Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Типи ділових листів

Лист-прохання. Прохання формулюється коротко й точно. Якщо є необхідність дати деякі пояснення, зробіть це по можливості стисло. Неодмінно підкресліть особисту зацікавленість і заздалегідь подякуйте за її виконання. У ряді випадків лист доцільно закінчити припискою: "Завіряємо Вас, що представлена Вами інформація буде використана строго конфіденційно".

Лист-повідомлення посилається для ввічливості (подяки за швидку відповідь, вираження готовності до співробітництва й т.п.) або ж у якості цілком певного інформаційного повідомлення. Під таким листом цілком достатньо підпису референта або секретаря.

Лист-нагадування направляється в тих випадках, коли не вдається за допомогою телефонних переговорів або особистого контакту вчасно одержати бажаний результат. Його ціль - тактовно нагадати про необхідність виконати взяті зобов'язання. І лише в крайньому випадку, якщо загострилася ситуація, можна натякнути на санкції, які можуть потім піти.

Лист-підтвердження найчастіше є гарантією даних раніше обіцянок або вже обговорених умов. Такий лист виконує не стільки юридичну, скільки моральну функцію - виражає готовність підтримати пропозицію адресата. Нерідко воно служить підтвердженням своєчасного одержання документів, матеріальних цінностей, договірних паперів.

Лист-претензія близький до рекламації, хоча й не має настільки явно вираженого характеру. Це як би офіційне попередження. У ньому мають міститись наступні дані: підстави для пред'явлення претензій, самі претензії, конкретні вимоги сторони, що пред'являє претензії (заміна неякісної продукції, уцінка, відшкодування збитків і т.п.).

Лист-відмова -це відповідь на претензію клієнта або партнера. Правильно написаний, він допомагає, незважаючи на відмову, підтримувати нормальні відносини із клієнтом.

Початок листа повинен нести нейтральний коментар, у якому ви перераховуєте те, із чим згодні. Потім іде пояснення причин відмови. Кінцівка повинна бути позитивною. Навіть якщо неможливо задовольнити висловлену претензію, варто виразити готовність до продовження співробітництва.

Лист-вибачення. Час від часу виникає необхідність послати лист, що містить вибачення з будь-якої причини. Звичайно такий лист містить виклад причин із-за яких раптово щось зривається: важлива зустріч, участь у конференції, присутність на врочистому заході й т.п. У ряді випадків такий лист направляється після попереднього повідомлення по телефону.

Гарантійний лист є особливою формою листа й направляється як зобов'язання оплати за покупку, послуги й т.п. У ньому вказується конкретно вид операції, що має бути зроблений. Закінчується лист фразою: "Оплату гарантуємо. Наш розрахунковий рахунок (указуються повні банківські реквізити)" й обов'язково має два підписи: керівника й головного бухгалтера.

Циркулярні листи. Їх мета довести інформацію того самого змісту в кілька адрес (наприклад, дочірнім фірмам, філіям). Розсилаються такі листи керівної (головної) організації за підписом керівника із загальних питань. При цьому особистий підпис обов'язковий лише на першому екземплярі, а на інших - факсиміле.

Звертання в кожному з таких листів стандартне. Міняється тільки основний текст. Всі екземпляри листів, що залишаються в справах організації, повинні мати справжні підписи посадових осіб. Кожний із цих листів можна відправити поштою, але йти воно буде довго, і його одержання адресатом не гарантовано. Надійніше скористатися послугами міжнародної кур'єрської пошти. У цьому випадку Ви можете бути зовсім упевнені в тому, що воно дійде й буде віддане під розписку в точно зазначений час.

 

Література

· Радевич-Винницкий Я. Етикет і культура спілкування: Навч. посіб. – К.: Знання, 2006. – 291 с.

· Сагайдак О.П. Дипломатичний протокол та етикет: Навч. посіб. – К.: Знання, 2006. – 380 с.

· Бизнес-дипломатия. Т. 1. Искусство делового общения и творчество в переговорах / В.И. Муравейник, В.В. Малый. — Д.: АП "Днепропетр. книж. тип.", 2001. — 280 с.

· Ділові контакти з іноземними партнерами: Навч.-практ. посіб. для бізнесмена / Європейський ун-т / І.І. Тимошенко (заг.ред.), Юрій Іванович Палеха (уклад.) — К. : Видавництво Європейського університету, 2004. — 283с.

· Шеломенцев В.И. Этикет и культура общения. — К., 1995.


Читайте також:

  1. Вибір зручної форми проведення ділових переговорів.
  2. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.
  3. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.
  4. Вимоги до морально-ділових якостей.
  5. ГРАМАТИЧНА ФОРМА ДІЛОВИХ ДОКУМЕНТІВ
  6. Дотримання мовного етикету у різних ділових ситуаціях
  7. Етика ділових відносин в організації
  8. Етичні норми поведінки за столом під час ділових переговорів в неформальній обстановці.
  9. ЗАВДАННЯ 6. Ознайомтесь з інформацією поданих нижче текстів і підготуйте усне повідомлення про особливості функціонування прийменників у наукових і ділових текстах.
  10. Значення і функції розділових знаків
  11. І ДІЛОВИХ ТЕКСТАХ. СКЛАДАННЯ РЕЗЮМЕ ( ДІЛОВИЙ СТИЛЬ).
  12. Історія розвитку ділових ігор.




Переглядів: 1615

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Діловий лист | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.