Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Технічне забезпечення маркетингової інформаційної системи.

Технічне забезпечення МІС — це комплекс взаємозв'язаних техніч­них засобів, призначених для автоматизованого збирання, накопичення, обробки, передачі, обміну та відображення інформації, необхідної для управління маркетинговою діяльністю. Управління маркетингом має низку особливостей, характеризується певною інформаційно-техноло­гічною автономністю, але разом з тим пов'язане з функціонуванням усьо­го об'єкта (підприємства). Тому організація систем обробки даних та ін­формаційних технологій будується на загальних принципах визначення і вибору конфігурації комплексу технічних засобів, які забезпечують ефективне інформаційне обслуговування всіх рівнів та об'єктів управ­ління, а також враховують особливості виконання функцій і процедур управління в МІС. Склад і кількість технічних засобів, що використову­ються, визначаються обсягами та інтенсивністю потоків інформації, тех­нологією реалізації функцій управління та їх часовими особливостями.

Технічне забезпечення (ТЗ) сучасних МІС — це багатомашинний комплекс різних видів техніки (обладнання, устаткування, пристроїв), основними компонентами якого є: ПК; периферійне обладнання; засо­би автоматичного зчитування даних; офісне обладнання; торговельне обладнання (комп'ютерні касові апарати, сканери); засоби управління технологічними та виробничими процесами; комунікаційне обладнан­ня, апаратура передачі та обміну даними, мережне обладнання; засоби мультимедіа (засоби інтерактивного телебачення, електронні засоби ма­сової інформації).

Основними засобами обробки даних є персональні комп'ютери, номенклатура та технічно-експлуатаційні характеристики яких постійно розширюються й вдосконалюються.

Використання ПК забезпечує декілька режимів розв'язання задач: пакетний, діалоговий, обробку даних у мережах і у реальному часі.

Пакетний режим застосовується при розв'язанні маркетингових задач, в яких є формалізований опис алгоритму, а процес розв'язання не потребує участі спеціаліста (наприклад, при обробці даних анкетного опитування, розв'язанні задач з обліку збуту товарів). При діалоговому режимі користувач має доступ до машинних ресурсів (інформаційної бази, технології розв'язання задач, алгоритму розрахунків), а сам процес розв'язання задач, виконання функцій і процедур управління виконуєть­ся в режимі діалогу спеціаліста з ПК.

Обробка інформації в режимі реального часу відповідає фактичній швидкості процесів реального життя (наприклад, при продажу товару і складанні на АРМ-продавця відповідного документа змінюється залишок, збільшується обсяг продажу). Цей режим використовується у разі опера­тивного збирання даних про хід технологічних процесів виробництва, ста­ну об'єкта, що управляється, які автоматично фіксуються у базі даних. АРМ – автоматизоване робоче місце.

Характерною особливістю використання сучасних засобів інфор­маційної техніки є перехід до мережної обробки даних. Ця технологія за­безпечує ефективне колективне використання інформаційних ресурсів, поліпшення комунікацій, процесів обміну інформацією, створює умови для функціонування розподілених систем обробки даних. В управні маркетингом суттєвою є оперативна інформаційна взаємодія маркетологів з АРМ працівників різної професійної орієнтації і на цій осно­ві можливість прийняття обґрунтованих маркетингових рішень. Вико­ристовуючи комп'ютерні інформаційні мережі, маркетологи можуть об­мінюватися інформацією з філіями, магазинами своєї фірми, отримувати дані про конкурентів, оперативно знаходити у базах даних необхідну різ­нобічну інформацію з маркетингу і приймати правильні рішення.

