МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 8. ЗВІТНІСТЬ ПРО ВИКОНАННЯ БЮДЖЕТУ8.1. Організаційні основи фінансової звітності 8.2. Звітність розпорядників бюджетних коштів про її її 8.3. Звітність органів Державного казначейства про ви 8.4. Розгляд та порядок затвердження звіту про викоти Мета вивчення: зрозуміти правила організації фінансової звітності про виконання Державного бюджету, загальні вимої 11 призначення звітності; усвідомити форми звітності розпорядпиі ім бюджетних коштів та періодичність надання звітності; засноїіи звітність органів Державного казначейства про виконання бю > і ту; з'ясувати порядок затвердження звіту про виконання Дери ця ного бюджету. 8.1. Організаційні основи фінансової звітності Відповідно до статті 58 Бюджетного кодексу Держанік-начейство України: - здійснює зведення, складання та надання звітності про ни - встановлює за погодженням з Рахунковою палатою та Ммм - встановлює інструкції щодо заповнення форм звітності, пері Правила організації фінансової звітності про виконання джетів в органах Державного казначейства України враховують положення та вимоги наступних законодавчо-правових акин. - Бюджетного кодексу України; - Закону України «Про бухгалтерський облік та фінам - Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 ро - Положення про казначейство; I Іоложення про організацію бухгалтерського обліку і звіт- !• і' і іншого казначейства; I1 лану рахунків бухгалтерського обліку виконання держав- Інструкції по застосуванню Плану рахунків бухгалтерсько-Иі обліку виконання державного та місцевих бюджетів; Інструкції про відкриття аналітичних рахунків для обліку опе-і чиїм по виконанню бюджетів у системі Державного казначейства. Фінансова (бухгалтерська) звітність - це система взаємо-н н іанмх узагальнюючих показників, що відображають фінансовий ні І моджету та результати його виконання за звітний період. І 'оловне призначення фінансової звітності: - надання повної, правдивої та неупередженої інформації про мімічних рішень; - отримання статистичних даних про виконання державного іііія на поточний і перспективний періоди. Користувачі економічної інформації бухгалтерського обліку, НІ пижідно до якого складається фінансова звітність, розподіля-и'і1.1 ч па: внутрішніх; зовнішніх. До внутрішніх користувачів відносяться органи Державно-і шачейства та їх структурні підрозділи. Вони використовують Інформацію з метою планування, оцінки та контролю за фактичними щоденними операціями з виконання Державного та місцевих йіол жетів, а також для управління бюджетними коштами. До зовнішніх користувачів відносяться: І. Міністерство фінансів України, Кабінет Міністрів України, Рахункова ІІй нітл України та Верховна Рада України; - Адміністрація Президента України; - Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції - органи Державної податкової служби України; І от - українські та міжнародні фінансові організації (Міжіі;і|і' і ний валютний фонд, Світовий банк, Європейський банк рекош і рукції та розвитку, членом яких є Україна). Зовнішнім користувачам статистичні дані звітності про ми конання Державного бюджету необхідні для економічного аші та оцінки минулих та майбутніх результатів бюджету, а гано і і прогнозування на поточний і перспективний періоди. Оріами Державного казначейства подають фінансову звітність зовні ліні користувачам у межах діючого законодавства. Загальні вимоги до фінансової звітності: 1) Фінансова звітність складається на основі даних бухш і 2) Фінансова звітність має включати інформацію, яка г суі 3) Інформація, наведена у фінансових звітах та примітки 4) Інформація повинна сприяти прийняттю правильнії\ 5) Органи казначейства складають консолідовану (зведеіі) і 6) Форми фінансової звітності та інструкції щодо заповненії і 7) Зміни даних фінансової звітності внаслідок допущенії Відповідальність за достовірність фінансової звітності, по рушення строків її надання та оприлюднення несе керіин Державного казначейства. Фінансову звітність можна класифікувати за певними знака- Фінансова звітність і і За призначенням За обсягом показників _^, зовнішня звітність первинна звітність +_ _^. внутрішня звітність зведена звітність ^_ За терміном складан- річна звітність періодична звітність оперативна звітність Рисунок 37 - Класифікація фінансової звітності /. За призначенням: - зовнішня звітність - складається з метою оцінки минулих і у і міх результатів виконання Державного бюджету; внутрішня звітність - складається для планування, оцінки і І ниролю щоденних операцій по виконанню бюджету. 