фондів.

і.інному казначейству України, Міністерству фінансів

мої Республіки Крим, фінансовим управлінням обласних

і.їми і.і Севастопольської міських) державних адміністрацій

і м розписом Державного бюджету надається помісячний

її міжбюджетних трансфертів за кодами бюджетів за від-

іппміі місцевими бюджетами.

Іг/кмавне казначейство України протягом трьох робочих іін їм затвердження розпису доводить головним роз поряд­ніш із розпису.

/.' юані розпорядники бюджетних коштів на основі отри-и п ро іпису затверджують в установленому порядку:

Кошториси планів асигнувань (за винятком надання креди-і і ітджету) загального фонду бюджету;

Плани надання кредитів із загального фонду бюджету; Плани спеціального фонду бюджету (за винятком власних і і іі-іи. бюджетних установ та відповідних видатків); плани використання бюджетних коштів. і міни до розпису за загальним і спеціальним фондом Дер­мі бюджету вносяться шляхом затвердження довідок про пня змін до кошторисів, планів асигнувань (за винятком на-і кредитів із бюджету) загального фонду бюджету, планів на-і кредитів із загального фонду бюджету та планів спеціально-шду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних юн та відповідних видатків) у порядку, встановленому для рдження цих документів.

Процес внесення змін до розпису бюджету здійснюється за і \ ммоіо схемою:

І) Головні розпорядники надають обґрунтовані пропозиції ііік-соння змін до розпису відповідним структурним підрозді-і Міністерства фінансів.

І Структурні підрозділи Міністерства фінансів не пізні­ше .!() числа поточного місяця подають до Управління організації ■ і-1 ного процесу Міністерства фінансів довідку (один екземп-н і якої додають:

обгрунтовані пропозиції щодо доцільності внесення запро-п.іпих головним розпорядником змін;


- інформацію про виділені асигнування за відповідними
джетними програмами згідно зі звітністю Державного казмичі
ва України.

3) В Управлінні організації бюджетного процесу Мшк м |і
ства фінансів:

- довідку перевіряють;

- підписують начальником Управління.

 

4) Довідка, підписана начальником Управління органі
бюджетного процесу Мінфіну і начальником відповідного і і
турного підрозділу Мінфіну затверджується першим заступі мім
Міністра або заступником Міністра.

5) Структурні підрозділи Міністерства фінансів, подими
оригінал затвердженої довідки та три її копії Управлінню орі .ми
зації бюджетного процесу Міністерства фінансів.

6) Управління організації бюджетного процесу Міпістсц
ства фінансів:

 

- реєструє довідку і копії за номером та датою. Причом)
п'ять робочих днів до закінчення місяця (звітного періоду) дои ід і і і
про внесення змін не реєструються;

- заносить довідку до реєстру, який складається у двох при
мірниках;

- передає Державному казначейству України один приміршії
реєстру разом з оригіналами та копіями довідок, а також пер
нових бюджетних програм;

- другий примірник з копіями довідок залишається в У прим
лінні організації бюджетного процесу Мінфіну;

- один примірник копій довідок залишається у відповідно і
структурному підрозділі Мінфіну.

7) Державне казначейство України:

- здійснює реєстрацію довідок та облік змін до розпису;

- надсилає їх копії головному розпоряднику, що є підсілі
для затвердження довідок про внесення змін до кошторис їм і і
планів асигнувань (за винятком надання кредитів із бюджс гу) і
гального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального
фонду бюджету, планів спеціального фонду бюджету (за випя 1'
власних надходжень бюджетних установ та відповідних вида і кін)


Головні розпорядники:

подають Державному казначейству України в триденний

п і роірізі розпорядників нижчого рівня довідки про внесені

пі ні шедених кошторисів та планів асигнувань (за винятком

пні кредитів із бюджету) загального фонду бюджету, зведе-

п і. п 11 її падання кредитів із загального фонду бюджету, зведе-

п міни спеціального фонду бюджету (за винятком власних

■мі, бюджетних установ та відповідних видатків), цоводять відповідні змі.іи до розпорядників нижчого рівня, ' і мою чергу, вносять зм ни до кошторису та плану асигну-і 1.1 винятком надання кре :итів з бюджету) загального фонду планів надання кредитів із загального фонду бюджету, їм спеціального фонду бюджету (за винятком власних надхо-мі. і поджетних установ та відповідних видатків). Нпссення змін до розпису за спеціальним фондом здійсню-> порядку, встановленому для внесення змін до розпису за п.ним фондом. Внесення змін до розпису здійснюється у наступних випадках:

необхідності перерозподілу видатків за економічною та і'.імііою класифікаціями;

прийняття нормативного акта про передачу повноважень

іііаипя функцій або надання послуг, на які затверджено бю-

и призначення, від одного головного розпорядника до іншо-

мрішіїяття рішення про розподіл нерозподілених бюджет-н пі иунань між головними розпорядниками;

необхідності збільшення асигнувань спеціального фонду !■ і' і .пикио бюджету;

необхідності внесення змін до розпису доходів, до розпису наипя або до розпису кредитування; унесення змін до закону про Державний бюджет України. Виконання розпису: І ) Виконання розпису здійснюється наростаючим підсумком

• .і іку року.

' І Якщо за результатами місячного звіту про виконання зага-

пі о фонду державного бюджету виявиться, що отриманих над-

м ні, недостатньо для здійснення бюджетних асигнувань від-

і їм. і цо «ітвердженого закону про Державний бюджет України,


то Міністр фінансів України приймає рішення про обмежені асигнувань загального фонду державного бюджету.

3) Управління доходів Міністерства фінансів разом з Доїшртаментом фінансової політики та управління державним борі. Міністерства фінансів:

- розраховують уточнений щомісячний прогноз надход/

доходів загального фонду, державних запозичень, надходжені, ні приватизації державного майна, повернення кредитів на фінаш вання загального фонду державного бюджету:

- не пізніше 15 числа місяця, що настає за звітним міом
подають Управлінню організації бюджетного процесу Мініспп/и
тву фінансів
цей прогноз.

4) Управління організаціїбюджетного процесу Міністер
ства фінансів
за участю відповідних структурних підрозділім Мі
нфіну на підставі уточненого помісячного прогнозу надходжень
розробляє пропозиції щодо тимчасового обмеження помісячні
обсягів асигнувань загального фонду Державного та подає па роа
гляд Міністру фінансів України.

5) Міністерство фінансів Українивидає наказ на тимчасоиі
обмеження бюджетних асигнувань загального фонду Державної*)
бюджету.

6) Державне казначейство України, керуючись пактом
Міністерства фінансів України у триденний термін повідомлж \ 0
ловних розпорядників про таке тимчасове обмеження асигнувань і
проводить видатки з урахуванням тимчасового обмеження а< НІ
нувань.

7) Розпорядники здійснюють бюджетні асигнування, встаїю
влені кошторисами, з урахуванням тимчасового обмеження асиі
нувань загального фонду Державного бюджету.

8) До 10-го числа місяця, що настає за звітним, Державне і і
значейство України проводить з Управлінням організації бюджеі
ного процесу Мінфіну звірку розпису за загальним фондом Дер
жавного бюджету за звітний період, уточненого з урахуванп -
унесених змін.



Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  7. Баланс енергій у видобувній свердловині і класифікація видобувних свердловин за способом їх експлуатації
  8. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  9. Банківський кредит та його класифікація.
  10. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  11. Будівельна класифікація ґрунтів
  12. Будівельні домкрати, їх призначення, класифікація та конструкція.




Переглядів: 448

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розгляд проекту закону про Державний бюджет у першому читанні | Бюджетна класифікація

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.