Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Відповідальність за бюджетні правопорушення

У Бюджетному кодексі крім контрольних повноважень окремих органів влади встановлено відповідальність за виявлені бюджетні правопорушення учасникам бюджетного процесу.

Бюджетним правопорушенням визнається недотримання учасником бюджетного процесу встановленого Бюджетним коде­ксом та іншими нормативно-правовими актами порядку складан­ня, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету чи звіту про виконання бюджету.

Бюджетне правопорушення, вчинене розпорядником чи оде­ржувачем бюджетних коштів, може бути підставою для вжиття наступних заходів:

1) призупинення бюджетних асигнувань;

2) зупинення операцій з бюджетними коштами;

3) накладання стягнень.
Призупинення бюджетних асигнувань

Відповідно до статті 117 Бюджетного кодексу Міністерство фінансів України, Державне казначейство України, Державна кон­трольно-ревізійна служба України, місцеві фінансові органи, го­лови виконавчих органів міських міст районного значення, сели­щних та сільських рад, головні розпорядники бюджетних коштів у межах своїх повноважень можуть призупиняти бюджетні асигну­вання, тобто повноваження на взяття бюджетного зобов'язання, у разі:

- несвоєчасного і неповного подання звітності про виконання
бюджету;

- невиконання вимог щодо бухгалтерського обліку, складан­
ня звітності та внутрішнього фінансового контролю за бюджетни­
ми коштами і недотримання порядку перерахування цих коштів;

- подання недостовірних звітів та інформації про виконання
бюджету;

- порушення розпорядниками бюджетних коштів вимог щодо
прийняття ними бюджетних зобов'язань;

- нецільового використання бюджетних коштів.


Порядок призупинення бюджетних асигнувань затвердже­но наказом Міністерства фінансів України № 319 від 15 травня 2002 року, згідно з яким:

1) Рішення про призупинення бюджетних асигнувань у ви­
гляді розпорядження (додаток Е) приймає Міністр фінансів Украї­
ни на підставі протоколу про бюджетне правопорушення або акта
ревізії та доданих до нього документів.

Розпорядження про зупинення бюджетних асигнувань скла­дається у п'яти примірниках - один оригінал і чотири копії, спря­мування яких відображено на рисунку 50.

2) Бюджетні асигнування призупиняються з 1-го числа міся­
ця, наступного за датою прийняття розпорядження про призупи­
нення бюджетних асигнувань, на термін від одного місяця до
трьох
у межах поточного бюджетного періоду в обсязі, що дорів­
нює 50 відсоткам асигнувань, затверджених у плані асигнувань
розпорядника бюджетних коштів за скороченою економічною
класифікацією видатків бюджету на цей період, за винятком асиг­
нувань на оплату праці (1110), нарахування на заробітну плату
(1120) та трансфертів населенню (1340).

3) Пропозиції щодо призупинення бюджетних асигнувань,
які підписує керівник органу, що встановив бюджетне правопо­
рушення, або особа, що його заміщає, повинні містити назву
відповідної бюджетної програми (тимчасової класифікації ви­
датків місцевих бюджетів), за якими пропонується призупинити
бюджетні асигнування. Разом з пропозиціями необхідно подати
копію плану асигнувань розпорядника бюджетних коштів, яким
вчинено бюджетне правопорушення, та копії довідок про вне­
сення змін до нього.


Відновлення дії бюджетних асигнувань здійснюється у на­ступному порядку:

1) Розпорядник чи одержувач коштів, якому були призупи­
нені бюджетні асигнування, подає відповідному органу інформа­
цію про усунення бюджетного правопорушення та копії докумен­
тів, що її підтверджують.

2) Міністр фінансів аналізує надану інформацію та приймає
рішення про відновлення дії бюджетних асигнувань, яке оформля-
єтьсяу вигляді розпорядження про відновлення дії бюджетних
асигнувань(додаток Ж).

Розпорядження складається у чотирьох примірниках - один Оригіналі три копії, спрямування яких наведено на рисунку 51.


3) Відповідальний розпорядник на підставі розпорядження вносить зміни до помісячного плану асигнувань з 1 -го числа міся­ця, наступного за датою прийняття цього розпорядження.

Нецільове використання коштів вважається бюджетним пра­вопорушенням, яке відображається в протоколі або в акті ревізії (перевірки), складеному контролюючим органом. Примірник цьо­го документа разом з довідкою відповідного контролюючого ор­гану щодо бюджетного правопорушення надається Міністерству фінансів (місцевому фінансовому органу).

