Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порядок взаємодії між органами державного фінансового контролю

Необхідною умовою створення ефективної системи держав­ного фінансового контролю є налагодження взаємозв'язків та ко­ординації діяльності між контролюючими органами щодо питань обміну інформацією та організації комплексних перевірок.

З метою забезпечення контролю за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу наказом Мі­ністерства фінансів України № 176 від 03 березня 2003 року за­проваджено формат та регламент обміну інформацією між Мініс­терством фінансів та Державним казначейством. Обмін інформа­цією здійснюється за цільовою поточною схемою передавання ін­формації з використанням хті-технології згідно з планом-графіком, розробленим Державним казначейством України за по­годженням з Міністерством фінансів України.

Обмін інформацією здійснюється файлами з уніфікованою структурою. Перелік інформації, якою обмінюються Державне ка­значейство України та Міністерство фінансів України наведено в таблиці 37.


сервері Державного казначейства України створюється структура директорій, яка дзеркально відображається на відповідному файл-сервері Міністерства фінансів.

В основу побудови структури директорій покладено наступні принципи:

- ідентифікація організацій, між якими здійснюється обмін
інформацією;

- періодичність отримання інформації;

- функціональна належність даних.

Взаємодія Державного казначейства та Державної контрольно-ревізійної служби

Для забезпечення формування інформаційної бази даних державного фінансового контролю Державне казначейство Украї­ни, управління Державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі щокварталу через 35 днів після закінчення звітного кварталу формують файл звіту про отримане фінансування та надходження бюджетних коштів у фо­рматі ОВР та засобами електронної пошти (модемний зв'язок) надсилають відповідним ГоловКРУ України, контрольно-ревізійним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Порядок надання інформації затверджено спільним наказом Головного контрольно-ревізійного управління України та Держа­вного казначейства України від 11 червня 2002 року за № 141/105 зі змінами згідно з Наказом Головного контрольно-ревізійного управління № 82/80 від 09 квітня 2003 року, відповідно до якого:

1) органи Державної контрольно-ревізійної служби з метою
отримання додаткової інформації про видатки бюджету, необхід­
ність в якій виникла під час здійснення контрольних заходів орга­
нами контрольно-ревізійної служби направляють письмові запити
відповідним органам Державного казначейства України;

2) органи Державного казначейства надають в електронному
вигляді інформацію у п'ятнадцятиденний термін після отримання
письмового запиту.

Окремі питання взаємодії органів Державного казначейства та Державної контрольно-ревізійної служби врегульовано спіль­ним наказом Державного казначейства України та ГоловКРУ № 215/338 від 14 грудня 2004 року.

с 1 г


Відповідно до Наказу для вдосконалення координації дій між вищеназваними органами при здійсненні контролю за порядком ведення бухгалтерського обліку, складанням звітності про вико­нання бюджетів та кошторисів, проведенням операцій з бюджет­ними коштами:

1) Органи Державного казначейства за результатами річних
звітів надають інформацію щодо наявності небюджетних зобов'я­
зань та вжитих заходів у розрізі розпорядників бюджетних коштів
до органів державної контрольно-ревізійної служби в Україні.

2) Органи Державної контрольно-ревізійної служби нри прове­
денні ревізій та перевірок надають органам Державного казначейства
письмові роз'яснення та відповідну базу із зазначених питань.

3) Органи Державної контрольно-ревізійної служби та орга­
ни Державного казначейства України щоквартально звіряють над­
ходження платежів до бюджетів та бюджетних установ, які стали
наслідком проведених контрольних заходів органами Державної
контрольно-ревізійної служби в Україні.

Взаємодія органів Державного казначейства та Державної податкової служби в процесі виконання бюджетів за доходами

У зв'язку з набуттям Державним казначейством України ста­тусу учасника СЕП НБУ спільним наказом Державного казначей­ства України та Державної податкової адміністрації України № 74/194 від 25 квітня 2002 року затверджено Порядок взаємодії між органами Державного казначейства України та державної по­даткової служби України у процесі виконання державного та міс­цевих бюджетів за доходами.

З метою забезпечення повноти надходжень платежів до бю­джетів відповідно до бюджетної класифікації:

1) Органи Державної податкової служби до 1 грудня кожного
року подають відповідним управлінням Державного казначейства
в електронному вигляді списки складу платників податків, які пе­
ребувають на податковому обліку в кожному районі (місті), за:

- юридичними особами та їх філіями;

- фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльно­
сті (за відповідним запитом органу Державного казначейства).

