Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Як розпізнати рекламні хитрощі

 

У цьому параграфі ти:

□ дізнаєшся, якими бувають впливи і що таке маніпуляції;

□ оціниш вплив реклами на твої рішення;

□ зрозумієш, як працює реклама;

□ проаналізуєш деякі рекламні хитрощі.

Впливи

Ми живемо серед людей і постійно перебуваємо під їхнім впливом. У свою чергу, ми також впливаємо на них. Отже, взаємовпливи — це частина нашого життя. На нас, наші рішення і поведінку впливають дорослі, яких ми поважаємо, друзі, вчителі, різні правила і закони, а також засоби масової інформації (ЗМІ).

Деякі з них прямо вказують нам, що ми повинні робити, а чого робити не можна. Наприклад, усі діти повинні ходити до школи, ніхто не має права порушувати Правила дорожнього руху. Це — прямі впливи.

Інші впливи є опосередкованими, коли люди чи ЗМІ надають нам інформацію, на основі якої ми приймаємо рішення. Вирішуючи щось, маємо упевнитися, що це в наших інтересах і нікому не зашкодить. Тому треба навчитися розрізняти позитивні і негативні впливи, а також маніпуляції — коли хтось намагається змусити нас прийняти рішення під тиском чи обманом, надаючи недостовірну інформацію.

1. Назвіть якнайбільше джерел, з яких ми отримуємо інформацію (від батьків, дорослих, друзів, з книжок, газет, телебачення...).

2. Які рекламні джерела мають найбільший вплив? Як ви думаєте, чому?

3. Назвіть різні види подачі інформації, які використовують ЗМІ (новини, фільми, розважальні програми, рекламні ролики, аналітичні статті, друкована реклама, інформація про рекламні акції...).

4. Які з них найбільше заслуговують на довіру? Чому?

Реклама

Рекламу називають рушійною силою торгівлі. її мета — забезпечення виробникові прибутку. Інакше навіщо було б витрачатися на неї? Щодня ми бачимо і чуємо величезну кількість реклами: телевізійні ролики, рекламні щити на вулицях, повідомлення по радіо, друкована реклама в газетах і журналах, написи на стінах, автомобілях, упаковках тощо.

1. Пригадайте і по черзі розкажіть про один випадок,

коли на ваше рішення вплинула реклама (який мобільний телефон обрати, який йогурт спробувати, куди запросити друзів на день народження...).

2. Оцініть ступінь впливу реклами на ваші рішення. Для цього проведіть у класі умовну лінію. З одного кінця стануть ті, хто майже усі свої рішення приймає під впливом реклами, а з іншого — ті, хто на неї взагалі не зважає. Решта займають місця ближче до того чи іншого краю.

Чи завжди варто довіряти рекламі

Щоб змусити людей придбати товар, рекламодавці нерідко наводять не всі його якості, а лише ті, що показують продукт з кращого боку. Часто ці якості перебільшені, іноді — відверто неправдиві.

Найчастіше реклама містить два повідомлення. Одне з них явне (наприклад, купи ці міцні й недорогі колготи), а інше — приховане (у них твої ноги матимуть такий вигляд, як у моделі, що їх рекламує). Яке з цих повідомлень неправдиве?

Однією з корисних навичок є уміння розпізнавати правдиву і неправдиву інформацію, а також рекламні хитрощі. Якщо навчишся цього, то зможеш приймати кращі і самостійніші рішення. В іншому разі постійно купуватимеш те, що тобі не потрібно або не підходить, чи навіть те, що є для тебе небезпечним.

Як працює реклама

Щоб продати більше товарів, фахівці рекламного бізнесу визначають цільову групу, наприклад, пенсіонери, батьки, бізнесмени

або підлітки. Відтак вони намагаються знайти те, що є важливим для цих людей (для пенсіонерів — ціна, для батьків — користь для здоров'я дітей, а для підлітків — те, що вважається сучасним, «крутим» і допомагає почуватися дорослішим).

Якщо товар корисний (як пральний порошок чи олія), рекламодавці намагаються привернути увагу до тих якостей, що вигідно вирізняють саме цю торгову марку (ціна, ефективність, смак). Коли ж людина не має природної потреби у його вживанні (наприклад, алкоголю чи тютюну), то рекламодавці використовують інші потреби, щоб вона почала вживати цей продукт і стала залежною.

Так, для залучення підлітків до куріння чи вживання алкоголю наголошують, «тиснуть» на їхні потреби у спілкуванні з друзями, належності до групи, самостійності, визнанні. Це видно з реклами пива і тютюну, де найчастіше зображують молодих людей і пропагують характерні для молоді цінності — свободу, незалежність, прагнення бути модним, сучасним, мати дорослий вигляд (мал. 27).

Мал. 27

Рекламні стратегії тютюнових і алкогольних компаній

Виробники тютюну та алкоголю отримують величезні прибутки і не мають наміру відмовлятися від них, хоч їхня продукція шкодить здоров’ю людей. Головне їх завдання — залучити до куріння і вживання алкоголю якомога більше молоді замість тих, хто кинув курити (пити) чи вже помер.

Вони вдаються до різних хитрощів, щоб обійти закон про заборону чи обмеження реклами і переконати всіх у привабливості свого товару. Наприклад, будь-якими способами намагаються довести, що людину з сигаретою неодмінно супроводжує успіх, благополуччя, що пиво — це сучасний стиль життя, а той, хто курить і п'є, належить до особливого світового товариства, кращої частини людства.

Власники тютюнових компаній розраховують (і недаремно!), що молода людина спробує сигарету, звикне розважатися з пляшкою пива. Отже, неодмінно потрапить у нікотинову та алкогольну залежність і поповнить ряди тих, хто примножує їхні прибутки.

Тютюнові та алкогольні компанії борються з тими, хто проводить антинаркотичну пропаганду. Вони називають їх порушниками прав і свобод людини. Спеціально виступаючи спонсорами спортивних змагань, особливо з екстремальних видів спорту, вони використовують це, аби лукаво заявляти, що молодість не може існувати без азарту, ризику і зневаги до небезпек.

Розглянь будь-які реклами тютюнових чи алкогольних виробів. Які «пастки» для підлітків та молоді можна у них розпізнати?

Підсумки

Мета реклами — збільшити продаж товарів. Іноді реклама надає неповну і навіть неправдиву інформацію.

Підлітки — головна цільова група для реклами сигарет і алкогольних напоїв.

Тютюнові та алкогольні магнати розраховують на те, що у молодих людей виникне залежність і вони збагачуватимуть їх до кінця свого життя.

У підлітковому віці людина прагне більшої свободи. То чи варто потрапляти у рабство до виробників тютюну і алкоголю, яких нерідко називають торгівцями смертю?


Читайте також:

  1. Документація в рекламній та видавничої діяльності
  2. РЕКЛАМНІ ДОСЛІДЖЕННЯ
  3. Рекламні кампанії, їхні типи і види.
  4. Рекламні комунікації
  5. Щасливий, хто зумів розпізнати причину речей




Переглядів: 1459

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вчимося приймати рішення | Правда про тютюн

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.071 сек.