Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІІІ. МАТЕРІАЛИ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

ЗАВДАННЯ 1.Складіть реферат за матеріалами статті Н.Ю. Яковишиної «Абревіатура в контексті породження науково-технічного дискурсу».

Стрімкий розвиток науки і техніки призводить до появи великої кількості термінів, які мають адекватно і точно відображати процеси і явища, які відбуваються у колі фахівців. Разом з тим ця точність часто передається громіздкими словосполученнями, які з тою чи іншою частотою використовують фахівці у межах однієї чи декількох галузей. Під впливом принципу економії мовних засобів виникає природна потреба у спрощенні зовнішнього вигляду цих багатослівних термінів, з однієї сторони, і безперечний потяг до збереження повноти передаваної інформації, – з другої. Одним з оптимальних рішень цієї проблеми є компресія термінів, зокрема, явище абревіації.

Метою даною статті було дослідження розгорнутого і скороченого варіантів термінів і термінологічних словосполучень у науково-технічному тексті. Дане дослідження виконане на матеріалі навчального посібника з технології будівельного виробництва для студентів факультетів промислового і цивільного будівництва[1, 3].

Увагу провідних фахівців породжують різні аспекти вивчення і розуміння спеціального тексту. Виходячи із визначення тексту як об’єднаної смисловим зв’язком послідовності будь-яких знакових одиниць, основними властивостями якої є зв’язність і цільність[2, 189], ми приходимо до розуміння того, що використання скорочених варіантів термінів і термінолгічних словосполучень не повинно порушувати цих категорій у спеціальному тексті.

Проведене дослідження свідчить, що найбільш поширеним є початкове відображення розгорнутого варіанта терміна або термінологічного словосполучення, які до того ж виділені курсивом, а потім є зазначення в дужках абревіатури цього терміна. Наприклад, номенклатура спеціальностей і кваліфікацій будівельних робочих встановлюється чинним Єдиним тарифно-кваліфікаційним довідником робіт і професій робочих, зайнятих у будівництві і ремонтно-будівельних роботах (ЄТКД ).

Таке використання розгорнутого і скороченого варіантів терміна дозволяє читачеві сприйняти і зрозуміти як рівноцінний розгорнутий чи скорочений варіант терміна. З точки зору оформлення тексту чергування розгорнутого і скороченого варіантів термінів дозволяє уникати повторення одного і того ж слова у сусідніх реченнях. Проте автори аналізованого посібника часто використовують абревіатури без надання розгорнутого терміносполучення, наприклад: УГВ досягається безперервним відкачуванням; під час застосування методу ВПТ використовують бетон класу… Крім того, у аналізованому посібнику використання скороченого варіанта терміносполучення межується із використанням у подальшому виключно розгорнутого варіанту терміна: Основним документом будівельного процесу… є ТК …Технологічні карти є складовою частиною проекту виробничих робіт…. Технологічна карта складається… Таке використанняабревіатур спричиняє думку про недоцільність їх уведення у текст.

Література:

1.Лингвистический энциклопедический словарь /Гл. ред. В.Н. Ярцева.- М.: Сов. Энцикл., 1990.- 576 с.

2.Технология строительных процессов/ Под ред. Н.Н. Данилова, О.М. Терентьева.– М.: Высш.шк., 1997. – 194 с.

3.Лексико-граматичні інновації в сучасних слов’янських мовах: Матеріали ІІ Міжнародної наукової конференції/ Дніпропетровськ: «Пороги», 2005.- 486 с.

 

ЗАВДАННЯ 2. Перечитайте інформацію тексту завдання 1 і завдання 2. Узагальніть інформацію двох текстів у вигляді реферату-огляду на основі декількох джерел. Використовуйте надану нижче модель.

І. Стаття

Текст складається з

Робота

 

ІІ. У статті аналізується (яка проблема)

тексті йдеться про що...

роботі на конкретних прикладах... .

 

ІІІ. У закінченні робиться такий висновок ...

зроблено такий висновок...

 

ЗАВДАННЯ 3. Складіть реферат на матеріалах трьох текстів, залучаючи «Скорочування слів та словосполучень» (завдання 1), «Утворення і правопис лексичних скорочень» (завдання 2) і текст із завдання 2 «Правопис складноскорочених слів». Використовуйте модель такого реферату із завдання 2 цього розділу.

ЗАВДАННЯ 4.За цим зразком складіть реферат, характерний для наукового стилю, використовуючи матеріали текстів «Правопис і його значення» (завдання 3 розділ І) і «Новий український правопис» (завдання 4 розділ І); «Мовне питання у різних державах» (завдання 5 розділ І), «Українське законодавство про мову» (розділ І завдання 6).


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  8. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  9. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  10. Актуальні методи соціальної роботи
  11. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  12. Алгоритм роботи прозорого моста




Переглядів: 489

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВПРАВА 3. Розшифруйте складноскорочені слова. | Розділ VІІІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.