Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Discussion

1. How do you understand Peter Singer’s statement: “The basic principle of equality does not require equal or identical treatment; it requires equal consideration” (see the text “Why Animal Rights?”). Do you agree with it?

2. Do you believe that lack of care towards animals can be regarded as animal abuse?

3. Do you think that individuals who are cruel to animals are socially dangerous?

4. Which of the following human activities can be classified as animal abuse:

· using animals in experimentation (in medicine, pharmacology, testing cosmetics, etc.);

· vivisection;

· using animals for entertainment (circuses, film making);

· using animals for food;

· killing animals for their skins, fur, etc.;

· using animals in sports (horse racing, corrida, etc.);

· hunting, whaling;

· pets’ sterilization;

· keeping wild animals in captivity (zoos);

· killing pests (sewer rats, house mice, garden slugs, etc.)

5. Why should people be concerned about animal rights and neglect the rights of other living beings, such as plants, fungi, etc.?

VI. Solve the following puzzle and read the saying of Jean Henri Fabre, a French naturalist. The clues below will help you – each number corresponds to a letter in the English words defined in the table below

3-19-15-8-1-7-23 21-2-6-2-5-7-11-8-2-15 8-3-2 5-11-8-8-6-2-13-19-2-6-18-15 10-3-2-7-2-1-17 10-2 14-2-2-8 1-20-7 18-2-11-8-3, 5-20-8 19-8 15-21-1-7-17-15 8-1 15-24-2-11-4 1-13 8-3-2 24-6-1-10-2-18 13-9-2-6-18-15 10-3-2-7-2-5-23 10-2 8-3-7-19-9-2.

19-8 4-17-1-10-15 8-3-2 17-11-14-2-15 1-13 8-3-2 4-19-17-22-15’ 5-11-15-8-11-7-18-15 5-20-8 21-11-17-17-1-8 8-2-6-6 20-15 8-3-2 1-7-19-22-19-17 1-13 10-3-2-11-8.

8-3-19-15 19-15 8-3-2 10-11-23 1-13 3-20-14-11-17 13-1-6-6-23.

A complex tissue in the vascular system of higher plants that consists of vessels, tracheids, or both usually together with wood fibres and parenchyma cells, functions chiefly in conduction of water and dissolved minerals but also in support and food storage, and typically constitutes the woody element (as of a plant stem). 16-23-6-2-14
A complex tissue in the vascular system of higher plants that consists mainly of sieve tubes and elongated parenchyma cells usually with fibres and that functions in translocation and in support and storage. 24-3-6-1-2-14
A stem or branch with its leaves and appendages especially when not yet mature. 15-3-1-1-8
The part of a stamen that produces and contains pollen and is usually borne on a stalk. 11-17-8-3-2-7
A small lateral or terminal protuberance on the stem of a plant that may develop into a flower, leaf, or shoot. 5-20-18
A longitudinal flexible rod of cells that in the lowest chordates (as a lancelet or a lamprey) and in the embryos of the higher vertebrates forms the supporting axis of the body. 17-1-8-1-21-3-1-7-18
Any of numerous cold-blooded strictly aquatic craniate vertebrates that have typically an elongated somewhat spindle-shaped body terminating in a broad caudal fin, limbs in the form of fins when present at all, and a 2-chambered heart. 13-19-15-3
A chamber of the heart which receives blood from a corresponding atrium and from which blood is forced into the arteries. 9-2-17-8-7-19-21-6-2
Any of a class or division of vascular plants that have the ovules and seeds enclosed in an ovary and form the embryo and endosperm by double fertilization — called also flowering plant. 11-17-22-19-1-15-24-2-7-14
A relatively small elongated usually naked and soft-bodied animal; platyhelminth. 13-6-11-8-10-1-7-14
The bony or more or less cartilaginous framework supporting the soft tissues and protecting the internal organs of a vertebrate. 15-3-2-6-2-8-1-17

Читайте також:

  1. Discussion
  2. Discussion
  3. Discussion
  4. Group discussion.
  5. Post-reading discussion.
  6. V. Read the following extracts about stem cells. Answer the questions in the Discussion section




Переглядів: 750

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IV. Reconstruct the text below putting the extracted fragments (a-i) into their correct places (1-9). Make a written translation of the text into Ukrainian | VII. Using additional sources of information prepare a report on one of the following topics and present it to the class

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.