2. За обсягом показників: первинна звітність - складається на основі даних бухгалтерії о обліку; Зведена або консолідована фінансова звітність - складається імами Державного казначейства та включає звітність підвідом- орі анів по виконанню державного та місцевих бюджетів. Зведені звітні дані органів Державного казначейства повинні Юрпшіоватися аналогічним даним зведеної фінансової звітності < гсрств, центральних органів виконавчої влади, інших голо- • |нвпорядників бюджетних коштів. В процесі консолідації пінія) виключаються рахунки, за якими відображаються вну- ' І ні розрахунки між органами Державного казначейства. (. іа термінами складання та подачі: річна звітність; періодична (місячна, квартальна); - оперативна. Звітним періодом для складання фінансової звітності г кале ндарний рік - бюджетний рік. Інформація про виконання бюджету відображається у фор мах фінансової звітності, розроблених Державним казначейством Прийняті форми фінансової звітності не тільки повинні задоволь няти потреби великої кількості користувачів, але й відповідані щ ступним вимогам: - враховувати національні особливості країни та розробляш - повинні базуватися на даних бухгалтерського обліку та ІВІ - бути оптимальними за своєю кількістю та складом скит - розкривати кількісні та якісні сторони явищ, що вивчаються,
- бути зручними для заповнення, розроблення та створення - не дублювати діючі форми статистичної звітності. З метою забезпечення своєчасного складання звіту про пико нання Державного бюджету України Міністерство фінансів Укри їни встановлює строки подання звітності управлінням Держаніки о казначейства в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі Управління Державного казначейства встановлюють строки подання річного звіту своїм підвідомчим органам та устаїюнпм які вони обслуговують, з таким розрахунком, щоб забезік 11 своєчасне його подання Державному казначейству України. Відділення Державного казначейства встановлюють строї 11 подання річної звітності бюджетним установам, організаціям їй іншим одержувачам, яким вони здійснюють оплату рахунків, і ті ким розрахунком, щоб забезпечити своєчасне подання (підгін р дження) звітів управлінням Державного казначейства в АР Крим областях, містах Києві та Севастополі. Територіальні управління та структурні підрозділи Дерл ин ного казначейства надають фінансову звітність про виконаним бюджету відповідно до отриманих Інструкцій, які містіть іпфор мацію по їх заповненню, порядок, періодичність, терміни та сію соби надання. Структурні підрозділи Державного казначсй< гпм ніпі можуть вносити пропозиції про зміни та доповнення до ючих форм звітності. Недотримання учасником бюджетного процесу порядку ідашія та подання звіту про виконання державного бюджету, топленого Бюджетним кодексом України та іншими нормати- ирмиовими актами, є бюджетним правопорушенням. У разі іепня такого бюджетного правопорушення Державним казна- іпом України застосовуються заходи, передбачені чинним за- нодавством. 8.2. Звітність розпорядників бюджетних коштів про використання коштів бюджету 1'ошорядники бюджетних коштів, які отримують для здійс-іп піні програм та заходів бюджетні асигнування, за обсягом нада-мм\ прав поділяються на: - головних розпорядників бюджетних коштів; - розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. кітних коштів відповідно до єдиної методики звітності скла-іі ь і а подають детальні звіти, що містять: - бухгалтерські баланси; - дані про виконання кошторисів, результати діяльності; - іншу інформацію. Фінансова звітність розпорядників бюджетних коштів - це Ійі піки, за отримані та використані бюджетні асигнування. Розпорядники бюджетних коштів складають фінансову звітні 11, - на підставі бухгалтерських записів, підтверджених первин - наростаючим підсумком з початку року; ІЗ застосуванням кодів бюджетної класифікації; - на електронних носіях інформації у вигляді транспортних І ржаїшого казначейства України. Форми фінансової звітності та пояснювальні записки "і пик уються керівниками установ та організацій і головними і .