2) У разі зміни переліку видів доходів після прийняття зако­
ну України про Державний бюджет в управліннях Державного ка-


значейства України відкриваються (перевідкриваються) рахунки, відповідно до внесених змін.

Інформація про реквізити відкритих (перевідкритих) рахунків для зарахування платежів до бюджетів протягом 3 робочих днів на­дається управліннями та відділеннями Державного казначейства від­повідним органам державної податкової служби України.

У процесі виконання Державного бюджету за доходами Управління Державного казначейства України наступного дня пі­сля зарахування доходів передають (до 11 години) відповідним органам Державної податкової служби па обласному рівні та ра­йонним відділенням Державного казначейства для подальшої пе­редачі районним податковим інспекціям наступні документи:

- відомості про зарахування та повернення коштів з аналіти­
чних рахунків за доходами у вигляді технологічних файлів;

- звіти про виконання державного та місцевих бюджетів за
доходами в розрізі відділень за видами надходжень;

- відомість № 2 розподілу платежів до бюджету, які надійшли
на рахунок 3311 „Кошти, які підлягають розподілу між державним
та місцевими бюджетами";

- відомість розподілу платежів між рівнями місцевого бю­
джету, які надійшли на аналітичні рахунки 3321 „Кошти, які під­
лягають розподілу між рівнями бюджету";

- відомість № 2м розподілу платежів до бюджету, які надій­
шли на рахунок 3411 „Кошти, тимчасово віднесені на доходи дер­
жавного бюджету, що підлягають розподілу";

- відомість розподілу коштів, тимчасово віднесених на дохо­
ди місцевого бюджету, які надійшли на аналітичні рахунки 3421
„Кошти, тимчасово віднесені на доходи місцевого бюджету, що
підлягають розподілу";

- виписки з рахунків у вигляді електронного реєстру
розрахункових документів.

Державне казначейство України:

1) отримує звіти про виконання бюджетів за доходами від
управлінь Державного казначейства України;

2) формує та передає Державній податковій адміністрації
України до 13-ї години:

- відомості про зарахування та повернення коштів з аналіти­
чних рахунків за доходами державного бюджету (центральний рі­
вень) у вигляді електронних документів;


- звіти про виконання державного та місцевих бюджетів за
доходами в розрізі областей.

Звірка доходів за всіма кодами бюджетної класифікації ста­ном на 1-е число місяця, наступного за звітним, здійснюється:

1) між управліннями (відділеннями) Державного казначейст­
ва та відповідними податковими органами щомісячно, не пізніше
4-го числа місяця, наступного за звітним;

2) між Державним казначейством (центральний рівень) та
Державною податковою адміністрацією України щомісячно, не пі­
зніше 20-го числа місяця, наступного за звітним.

За результатами складаються Акти звірки (Додатки П, Р, С, Т, У).

У процесі виконання Державного бюджету за доходами зу­стрічаються випадки помилково та/або надмірно сплачених до бюджету податків. Порядок повернення цих податків здійснюєть­ся виключно на підставі заяви платника податків (за винятком по­вернення зайво утриманих

(сплачених) сум прибуткового податку з громадян), яка може бути подана не пізніше 1095 дня, наступного за днем виникнення такої переплати.

Порядок взаємодії органів Державної податкової служби та органів Державного казначейства України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених обов'яз­кових платежів регламентований спільним наказом Державної по­даткової адміністрації України та Державного казначейства Укра­їни №125/58 від 18 березня 2003 року.

Під дію цього Порядку не підпадає:

а) відшкодування податку на додану вартість;

б) повернення платникам податків сум акцизного збору;

в) виконання судових рішень щодо повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів).

Для повернення надміру сплачених податків:

1) Платник податків подає до органів Державної податкової
служби заяву з визначенням напрямів зарахування коштів.

2) Органи державної податкової служби за місцем реєстрації
платника податків:

- готують на протязі 3 робочих днів висновки (додаток Ф) на
підставі даних особових рахунків платника;


- передають ці висновки органам Державного казначейств.'
України ч

згідно з Реєстром (додаток X).

