МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Discussion1. How does the Pope interpret the notion of “life” in the message? 2. Prove the authors opinion concerning the importance of cooperation between theology and natural sciences. 3. Why is the problem of the origin of man of extreme importance for the Church? 4. Do any obvious contradictions between the theological and scientific points of view on this problem exist? Is it possible to overcome them? 5. How does St. Thomas regard the nature of man? 6. Explain the meaning of the phrase “truth cannot contradict truth”. 7. Do you agree with the Church’s official position concerning the origin of life and man expressed in the Pope’s message? VI. Solve the crossword puzzle Across: 1.The sum of all chemical reactions (energy exchanges) in cells; 4.Protein molecule that acts as catalysts in biochemical reactions; 6.The complex of chemical compounds and structures within a plant or animal cell excluding the nucleus; 7.A microorganism that lacks a nucleus and has a cell wall composed of peptidoglycan, a protein-sugar molecule; 10.An organism that obtains its nutrition by breaking down organic molecules in foods; the group includes animals and fungi; 11.A structure along which chomosomes are distributed and drawn apart during cell division; 14.A polymer of amino acids linked together by peptide bonds; 16.The natural world within which people, plants, and animals live; 18.An organism that synthesizes its nutrients and obtains its energy from inorganic raw materials; 19.A human child or an animal's baby; 20.Something used as a model for making another thing. Down: 2.Scientific study of people; their societies, culture, etc.; 3.The process whereby all living organisms produce offspring; 5.The study of the behaviour of animals in their natural habitat; 8.Tendency of an organism to suit to its environment; 9.Composed of many cells and exhibiting some division of labor and specialization of cell structure and function; 12.A group of individuals of the same species living in the same area at the same time and sharing a common gene pool; 13.The science that studies the way in which the bodies of living things work; 15.An interactive association between two or more species living together; 17.The physical environment in which a population lives. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|