пі і ерами (керівниками фінансових служб). Без таких підписів її вважаються недійсними. У залежності від періодичності надання звітність розпори і ників бюджетних коштів поділяється на: - місячну; - квартальну; - річну. Форми, порядок заповнення та надання періодичної та річної фінансової звітності розпорядниками бюджетних коштів всгаиоі люються Наказами та Інструкціями Державного казначан і України з урахуванням особливостей бюджетного року. Терміни та порядок подання фінансової звітності до органі! Державного казначейства України встановлений Постановою І І бінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 41(-> "Про затвердження Порядку подання фінансової звітності" (із змінами і Головні розпорядники бюджетних коштів затверджую 11 терміни подачі фінансової звітності підпорядкованими установами з таким розрахунком, щоб вони вкладались у терміни подані фінансової звітності до органів Державного казначейства У краї ии Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня, що пер вають на казначейському обслуговуванні кошторисів: - складають фінансову звітність про використання бюджі і - ПОГОДЖенІ ЗВІТИ Про результати СВОЄЇ ДІЯЛЬНОСТІ надам мі головним розпорядникам бюджетних коштів. Органи Державного казначейства перевіряють нищ розпорядників бюджетних коштів в частині відповідності окремім даних форм фінансової звітності на відповідність аналої г і даним за своїм обліком, і візують звіт з проставленням підпій печатки або штампа на кожній сторінці. Ця віза засвідчує, що ЦІНІ звітів розпорядників бюджетних коштів є тотожними дані обліку органів Державного казначейства України і підляпноті консолідації у зведеному звіті розпорядника бюджетних к< І вищого рівня. Головні розпорядники бюджетних коштів формують іноді II звітність про виконання кошторисів доходів і видатків розмир і ■ никами коштів і подають її Державному казначейству та Рахунки вій палаті згідно з встановленими термінами та формами. Порядок складання місячної та квартальної фіпаїк і звітності у 2005 році установами та організаціями, які отрим 11 п державного або місцевих бюджетів, затверджено наказом I і> і амного казначейства України № 58 від 31 березня 2005 року, мінами та доповненнями, внесеними наказом Державного иачейства України № 80 від 29 квітня 2005 року. Іішджетні установи та одержувачі бюджетних коштів ■ і і.мають і подають до органів Державного казначейства України I1 ііікими формами: - „Звіт про заборгованість бюджетних установ" (№ 7д, № 7м); - „Звіт про заборгованіс ь бюджетних установ за окремими Розпорядники бюджети їх коштів складають та подають і пі фінансові звіти до станов вищого рівня в обсязі, ні і аиовленому останніми. Форма № 7мд - „Звіт про заборгованість бюджетних установ" І М" 7мм). Звіт складається установами: - окремо за загальним та спеціальним фондами; - па підставі даних бухгалтерського обліку про фактичну де- - в розрізі кодів економічної та програмної класифікації ви- Прикладом дебіторської заборгованості може бути нарахова-ІШІІ і не отриманий дохід за надані послуги; кредиторської забор-іоііаиості - надходження оплати за надану послугу в більшій сумі, ні і. пула нарахована. У звіті окремо відображається сума заборгованості, термін .