Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Group discussion.

Are you for or against pop music?

For pop music.

- young people search for new rhythms and new styles;

- the new rhythms are full of force. The teens are happy and easily caught;

- the words of the songs deal with the younger people's world, their hopes, dreams, joys;

- young people " get tremendous kicks" listening to this music;

- it's an experimental kind of music.

Against pop music.

- the rhythms may be new and vigorous, but they lack variety, it's the same monotonous beat again and again. The tunes are primitive and easily forgotten;

- the words of some songs are senseless;

- medical research has proved that the volume of sound at some pop concerts does great damage both to the senses of hearing and to the nervous system;

- cases of mass hysteria are usual at pop concerts;

- in Australia taped pop music is used to frighten sharks off the public beaches.

 

VIII. Discuss the following questions with your partner.

2. When do you enjoy listening to music?

a) while you are working;

b) while you are doing something else ( e. g. driving, having a bath, cooking);

c) in the morning as soon as you get up;

d) in the evening when you are relaxing.

3. How do you prefer to listen to music?

a) at a live concert;

b) on a good quality sound system;

c) on a personal stereo;

d) on video.

4. Do you always listen to the same kind of music?

5. Which types of music do you like?

( heavy metal, hip – hop, jungle, pop, rap, techno, soul, trance, hardcore, mellow, rave)

 

IX. Write a letter to your friend about your favourite group or singer.

 

Text for Supplementary Reading.


Читайте також:

  1. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  2. Brainstorming. In small groups of 3 or 4 students discuss formulated answers.
  3. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  4. Conversion is the main way of forming verbs in Modern English. Verbs can be formed from nouns of different semantic groups and have different meanings, e.g.
  5. Free Word-Groups Versus Phraseological Units Versus Words
  6. Groupe SEB
  7. Lexico-Grammatical groups
  8. Make short reports, completing the sentences. Present your report to the group.
  9. Named groups of data models.
  10. Political groups and parties
  11. Post-reading discussion.




Переглядів: 620

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
DO YOU LIKE MUSIC? | M. LYSENKO.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.