Органи Державного казначейства:

1) реєструють висновки податкової служби в Журналі обліку
висновків (додаток Ц);

2) готують платіжні документи на перерахування коштів з від­
повідних бюджетних рахунків на рахунок, вказаний у висновку;

3) за умови наявності коштів, необхідних для здійснення по­
вернення, у термін не пізніше п'яти робочих днів від дати отри­
мання висновку, здійснюють перерахування коштів.

Повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених платежів здійснюється з того бюджету, до якого зара­ховується у поточному бюджетному році платіж, який підлягає поверненню.

Повернення коштів з бюджетів здійснюється відповідно до По­рядку повернення платникам помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом Державного казначейства України від 10 грудня 2002 № 226.

Взаємодія міме органами Державного казначейства України та Державною митною службою

Порядок взаємодії та обміну інформацією між органами Держа­вного казначейства України та Державної митної служби України в процесі казначейського обслуговування державного бюджету за до­ходами, що контролюються митними органами, визначено спільним наказом Державного казначейства України та Державної митної служби України № 150/417 від 31 липня 2002 року.

Цей Порядок розроблено з метою запровадження повно фун­кціонального казначейського обслуговування митних органів за доходами та у зв'язку з набуттям Державним казначейством Укра­їни статусу учасника системи електронних платежів Національно­го банку України (СЕП НБУ).

Податки та збори, контроль за справлянням яких здійснюєть­ся митними органами, зараховуються останніми на рахунки з об­ліку доходів, відкриті в управліннях Державного казначейства в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі в розрізі митниць та кодів бюджетної класифікації.


«« Інформація про зміни у складі митних органів надається Державному казначейству України протягом двох тижнів.

Після прийняття Закону України про Державний бюджет України на відповідний рік у разі зміни переліку видів митних платежів та/або порядку їх зарахування до бюджету в управліннях Державного казначейства України в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі відкриваються (перевідкриваються) рахунки відповідно до змін, унесених зазначеним Законом України.

Інформація про реквізити відкритих (перевідкритих) рахунків для зарахування митних штате. <ів, надається управліннями Держав­ного казначейства в АР Крим, < зластях, містах Києві та Севастополі митним органам, Державним к чначейством України - Державній митній службі України (у част ші рахунків, відкритих на центра­льному рівні) протягом 3 робочих днів з дня відкриття (перевідк-риття) цих рахунків.

Органи Державного казначейства щоденно наступного робо­чого дня, після зарахування митних платежів на відповідні рахун­ки, до 11 години:

- формують для уповноважених митних органів виписки з
цих рахунків у вигляді електронного реєстру;

- передають їх засобами електронної пошти (модемного зв'я­
зку) для подальшої передачі їх відповідним митним органам.

Звіт про виконання Державного бюджету за доходами Дер­жавне казначейство формує та передає до 13 години у вигляді еле­ктронного документа Державній митний службі.

Митні органи проводять з органами Державного казначейст­ва звірку доходів у розрізі кодів бюджетної класифікації щоміся­ця, не пізніше 4-го числа місяця, наступного за звітним. Результа­ти оформлюються Актом звірки (додаток Ш) у 4 примірниках.

1 - для управління Державного казначейства в АР Крим, об­
ластях, містах Києві та Севастополі;

2 - для Державного казначейства України;

3 - для митних органів;

4 - для Державної митної служби України.

Акти звірки територіальних органів узагальнюються від­повідно Державним казначейством України та Державною мит­ною службою України та не пізніше 20-го числа місяця, насту­пного за звітним, на їх основі складається загальний акт звірки (додаток Щ).


Питання для самоконтролю

1. Фінансовий контроль як обов'язковий елемент фінансової
системи країни.

2. Дайте визначення фінансовому контролю.

3. Взаємозв'язок між контрольною функцією фінансів та фі­
нансовим контролем

4. У чому полягає сутність фінансового контролю ?

5. Наведіть структуру фінансового контрою.

6. Дайте визначення державному фінансовому контролю.

7. Місце державного фінансового контролю в загальній сис­
темі фінансового контролю.

8. У чому полягає призначення та основна мета державного
фінансового контролю?

9. Класифікація загальнодержавного фінансового контролю.

 

10. Суб'єкти громадського фінансового контролю та основні
засади їх діяльності.

11. Сутність та правові засади аудиторського фінансового
контролю.

12. Дайте характеристику елементам системи державного фі­
нансового контролю.

13. Відповідно до яких принципів здійснюється державний
фінансовий контроль?