іїм якої не настав, та сума простроченої заборгованості, яка ішшшилася на обліку після терміну, встановленого для оплати. Якщо термін не зазначений, заборгованість вважається простроченою після 30 днів з дня виписки рахунку. До форми цієї звітності включається заборгованість установ іа сумами збитків, недостач і крадіжок коштів та матеріальних цінностей, віднесених на рахунок винних осіб. Форма № 7мд.1 — „Звіт про заборгованість бюджетних уста-ІІОН ча окремими програмами" (№ 7мм. 1). Звіт складається бюджетними установами за сумами забор-Ішаності за звітний період, що виникла при виконанні кошторису за поточний та минулі роки за окремими кодами програмної сифікації видатків державного бюджету (за придбані та відпущені матеріальні цінності, за надані пільгові довготермінові кредиті) тощо), та не пов'язана з видатками установи на її утримання. Зви ність за цими формами складається окремо про заборгована 11. її коштами, отриманими із загального та спеціального фондів. Термін подання місячної фінансової звітності встановлю! гь ся органами, до яких ці звіти подаються, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 № 419 „Про затвор дження Порядку подання фінансової звітності". Квартальні фінансові звіти про виконання кошторисів Установи та організації, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету (місцевого бюджету), квартальні фінансові звіти про виконання кошторисів складають за такими формами 1) Форма № 1 „Баланс". Баланс складається за рахунками та операціями, які здійсним установа на протязі звітного періоду. Баланс складається з актиній та пасивів. 2) Форма № 2кд - „Звіт про виконання загального фон і) Розпорядники та одержувачі коштів державного (місцевого) бюджету складають звіт: - на підставі даних про отримані і використані асигнування 11 - за кожною програмою у розрізі кодів економічної класифі Крім того, головні розпорядники складають зведеніїіі чніі форми № 2кд за всіма кодами програмної класифікації видатків державного бюджету окремо щодо: - бюджетних установ; - одержувачів бюджетних коштів. 3) Форма № 2-валюта -„Звіт про виконання коштів сікші. Звіт складають установи, що отримують асигнування в іно земній валюті. При цьому операції відображаються в національній валюті України в сумах, які визначаються шляхом перера.х іноземної валюти за курсом Національного банку України. Звіт складається за кожною програмою у розрізі кодів еко-іічііої класифікації видатків. 4) Звіти про надходження і використання коштів спеціа-п.ічк-о фонду складаються установами, які отримують кошти К |> кінного (місцевого) бюджету в розрізі кодів програмної кла-. нфікації видатків за наступними формами: - Форма № 4-1кд -„Звіт про надходження і використання и іановами" (№4-1км). Звіт складають установи, що отримують плату за послуги, які: - надаються відповідно до чинного законодавства України; - мають постійний характер; - обов'язково плануються у кошторисі і використовуються за - Форма № 4-2кд - „Звіт про надходження і використання > і ' іжетних установ" (№ 4-2км). Звіт складають бюджетні установи за коштами, що не мають Мої іійного характеру та плануються за рішеннями Кабінету Міні-і 11 и и України або за вже укладеними угодами, обумовленими у НИі іяді: - грантів та дарунків; - благодійних внесків; - інвестицій згідно з чинним законодавством, у тому числі на - Форма № 4-Зкд - „Звіт про надходження і використання Установи складають звіт за коштами, що відносяться до інших її.і ічоджень спеціального фонду бюджету, та надходять в результаті І" і іподілу коштів від головних розпорядників бюджетних коштів. - Форма № 4-Зкд.і - „Звіт про надходження і використання Звіт складають ті установами, які отримують кошти міжна-I'' ппіч фінансових організацій для підготовки та реалізації проек-і їм економічного і соціального розвитку України. - Форма М 4-4 кд —„Звіт про надходження і використання и ів, отриманих на виконання програм соціально-економічного і і культурного розвитку регіонів" (№ 4-4 км). Звіт складається установами, які утримуються за рахупої коштів державного бюджету і отримують субвенцію з місцевої «і бюджету на виконання програм соціально-економічного і і культурного розвитку регіонів. Кожна бюджетна установа складає звіти за формами № 4 тільки за відповідними джерелами надходжень, які є в цій установі. 