Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



VII. Using additional sources of information prepare a report on one of the following topics and present it to the class

  • Interactions between living organismsm of different spesies in the natural environment.
  • Recodr-breakers among plants and animals.
  • Adaptations to various forms of pollination in flowers.
  • Social animals.

 


Unit 5

Lesson 1

ANTHROPOGENESIS

PRE-READING TASKS

I. Answer the following questions

· Which of the existing living beings are humans most closely related with?

· How many human species existed throughout the course of evolution?

· What specific features differentiate Homo sapiens from their closest relatives?

II. Listen to the following words and practice their pronunciation

Australopithecine, bipedalism, chimpanzee, extant, extinct, gibbon, gorilla, knee, limb, masticatory complex, maxillary region, Neandertal, orangutan, orthognathic, pelvic flange, Pleistocene, pongid, posture, primate, prognathic, thighbone, upright stance.

READING COMPREHENSION AND VOCABULARYDEVELOPMENT

I. Match each word on the left to its correct definition on the right

1) convolution, n 2) curve, n 3) discern, v 4) emerge, v 5) extant, adj 6) extinct, adj 7) grip, n 8) immense, adj 9) posture, n 10) relax, v 11) trend, n 12) trunk, n a) marked by greatness especially in size or degree, enormous; b) one of the irregular ridges on the surface of the brain and especially of the cerebrum of higher mammals; c) the position or bearing of the body whether characteristic or assumed for a special purpose; d) a line that gradually bends like part of a circle; e) currently or actually existing; f) the human or animal body apart from the head and appendages: torso; g) to detect with the eyes; to recognize or identify as separate and distinct; h) a firm tenacious hold typically giving control or mastery; i) no longer existing; j) to come into being through evolution; k) a prevailing tendency or a line of development; l) to make less tense or rigid.

Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. And Natural Resources Use.
  3. Answer the following questions
  4. Answer the following questions.
  5. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  6. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  7. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  8. Classes of Supply
  9. Classical pragmatics
  10. Classification of accounting documents
  11. Classification of phraseological units and their structural types.
  12. Classification of word meaning




Переглядів: 535

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Discussion | II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.