Однією з характерних рис нової інформаційної технології є органі­зація АРМ персоналу управління маркетингом. АРМ — це професійно орієнтований комплекс технічних, інформаційних та програмних засобів, призначений для автоматизації функцій спеціаліста, які виконуються на його робочому місці. Головне призначення АРМ маркетологів — забезпе­чити персонал управління маркетингом новими засобами комп'ютерної техніки та технології управління, основними можливостями яких є авто­матизоване діалогове виконання функцій управління маркетингом (дослі­дження ринку, розробка стратегії і планування маркетингу, дослідження товару, ціноутворення, збут товарів, рекламна діяльність), інформаційна взаємодія маркетологів з іншими спеціалістами з управління об'єктом та оперативний доступ до даних у розподіленій базі даних мережі АРМ (фір­ми, підприємства). Засоби АРМ дають змогу автоматизувати задачі, що формалізуються, та забезпечують інформаційну підтримку задач, які важ­ко формалізувати для слабоструктурованих даних. До більшості марке­тингових задач спеціаліст може вибрати метод розрахунку, маніпулювати вхідними та вихідними даними для отримання оптимального результату. Такі можливості особливо суттєві в маркетингу і впливають на стан по­казників, які важко передбачити в «жорсткому» алгоритмі розрахунків.

Існують два підходи до створення АРМ спеціалістів з маркетингу: організація автономних АРМ та організація АРМ, об'єднаних у локаль­ну мережу всього об'єкта.

АРМ спеціалістів служб маркетингу є частиною мережі АРМ пер­соналу управління фірмою чи підприємством, їх кількість і призна­чення залежать від низки факторів: організаційної структури об'єкта, технології виконання функцій у кожній предметній області, розподілу обов'язків і функцій в організаційних структурах тощо. При цьому враховуються структури служб маркетингу, які можуть бути побудовані за функціями управління, за видами товарів, з орієнтацією на ринки та по­купців.

В існуючих розробках щодо організації мережі АРМ на підприємствах виділяються три рівні управління: нижній, середній та вищий. Виходячи з принципів функціонального розподілу інформації, кожен рівень потребує різної інформаційної підтримки й програмно-технологічних засобів.

На першому рівні організуються АРМ персоналу управління в це­хах і на складах, формується фактична (облікова) інформація.

На другому рівні організуються АРМ спеціалістів відділів, на яких формується нормативно-планова, директивна (перспективна), звітна ін­формація, розв'язуються задачі та реалізуються функції управління, необхідні для кожної служби та професіональної діяльності.

На третьому рівні організуються АРМ директора та його заступ­ників, головного бухгалтера, головного економіста, головного інженера і т. п. Керівництво використовує узагальнену інформацію для прийняття рішень, користується власною базою даних і по мережі з АРМ різних спеціалістів може отримувати більш детальну інформацію для аналізу та моделювання ситуацій.

Структура мережі АРМ встановлюється залежно від існуючої (чи нової) структури управління, а зміст функцій, режимів і процедур кож­ного АРМ визначається цілями та змістом прийняття управлінських рішень на кожному робочому місці.

АРМ у службах маркетингу належать до середнього рівня управ­ління, а АРМ головного маркетолога — до вищого. Згідно з функціо­нальною структурою служби маркетингу вони включають такі АРМ: дослідника ринку, планувальника асортименту товарів (дослідника з товарної політики), спеціалістів з прогнозування та планування марке­тингу, збуту продукції (товарів), реклами та стимулювання збуту. Тех­нологічно-програмні засоби їх функціонування мають мати програми з економіко-математичними та статистичними методами, методами моделювання, а також засоби табличного, текстового, графічного ві­дображення даних. Функціонування АРМ має забезпечувати пакетну, діалогову та мережну (розподілену) обробку даних. Функціонування АРМ у службах маркетингу передбачає їх взаємодію із зовнішніми ор­ганізаціями — з філіями, магазинами, різними інформаційними служ­бами, з покупцями.


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  5. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  6. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  7. А) Заробітна плата її форми та системи.
  8. А) Заробітна плата, її форми та системи.
  9. Авалювання векселів. Видача гарантій на забезпечення оплати векселів
  10. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  11. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  12. Аналіз економічної та неекономічної результативності маркетингової діяльності




Переглядів: 994

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Забезпечувальна та функціональна частини маркетингової інформаційної системи. | Інформаційне забезпечення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.082 сек.