5) Форма № 7кд - „Звіт про заборгованість бюджетних у< га Звіт складають бюджетні установи, які мають дебіторську і,і кредиторську заборгованість, що виникла в установі при викопнії ні кошторису за поточний та минулі роки: - у розрізі кодів економічної та програмної класифікації Ш - окремо за коштами, отриманими із загального та спеці.і п Звіт включає заборгованість за сумами збитків, недостач і крадіжок коштів та матеріальних цінностей, віднесених на ра\\ нок винних осіб. 6) Форма № 7кд.1 - „Звіт про заборгованість бюджети Звіт складають установи за сумами заборгованості, що н кла при виконанні кошторису за поточний та минулі роки за окрі мими програмами. До форм квартальної фінансової звітності додапьі | пояснювальна записка, яка включає текст та додатки. Головні розпорядники бюджетних коштів та бюджеті установи, які мають підвідомчі установи, зведені квартальні фінансові звіти про виконання кошторисів складають у такому самому обсязі. 7) Пояснювальна записка до квартального звіту повнішії мі - назву установи та її місцезнаходження; короткий опік - роз'яснення щодо виявлених помилок минулих років її основні фактори, що вплинули на невиконання кошторису, (ті про заборгованість за заробітною платою та іншими і п.ними виплатами; іміпи у фінансовому стані бюджетної установи за звітний І'ИГІ ік'структуризовану заборгованість бюджетної установи та ні і. і.пні для неї; анульовані та відновлені протоколи взаємозаліків і шимі та відновлені векселі минулих періодів; розбіжності між даними різних форм звітності, а також між пінками звітності на кінець 2004 року і на початок 2005 року що іакі розбіжності мали місце); - у разі сплати до бюджету штрафів, накладених на ькегиу установу контрольними органами, - суму виплати, III и гану, винних осіб (крім зведених фінансових звітів); - надходження благодійних внесків, грантів, дарунків та тримання; - розшифрування поточних рахунків, що перебувають в ічешіям залишків на цих рахунках та виду коштів (крім юних фінансових звітів). До пояснювальної записки додаються такі довідки: 1) Довідка про депозитні операції бюджетних установ. 2) Інформація про виконання статті 77 Закону України "Про 3) Довідка про суми дебіторської та кредиторської Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня, які ні римують асигнування на виконання окремих програм як від і їй и о розпорядника вищого рівня, так і від інших міністерств, у Фінансових звітах відображають усі операції про суми отриманих коштів та їх використання. Фінансовий звіт такого розпорядника бюджетних коштів включається до зведеного квартального фінансового звіту розпорядника вищого рівня. Квартальна фінансова звітність підписується керівниками установ та організацій і головними бухгалтерами. Квартальні фінансові звіти подаються у повному обсязі: - установі вищого рівня; - органу Державного казначейства України - при отрим;імш - фінансовому органу - при утриманні за рахунок кої місцевого бюджету; - Рахунковій палаті - центральними органами виконавчої Головні розпорядники бюджетних коштів подають зведеніквартальні фінансові звіти до Управління консолідованої звітної 11 з виконання бюджетів Державного казначейства України. Річна звітність розпорядників бюджетних коштів Річні фінансові звіти надаються: 1) Розпорядниками бюджетних коштів: - установі вищого рівня; - органу Державного казначейства України. 2) Міністерствами, іншими центральними органами - Державному казначейству України; - Рахунковій палаті. Керівники підприємств, установ та організацій, що дном, ні основі державної власності забезпечують проведення річноїінвентаризації перед складанням звітності за рік. Проведеш річної інвентаризації за 2005 рік регламентовано накачоМіністерства промислової політики України №343 від 15 вереїі 2005 року. Відповідно до цього наказу та на виконання Закон)України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітністьІ Україні" №996-ХІУ від 16.07.99 року, постанови Кабінет) Міністрів України від 28.02.2000 року № 419 „Про затверджу порядку подання фінансової звітності" річна інвентарні;!, здійснюється по всіх статтях балансу (табл. 29). Результати інвентаризації статей балансу надаються разом із річнимзвітом за результатами господарської діяльності підпри- іі у 2005 році управлінню методології бухгалтерського обліку шості Мінпромполітики України. Начальники міністерств, га- иих департаментів аналізують інформацію про проведення ін- призації і приймають рішення щодо поліпшення фінансово- момічного стану підприємств. Установита організації, які отримують кошти державного місцевих бюджетів складають річні фінансові звіті за 2005 рік >1>ядку, затвердженому наказом Державного казначейства ■ .