Нецільовим використаннямбюджетних коштівє витрачання їх на цілі, що не відповідають бюджетним призначенням, установленим Законом України "Про Державний бюджет України" або рішенням про місцевий бюджет, виділеним бюджетним асигнуванням чи кошторису.

У разі встановлення факту нецільового використання бюджетних коштів приймається рішення про зменшення бюджетних призначень та призупинення бюджетних асигнувань в обсязі, що передбачений для зменшення бюджетних призначені.. Зменшення бюджетних призначень головним розпорядникам


бюджетних коштів у разі нецільового використання бюджетних коштів у 2005 році згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 47 від 15 січня 2005 року здійснюється у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України № 112 від 4 лютого 2004 року.

Зупинення операцій з бюджетними коштами

З метою реалізації статті 120 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 1627 від 28 жовтня 2002 року „Про механізм зупинення операцій з бюдже­тними коштами".

Операції з бюджетними коштами зупиняються у разі вияв­лення бюджетного правопорушення органами, визначеними у статті 118 Бюджетного кодексу України, а саме: Міністерством фінансів України, Державним казначейством України, органами Державної контрольно-ревізійної служби України, місцевими фі­нансовими органами, головами виконавчих органів міських міст районного значення, селищних та сільських рад і головними роз­порядниками бюджетних коштів у межах своєї компетенції. Крім зупинення операцій з бюджетними коштами до правопорушників можуть застосовуватися адміністративні стягнення з відшкоду­ванням заподіяної таким правопорушенням матеріальної шкоди в порядку, встановленому законом.

Зупинення операційз бюджетними коштами полягає у зупи­ненні будь-яких операцій із здійснення платежів з рахунку пору­шника бюджетного законодавства.

Механізм зупинення операцій з бюджетними коштами ви­значається Кабінетом Міністрів України. Термін зупинення опе­рацій - до 30 днів.

Порядок зупинення операцій з бюджетними коштами визна­чений наказом Державного казначейства України № 213 від 18 ли­стопада 2002 року. Цей Порядок застосовується до розпорядників таодержувачів бюджетних коштів у разі виявлення бюджетних правопорушень стосовно недотримання порядку складання, роз­гляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету чи звіту про виконання бюджету.

При виявленні правопорушення складається протокол або актревізії, на підставі яких уповноважений орган приймає рішен-


 
 


ня у формі розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами (додатки К, Л).

Зупиненню підлягають усі операції з бюджетними коштами на рахунках розпорядників та/або одержувачів бюджетних коштів, за винятком:

- сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), інших пла­
тежів до бюджетів і державних цільових фондів (у тому числі пе­
ні, фінансові санкції);

- виконання рішень органів, яким відповідно до закону надано
право стягнення коштів;

- операцій із здійснення видатків, які передбачені за кодами
економічної класифікації видатків 1110 (у тому числі 1111, 1112,
1113), 1120, 1340 (у тому числі 1341,1342, 1343).

Розпорядження про зупинення операцій з бюджетними кош­тами складається у чотирьох примірниках, які мають однакову юридичну силу і надсилаються протягом 2 робочих днів з дати йо­го реєстрації уповноваженим органом. Механізм зупинення бю­джетних асигнувань правопорушнику розглянуто на рисунку 52.


Операції за рахунками розпорядників та/або одержувачів бю­джетних коштів відновлюються на підставі розпорядження упов­новаженого органу про відновлення операцій з бюджетними кош­тами (додаток М) після закінчення терміну, зазначеного в розпо­рядженні про зупинення операцій, або відповідно до стаггі 120 Бюджетного кодексу України (30 днів). Механізм відновлення асигнувань подано на рисунку 53.

Відновлення операцій на рахунках правопорушника органи Державного казначейства здійснюють не пізніше наступного дня з дати одержання відповідного розпорядження, корінець якого не пізніше наступного робочого дня після відновлення операцій з бюджетними коштами направляється до відповідного уповнова­женого органу.

Бюджетним правопорушенням визнається також нецільове иикористання бюджетних коштів. Відповідно до законодавства може в цьому випадку прийматися рішення про зупинення опера­ми і і бюджетними коштами.


Порядок накладення стягнення за бюджетні правопору­шення визначено статтею 124 Бюджетного кодексу, згідно з якою:

- стягнення за бюджетні правопорушення накладаються за
рішенням Міністра фінансів України, керівника органу Державно­
го казначейства України, керівника органу Державної контрольно-
ревізійної служби України, Міністра фінансів Автономної Респуб­
ліки Крим, керівника місцевого фінансового органу, голови вико­
навчого органу міської міста районного значення, селищної та
сільської ради;

- рішення про накладення стягнення за бюджетне правопо­рушення приймається вищеназваними особами на підставі прото­колу про бюджетне правопорушення або акта ревізії та доданих до нього документів.

