Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інформаційне забезпечення

Інформаційне забезпечення (ІЗ) — важливий елемент комп'ютер­них інформаційних систем. Його основне призначення — якісне інфор­маційне обслуговування спеціалістів служб маркетингу шляхом надання достовірної, своєчасної та достатньої інформації для виконання ними функцій управління та прийняття маркетингових рішень. Інформаційне забезпечення МІС є складовою загального інформаційного забезпе­чення сучасних багаторівневих розподілених систем обробки даних на підприємствах і водночас враховує особливості розв'язання задач з управління маркетингом.

Організація ІЗ залежить від особливостей підприємства і методів управління, від складу об'єктів маркетингу, побудови алгоритмів, об­сягів даних, що використовуються при розв'язанні задач, сукупності інформаційних потреб і вимог користувачів системи.

У теорії комп'ютерних систем обробки інформації в ІЗ виділя­ються: зовнішнє інформаційне забезпечення (система показників пред­метної області, системи класифікації та кодування, документи) та внутрішнє забезпечення (інформаційна база даних, яка зберігається на машинних носіях).

Для ідентичного відображення даних у процесах обробки інформа­ції на різних рівнях управління застосовуються системи класифікації та кодування, які формалізовано описують показники, об'єкти, явища, про­цеси. В маркетинговій діяльності використовуються декілька видів кла­сифікаторів:

- локальні, які призначені для використання на одному об'єкті (підприємстві, фірмі) і не виходять за його межі;

- територіальні, регіональні або галузеві, призначені для відповід­них об'єктів;

- державні (національні), що розробляються на державному рівні і обов'язкові для використання.

В Україні розроблено більше 20 національних статистичних кла­сифікацій, які базуються на засадах методології міжнародних ста­тистичних класифікацій, враховують міжнародні стандарти з обміну, маркетингу, торгівлі. Це Класифікація видів економічної діяльності, Класифікація продукції та послуг, Класифікатор держав світу, Класи­фікатор валют, Класифікація послуг зовнішньоекономічної діяльності, Класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності, Класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України, Класифіка­тор форм власності та ін.

Міжнародні класифікатори — Міжнародна стандартна класифі­кація товарів та послуг, Міжнародна стандартна торгівельна класифі­кація ООН, Номенклатура гармонізованої системи опису і кодування товарів, Ради з митного співробітництва, нова Класифікація основних продуктів тощо.

Штрихове кодування — один із видів автоматичної ідентифікації об'єктів, при якому використовується метод оптичного зчитування ін­формації. Штрих-коди застосовуються у виробництві та збуті продукції, торгівлі, для митного контролю, у маркетингу, статистиці тощо.

Використання штрихового кодування товарів дозволяє: застосовувати інформаційні технології автоматизованої іден­тифікації та електронного обміну даними, а також створення інформаційної бази для контролю та управління товарно-грошо­вим обігом; скоротити час товарообігу за рахунок застосування електронних засобів обміну при виробництві товару, його складуванні, тран­спортуванні, реалізації та звітності державним органам; забезпечити діяльність різних виробників і споживачів на єди­ному товарному ринку шляхом використання єдиного коду то­вару по всьому ланцюгу товаропросування, управління потоками інформації за запитом і в реальному масштабі часу.

Є декілька видів штрих-кодів, з яких в Україні набули поширення Європейська система кодування (Еuropean Article Numbering — ЕА8, EAN-13) та американська система Universal Product Code (UРС-А, UРС-Е). Маркування товарів штриховими кодами ЕАN здійснюється відповідно до чинних державних стандартів та інших нормативних документів Укра­їни, Міжнародної Асоціації Товарної Нумерації — ЕАN International та Національної нумерувальної організації — Асоціації Товарної Нумерації України «ЕАN — Україна».

Основними напрямами удосконалення документів у сучасних ін­формаційних системах є їх уніфікація та стандартизація, автоматизоване складання первинних документів та інтеграція даних в них, використан­ня екранних форм відображення документів (карток покупців, конкурен­тів, постачальників), формування документів шляхом передачі їх змісту по комп'ютерних мережах («електронна пошта») та ін.

Ефективність інформаційних комп'ютерних технологій безпосе­редньо пов'язана з організацією внутрішньої інформаційної бази. Під­ходи до організації машинної бази даних залежать від виду та розміру підприємства, вимог до маркетингової діяльності, кількості задач та ме­тодів їх розв'язання. Файлова організація даних характерна для автома­тизованого розв'язання окремих задач на робочому місці спеціаліста, а також є початковим етапом при організації комп'ютерних систем. Сучас­ні інформаційні технології обробки економічної інформації, організація АРМ та обчислювальних мереж орієнтовані на організацію баз і банків даних різного призначення, які працюють під управлінням СУБД (сис­теми управління базами даних). На відміну від локально організованих файлів, база даних — спеціально організоване зберігання інформацій­них ресурсів у вигляді інтегрованої сукупності файлів, призначене для багатоцільового використання та модифікації різними користувачами.

Концепція організації баз і банків даних передбачає різну конфі­гурацію їх: централізовані, розподілені, локальні. У централізованій базі даних розмішуються базові файли, призначені для багатоцільово­го використання різними спеціалістами. У розподілених базах і бан­ках даних файли розміщуються на декількох ПК (АРМ), об'єднаних у мережу, їх основне призначення — надання користувачам більш гнуч­ких та оперативних форм інформаційного обслуговування при роботі зі значними обсягами інформації в умовах географічного або структурного роз'єднання. Локальні бази даних містять інформацію, призначену для використання певним відділом, групою спеціалістів.


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. Авалювання векселів. Видача гарантій на забезпечення оплати векселів
  5. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  6. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  7. Аналіз програмного забезпечення з управління проектами.
  8. Апаратне забезпечення USB
  9. Апаратне забезпечення мереж
  10. Аудит формування і використання власного капіталу та забезпечення зобов'язань.
  11. Безстокові (замкнуті) системи водозабезпечення
  12. Біохімічний контроль за розвитком систем енергозабезпечення




Переглядів: 537

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Технічне забезпечення маркетингової інформаційної системи. | Програмне забезпечення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.