шиї від 28 грудня 2005 року № 246. До складу річної фінансової звітності входять наступні форми: 1) „Баланс" (форма № 1); 2) „Звіт про виконання загального фонду кошторису І) „Звіт про виконання загального фонду кошторису ікони"форма № 2-валюта); 4) „Звіт про надходження і використання коштів, отриманих іатаза послуги, що надаються бюджетними установами" (форми№ 4-1д, № 4-1м); 5) „Звіт про надходження і використання коштів, отриманих 6) „Звіт про надходження і використання інших надходженії 7) „Звіт про надходження і використання інших надходженії 8) „Звіт про надходження і використання коштів, отрим;п на виконання програм соціально-економічного та культурною розвитку регіонів" (форми № 4-4д); 9) „Звіт про рух необоротних активів" (форма №5); 10) „Звіт про рух матеріалів і продуктів харчування" (формі 11) „Звіт про заборгованість бюджетних установ" (форми .ЇМ' 12) „Звіт про заборгованість бюджетних установ за окремими 13) „Звіт про результати фінансової діяльності" (форма № 'М 14) „Звіт про недостачі та крадіжки грошових коштів М 15) пояснювальна записка до річного звіту, що включає те і і Головні розпорядники бюджетних коштів та бюджеті установи, які мають підвідомчі установи, зведені річні фінансовізвіти про виконання кошторисів складають у такому само обсязі. Розглянемо детальніше склад та порядок заповнення формзвітів розпорядниками бюджетних коштів. 1) Форма № 1 „Баланс" містить узагальнені підсумкові моїН зники, отримані на підставі звірених даних бухгалтерських , і ментів за станом на початок та на кінець бюджетного період) Вхідні сальдо статей "Балансу" на початок 2005 року повинні бути тотожними вихідним даним статей "Балансу" на 2004 рік. Установи складають єдиний Баланс: - за всіма рахунками та про всі господарські операції її | - за всіма коштами загального і спеціального фондів; - за всіма видами бюджетів. Балансскладається з активів та пасивів. АКТИВ ПАСИВ І'мил І Необоротні активи Розділі Власний капітал Гімни 2 Оборотні активи Розділ 2 Зобов'язання Рочділ 3 Витрати Розділ 3 Доходи Ви і.ніс Баланс V розділі „Необоротні активи" відображається вартість мате- У розділі „Оборотні активи" відображені грошові кошти та їх ■ і ■ні. п іп іти, а також інші активи призначені для реалізації або вико-риі іанпя протягом року (матеріали, продукти харчування, усі види І іш і м на, малоцінні та швидкозношувані предмети, дебіторська ірі ованість, розрахунки, одержані векселі, каса, інші кошти). Розділ„Витрати", призначений для відображення фактичних і кін і витрат бюджетних установ, проведених протягом бю-і і є і ного року. V розділі „Власний капітал" відображені суми фондів бюджет- Фонди бюджетних установ складаються з фонду в необоротних її і іімііх і фонду в малоцінних та швидкозношуваних предметах. У розділі „Зобов'язання" відображаються поточні та довго-і і рокові зобов'язання бюджетних установ (кредити, позики, коро-рко<і рокові видані векселі; кредиторська заборгованість за I їй [рахунками з постачальниками, підрядниками та замовниками II ииконані роботи й надані послуги; кредиторська заборгованість, Розділ „Доходи" призначений для відображення всіх надхо- іі ■ ні. бюджетної установи, які вона отримує на виконання кош- Горису, у річному фінансовому звіті не заповнюється (крім рядка і і ()скільки всі доходи підсумковими оборотами в кінці року Іімсуються на результат виконання кошторису за рік, то записів у ' рифі „На кінець року" не повинно бути (крім доходів за витрата- іаіібутніх періодів). До Балансу додаються довідки до рахунку 70 „Доходи загатки о фонду" та до рахунку 71 „Доходи спеціального фонду". До річного Балансу додається довідка органу Держиш начейства України про залишки коштів загального та піп фондів державного (місцевого) бюджету на реєстраційних (і них реєстраційних) та поточних рахунках бюджетної устане і чаток року. За даними цієї довідки складається Реєсір мри коштів загального та спеціального фондів державі іон і (мі бюджету на реєстраційних (спеціальних реєстраційних) іа і рахунках установи за станом на 1 січня наступного року. Реєстри про залишки коштів додаються до звсдспи фінансових звітів головних розпорядників бюджетних їм бюджетних установ, що мають підвідомчі установи. 