Форма, порядок складання та передачі за належністю Прото­колу про бюджетне правопорушення встановлено наказом Мініс­терства фінансів України № 129 від 26 грудня 2002 року.

Згідно з цим документом: ,Лротокол про бюджетне право­порушення (далі - Протокол) - це документ, яким засвідчується факт недотримання учасниками бюджетного процесу установленого Бю­джетним кодексом України та іншими нормативно-правовими акта­ми порядку складання, розгляду, затвердження, унесення змін, вико­нання бюджету чи звіту про виконання бюджету".

Протокол (додаток Н):

1) складається особами, що уповноважені здійснювати конт­
роль та проводити перевірки дотримання порядку складання, роз­
гляду, затвердження, унесення змін, виконання бюджету чи звіту
про виконання бюджету;

2) оформляється уповноваженою особою на підставі довідок,
що складені за результатами проведених перевірок і засвідчують
факт бюджетного правопорушення, та матеріалів звітності, за ана­
лізом яких виявлені бюджетні правопорушення;

3) складається у чотирьох примірниках — один оригінал і три
копії, які спрямовуються:

 

- оригінал - органу, керівник якого має право накладати стя­
гнення за бюджетні правопорушення;

- одна копія Протоколу залишається органу, посадова особа
якого склала Протокол;

- друга копія Протоколу надається керівнику органу, устано­
ви, організації, підприємства, де вчинене бюджетне правопору­
шення;


- третя копія Протоколу надсилається до відома органу ви­
щого рівня учасника бюджетного процесу, де вчинене бюджетне
правопорушення.

У разі складання акта ревізії Протокол не оформляється. Рішення про зупинення операцій з бюджетними коштами може бути оскарже­не в порядку, визначеному статтею 125 Бюджетного кодексу Украї­ни, а саме - в органі, що його виніс, або в суді протягом 10 днів з дня його винесення, якщо інше не передбачено законом.

Особи, винні у порушенні бюджетного законодавства несуть згідно із законодавством України відповідальність:

- цивільну;

- дисциплінарну;

- адміністративну;

- кримінальну.

Бюджетне правопорушення, вчинене розпорядником чи оде­ржувачем бюджетних коштів, може бути підставою для притяг­нення до відповідальності згідно з законом його керівника чи ін­ших відповідальних посадових осіб, залежно від характеру вчине­них ними діянь.

З часу видання Указу Президента України № 1251/2001 від 25 грудня 2001 року „Про зміцнення фінансової дисципліни та за­побігання порушень у бюджетній сфері" багато зроблено для створення дійового механізму протидії правопорушенням та зло­вживанням у бюджетній сфері, а саме:

- розроблені стандарти контролю за використанням бюджет­
них коштів, державного та комунального майна;

- впроваджене казначейське обслуговування місцевих бю­
джетів;

- встановлені у бюджетних установах уніфіковані та інтегро-
ванікомп'ютерні програми складання звітності;

- кошти Пенсійного фонду консолідовані на єдиному казна­
чейському рахунку Державного казначейства України;

- впроваджено основні принципи управління фінансовою си­
стемою;

- посилена координація роботи фінансово-фіскальних органів;

- внесено зміни та доповнення до законів України, що регулю-
ютьпитання закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти та
иг іановлено відповідальність за порушення цього законодавства.

Незважаючи на багаточисельні конкретні дії щодо запобіган-іні правопорушень, фінансова дисципліна учасників бюджетного процесу потребує подальшого зміцнення, а система відповідаль-


       
   
 
 


ності за правопорушення - подальшого вдосконалення. Першим кроком в цьому напрямі має бути прийняття законодавства про державний контроль за дотриманням бюджетного законодавства та відповідальність за бюджетні правопорушення.


Читайте також:

  1. IV. Відповідальність сторін
  2. Адміністративна відповідальність
  3. Адміністративна відповідальність
  4. Адміністративна відповідальність
  5. Адміністративна відповідальність
  6. Адміністративна відповідальність
  7. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  8. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  9. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил
  10. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  11. Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства
  12. Адміністративна відповідальність та строки адміністративної відповідальності




Переглядів: 2545

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
З етап - Оформлення результатів перевірки | Порядок взаємодії між органами державного фінансового контролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.