Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



VII. Using additional sources of information prepare a report on one of the following topics and present it to the class

· The interpretation of the notion of life from the point of view of natural sciences, philosophy, theology, astrology, cultural studies, etc.

· Life and forms of its presentation on the Earth and other planes. Facts and hypotheses.

· Objectives and research methods of modern biological investigations. Science versus ethics.


Unit 2

Lesson 1

MACROMOLECULES

PRE-READING TASKS

I. Answer the following questions

· What organic macromolecules do you know?

· What are the main properties of lipids, carbohydrates, proteins and nucleic acids?

· What role do these substances play to sustain life?

II. Listen to the following words and practice their pronunciation

Substance; carbohydrate; lipid; protein; starch; dextrin; cellulose; glycogen; monosaccharide; disaccharide; sucrose; lactose; maltose; invertebrate; chitin; arthropod; triglyceride; hormone; haemoglobin; insulin; deoxyribonucleic acid; ribonucleic acid.

READING COMPREHENSION AND VOCABULARY DEVELOPMENT

I. Match each word on the left to its correct definition on the right

1) compound, n 2) diet, n 3) yield, v 4) distinguish, v 5) recognize, v 6) coin, v 7) trigger, v 8) accomplish, v 9) backbone, n 10) fibre, n 11) strand, n 12) sequence, n   a) order of succession; b) to initiate, actuate, or set off; c) a distinct substance formed by chemical union of two or more ingredients in definite proportion by weight; d) a thread or a structure or object resembling a thread; e) to make, create or invent; f) food and drink regularly provided or consumed; habitual nourishment; g) the longest chain of atoms or groups of atoms in a usually long molecule; h) an elongated or twisted and plaited body resembling a rope; i) to bring to completion; j) to produce a result; k) to mark as separate or different; l) to admit as being of a particular status.

Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. And Natural Resources Use.
  3. Answer the following questions
  4. Answer the following questions.
  5. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  6. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  7. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  8. Classes of Supply
  9. Classical pragmatics
  10. Classification of accounting documents
  11. Classification of phraseological units and their structural types.
  12. Classification of word meaning




Переглядів: 585

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Discussion | II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.042 сек.