2) Форма М 2д „Звіт про виконання загального фоі Розпорядники та одержувачі коштів державною (ми їй и бюджету складають звіт: - на підставі даних про отримані і використані аси і її - за кожним кодом програмної класифікації ми кредитування державного бюджету (або тимчасової клаї ифії видатків та кредитування місцевих бюджетів) у розрін і < номічної класифікації видатків бюджету та клпиіфіі кредитування бюджету. Крім того, складається зведений звіт форми N кодами програмної класифікації видатків та кредитунапм і вного бюджету (або за всіма кодами тимчасової класифії видатків та кредитування місцевих бюджетів). 3) Форма № 2-валюта „Звіт про використання ко N І льного фонду бюджету з міжнародної діяльності України і > і ється установами, що отримують асигнування в іноземній Звіт- складається за кожним кодом програмної клаї пфіі видатків та кредитування державного бюджету в розрі економічної класифікації видатків бюджету та кллінфії кредитування бюджету; операції відображаються в пацп валюті України в сумах, які визначаються шляхом пері іноземної валюти за курсом Національного банку Перерахунок здійснюється відповідно до Порядку, затнер і > ■ > наказом Державного казначейства України від 27 трапім року № 96. І міми державного бюджету з міжнародної діяльності, що 11. бюджетні установи в національній валюті України, у 1 налюта не відображаються. І піти форми № 4д про надходження і використання коштів і її.ного фонду складаються установами, які отримують кош-г .піною бюджету в розрізі кодів програмної класифікації ;.і формами: Форма № 4-1д - „Звіт про надходження і використання ко-пірііманих як плата за послуги, що надаються бюджетними і імами" (№ 4-ім). Інші складають установи, що отримують плату за послуги піни сі характеру, які відповідають чинному законодавству та имжо плануються у кошторисі. Це послуги, пов'язані з ви- ііиим основних функцій і завдань бюджетної установи та пла- і'гпду власного майна. Форма № 4-2д - „Звіт про надходження і використання ко-імріїманих за іншими джерелами власних надходжень бю-пп\ установ" (№ 4-2 м). (ні і н складаються установами за коштами, які: НЄ мають постійного характеру; плануються за попередньо обумовленими рішеннями Кабі-Iинетрів України або за вже укладеними угодами, або за карними планами проведення централізованих заходів; надходять у вигляді грантів, дарунків, благодійних внесків, 11 піп і (гідно з чинним законодавством . Форма № 4-Зд - „Звіт про надходження і використання ін-і (ходжень спеціального фонду" складають установи, які за ппамп головних розпорядників коштів отримують кошти, носяться до інших надходжень спеціального фонду бюдже-іму числі надходження від реалізації майна (№ 4-3 м). Форма № 4-Зд.і - „Звіт про надходження і використання ідходжень спеціального фонду (позики міжнародних фі-іі. омпх організацій)" складають установи, які отримують кошти і н іродних фінансових організацій для підготовки та реалізації пі економічного і соціального розвитку України (№ 4-Зм. 1). Форма № 4-4 д - „Звіт про надходження і використання мни. отриманих на виконання програм соціально-економічного урного розвитку регіонів" складається установами, які щм\ юіься за рахунок коштів державного бюджету і отримують субвенцію з місцевого бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів. 5) Форма № 5- „Звіт про рух необоротних активів" відобра 6) Форма № 6 - „Звіт про рух матеріалів і продуктів харчуван 7) Форма М 7д — „Звіт про заборгованість бюджетних установ". Бюджетні