ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІМЕННИКІВ У ПРОФЕСІЙНОМУ І ДІЛОВОМУ СПІЛКУВАННІ.
СКЛАДАННЯ ЗАЯВИ.
АНАЛІЗ ПЕРЕКЛАДЕНИХ ФАХОВИХ ТЕКСТІВ
ТЕМА 1. ДОКУМЕНТ ЯК ОСНОВНИЙ ВИД ДІЛОВОГО МОВЛЕННЯ. ВИМОГИ ДО ДОКУМЕНТА. ПОНЯТТЯ ПРО РЕКВІЗИТИ, КОМПОЗИЦІЮ ДОКУМЕНТА
ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте поданий нижче текст, запишіть визначення поняття «документ».
Слова «документ» латинського походження і означає «доказ, свідоцтво, взірець». В українську і російську мову слово «документ» увійшло в Петровську епоху. Далі у слові «документ» розвинулось два нових значення: 1) вузьке, побутове – «паспорт, посвідчення особи»; 2) переносне, поширене – «те, що може свідчити про що-небудь, підтверджувати щось».
Документ– основний вид ділового мовлення, засобів закріплення різними способами на спеціальному матеріалі інформації про факти, події, явища об’єктивної дійсності і розумову діяльність людини. Документ дають можливість відтворити факти діяльності установи, організації чи підприємства, знайти в закінчених і зданих до архіву справах такі відомості, які мають значення для поточної оперативної роботи і для історії.
Документи широко використовуються як джерела та носії інформації і як засіб засвідчення, доведення певних фактів і тому мають велике правове значення.
У соціальному плані будь-який офіційний документ поліфункціональний, тобто одночасно виконує декілька функцій, що і дозволяє йому задовольняти різноманітні людські потреби.
Документ виконує основні функції:
інформаційну – документ створюється для збереження інформації;
комунікативну – документ виступає як засіб зв’язку між окремими елементами громадської структури;
управлінську – документ є інструментом управління;
правову– документ є засобом закріплення і змін правових норм та правовідносин у суспільстві.
ЗАВДАННЯ 2. Прочитайте текст, законспектуйте його інформацію. Підготуйте усне повідомлення на його основі, добравши приклади.
Вимоги до документів, що мають бути повноцінним джерелом інформації:
1) Документ повинен видаватися повноважним органом або особою у відповідності до їх компетенції.
2) Документ не повинен суперечити чинному законодавству і директивним вказівкам вищих органів.
3) Документ повинен бути достовірним і відповідальним завданням конкретного керівництва, тобто базуватися на фактах і містити конкретні і реальні пропозиції або вказівки.
4) Документ повинен бути складений за встановленою формою, дотримання якої обов’язково для всіх.
5) Документ має бути бездоганно відредагований і оформлений.