Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕРЕДМОВА

Творчий підхід до вирішення проблем, пов’язаних із виробничо-господарською діяльністю організацій, є головним завданням креативного менеджера. Креативне мислення характеризує підхід до вирішення проблем або талант створювати комбінації з наявних ідей. Ця здатність залежить переважно від особистих якостей менеджера, але в той же час значний вплив на неї мають його спосіб мислення і виробничі навички.

Розквіт креативності спостерігається там, де організація підтримує творчу активність підлеглих, взявши за правило обмін інформацією й активне співробітництво між працівниками, і тим самим запобігає проявам нездорової конкуренції.

В посібнику значну увагу приділено особистим творчим здібностям, якими повинен володіти керівник, що працює в креативній організації. Тут креативність розглядається як необхідний елемент процесу, що веде до інновацій, оскільки без креативності не буває інновацій.

Керівнику сучасного типу необхідно вміти ретельно добирати персонал, вивчати і знати творчий потенціал та здібності як особисто кожного працівника, так і всього колективу. Тому сьогодні менеджеру потрібно знати, вміти та використовувати в повсякденній роботі:

Ø різні види мислення залежно від виробничих ситуацій, що потребують прийняття управлінських рішень;

Ø роль мислення, інтуїції і творчості в управлінській діяльності;

Ø здійснювати пошук та генерувати ідеї, використовуючи різні методики;

Ø на основі принципів управління формувати стратегії розвитку систем креативного менеджменту;

Ø розробляти організаційну структуру, створювати культуру креативної організації;

Ø використовувати набуті знання для формування креативних ролей у професійній діяльності менеджера;

Ø здійснювати управління інноваційними командами.

Креативний менеджмент, попри всі труднощі становлення, заявив про себе як реально існуюча галузь знань. Яскравим свідченням цього є запровадження з початку XXI століття в Україні відповідної дисципліни у навчальний процес вищої школи. До речі, у Росії вперше презентація навчальної програми для економічних та управлінських вузів відбулася у 1995 році.

Предметом дисципліни «Креативний менеджмент» є креативний процес та механізми управління ним. Об’єкт представляє собою процес прийняття управлінських рішень за допомогою послідовної сукупності процедур, що утворюють загальну схему управління творчим процесом.

Завданнями даного напряму менеджменту є: створення ефективних творчих команд працівників, розробка оригінальних ідей та втілення їх у новій продукції та/або технологіях для модернізації й удосконалення процесів управління.

Вивчення дисципліни «Креативний менеджмент» має допомогти здійснити якісний крок у формуванні нового управлінського мислення, умінні генерувати ідеї та оволодіювати новими знаннями, такими необхідними нашому суспільству сьогодні, коли відбувається створення креативних організацій.

Проблемами розвитку творчої особистості та впливом творчості на становлення креативного менеджменту нині активно займаються вітчизняні вчені: М.М. Гнатко, О.І. Клепіков, І.Т. Кучерявий, С.Д. Максименко, П. Науменко, В.А. Роменець та ін.

Відомі російські вчені І.А. Бєскова, Д.Б. Богоявленська, Н.В. Васіна, Р.І. Грановська, Є.П. Ільїн, Н.П. Французова та ін. в своїх дослідженнях віддавали перевагу психологічним аспектам творчості та інтелектуальним здібностям особистості, однак питанням креативності вони приділяли недостатньо уваги.

Розробкою теоретичних засад креативного менеджменту та його ролі в сучасних умовах розвитку бізнес-середовища займалися вітчизняні та зарубіжні вчені: Г.І. Ванюріхін, Е. де Боно, В.А і М.Ю. Коноваленки, О.Є. Кузьмін, С.В. Князь, І.В. Литвин, Д.К. Зінкевич, К. Кірсанов, П. Кук, І.І. Свидрук, О.Є. Тунік, О.М. Харцій, Д. Холл, Дж. Гілфорд, Йірі Шерер, E. Tорренс та ін.

При підготовці посібника здійснено спробу систематизувати результати досліджень вітчизняних і зарубіжних вчених щодо значення та ролі креативного менеджменту в управлінні організаціями на сучасному етапі економічного розвитку України.



Читайте також:

  1. ПЕРЕДМОВА
  2. Передмова
  3. Передмова
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. ПЕРЕДМОВА
  9. ПЕРЕДМОВА
  10. ПЕРЕДМОВА
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 837

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ТА РЕКОМЕНДОВАНОЇ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.