 

14. Якими нормативно-правовими актами регламентується
державний фінансовий контроль в Україні?

15. За якими ознаками класифікуються органи державного
фінансового контролю в Україні?

16. Дайте характеристику органам державного контролю
першої підсистеми.

17. Дайте характеристику органам державного контролю
другої підсистеми.

18. Якими документами регламентуються повноваження ор­
ганів державного фінансового контролю в Україні?

19. Повноваження Верховної Ради України в здійсненні кон­
трольних функцій щодо бюджетного процесу.

20. Визначте основні повноваження органів державного кон­
тролю в Україні.

21. Дайте характеристику формам бюджетного контролю за
часом їх здійснення.


 

22. З якою метою та якими методами здійснюється попере­
дній, поточний та подальший бюджетний контроль?

23. Класифікація фінансового контролю за організаційною
приналежністю.

24. Класифікація фінансового контролю за джерелами інфо­
рмаційних даних.

25. Класифікація фінансового контролю за методами його
здійснення.

26. У чому відмінність між внутрішнім та зовнішнім держав­
ним фінансовим контролем?

27. Система державного внутрішнього фінансового контролю
в Україні.

28. У чому різниця між внутрішнім контролем та внутрішнім
аудитом?

29. Охарактеризуйте централізований та децентралізований
внутрішній аудит та контроль.

30. Сутність та необхідність інспектування як форми внутрі­
шнього фінансового контролю.

31. Загальна система державного внутрішнього фінансового
контролю за рівнем централізації та часом здійснення.

32. У чому полягають основні недоліки системи державного
внутрішнього фінансового контролю?

33. Визначте основні напрями та етапи реформування систе­
ми державного внутрішнього фінансового контролю.

34. Відповідно до яких документів здійснюється планування
контрольно-ревізійної роботи?

35. Визначте основні етапи проведення ревізій і перевірок
органами Державної контрольно-ревізійної служби. '

 

36. Що саме перевіряють органи Державної контрольно-
ревізійної служби при здійсненні перевірки виконання бюджету та
стану роботи фінансових органів та територіальних органів казна­
чейства?

37. Як здійснюється аудит ефективності бюджетних про­
грам?

38. Склад контрольних заходів Державного казначейства
України за надходженням коштів в бюджет.

39. Що саме перевіряють органи Державного казначейства
приздійснення контролю за витрачанням бюджетних коштів?


40. Як здійснюється внутрішній контроль в системі органів
Державного казначейства?

41. У яких формах здійснює контроль за бюджетними кош­
тами Рахункова палата України?

42. Назвіть об'єкти перевірки Рахунковою палатою.

43. Охарактеризуйте основні етапи проведення перевірок ви­
користання бюджетних коштів Рахунковою палатою України.

44. У якому документі викладається оцінка результатів пере­
вірки Рахунковою палатою?

45. Які заходи вживаються при встановленні бюджетного
правопорушення учасником бюджетного процесу?

46. У якому порядку призупиняються бюджетні асигнування
у випадку виявлення бюджетного правопорушення?

47. Механізм зупинення операцій з бюджетними коштами та
порядок відновлення зупинених операцій.

48. Порядок накладення стягнення за бюджетні правопору­
шення.

49. Яку відповідальність несуть особи, винні у порушенні
бюджетного законодавства?

50. У якому порядку здійснюється обмін інформацією між
Державним казначейством і Міністерством фінансів України?

51. Яку інформацію і в які терміни надають один одному
Державне казначейство України і Міністерство фінансів України?

52. Як взаємодіють Державне казначейство та Державна кон­
трольно-ревізійна служба в процесі формування інформаційної
бази даних державного фінансового контролю?

53. У чому полягає взаємодія органів Державного казначейс­
тва з податковою службою в процесі виконання бюджетів за дохо­
дами?

54. У якому порядку здійснюється звірка доходів між митни­
ми органами та органами Державного казначейства України?



Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  3. IV. Питання самоконтролю.
  4. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  5. The peace – порядок
  6. А.1. Порядок Magnoliales - магнолієцвіті
  7. Автоматизація контролю та діагностування вузлів РЕА
  8. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  9. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  10. Аналіз міжринкової взаємодії товарів і грошей
  11. Аналіз ризикованості підприємства на основі показників фінансового стану.
  12. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.




Переглядів: 1472

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відповідальність за бюджетні правопорушення | Тестові завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.