установи складають звіти про фактичну дебіторську та кредиторську заборгованість, яка виникла в установі при виконанні кошторису за звітний та минулі роки і яка на кінець звітного року залишилась на обліку або була списана. У разі, коли джерелом надання кредитів є кошти, що надійшли до спеціального фонду як суми повернутих кредитів, які надавалися із загального фонду бюджету раніше, у звітності: - за загальним фондом відображається зменшення дебіторської - за спеціальним фондом відображається дебіторська Звіт складається в розрізі кодів економічної та програмної класифікації видатків і містить інформацію про заборгованість бюджетних установ за видатками, так і за нарахованими доходами. - Форма № 7д.1 - „Звіт про заборгованість бюджетних уста Ця заборгованість не пов'язана з видатками установи на її утримання. 8) Форма № 9- „Звіт про результати фінансової діяльності" складається бюджетними установами для відображення результату їх фінансової діяльності за звітний рік. У звіті відображаються: - операції, проведені за доходами, видатками бюджетної - операції, наслідками яких є збільшення або зменшення до Результат фінансової діяльності бюджетної установи визначається шляхом списання підсумковими оборотами доходів та видатків за 2005 рік. 9) Форма № 15 - „Звіт про недостачі та крадіжки грошових 10) Пояснювальна записка до річного звіту. - короткий опис діяльності бюджетної установи; - роз'яснення щодо виявлених помилок минулих років та - основні фактори, що вплинули на невиконання кошторису, - зміни у фінансовому стані бюджетної установи за звітний рік; - результати проведення щорічної інвентаризації активів та - реструктуризовану заборгованість бюджетної установи та - анульовані та відновлені протоколи взаємозаліків і відміне - розбіжності між даними різних форм звітності, а також між - суму виплат штрафів, накладених на бюджетну установу - надходження коштів для виконання окремих доручень, - розшифровку поточних рахунків, що відкриті в установах банків, підстави для наявності таких рахунків із зазначенням залишків на цих рахунках та виду коштів. До пояснювальної записки крім вищеназваних даних надаються наступні довідки та реєстри: 1) Довідка про рух грошових коштів, в якій наводено суми 2) Довідка про залишки коштів загального та спеціального
3) Реєстр про залишки коштів загального та спеціального 4) Реєстр про залишки коштів загального та спеціального 5) Довідка про дебіторську заборгованість, яка складається за
6) Довідка про депозитні операції бюджетних установ, що 7) Інформація про виконання статті 78 Закону України "Про 8) Довідка про суми дебіторської та кредиторської заборгованості установи за операціями, які не відображаються у формі N 7д, N 7м "Звіт про заборгованість бюджетних установ". При наявності розбіжності між плановими бюджетними асигнуваннями і фактичним надходженням коштів у пояснювальній записці до річного фінансового звіту обов'язково мають бути викладені роз'яснення. Річні фінансові звіти перевіряються на відповідність даних обліку і візуються відповідним органом Державного казначейства України. Головні розпорядники бюджетних коштів для складання зведених звітів приймають звіти від розпорядників нижчого рівня тільки у разі наявності візи органами Державного казначейства України. Річні фінансові звіти подаються у повному обсязі: - установі вищого рівня; - органу Державного казначейства України; - Рахунковій палаті. Звітність, що надається розпорядниками бюджетних коштів, за строками та формами надання зведена в таблиці 30. Постановою Кабінету Міністрів України № 1777 від 31 грудня 2004 року внесено зміни в Порядок подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 419 від 28 лютого 2000 року. Відповідно до цього документу розпорядники бюджетних коштів разом з річною звітністю про виконання кошторисів доходів та видатків подають аудиторський звіт з висновком щодо її достовірності. Аудиторський звіт складається органом Державної контрольно-ревізійної служби відповідно до затвердженого плану роботи. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|