МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Зміст роботиЗавдання 1. Дайте відповідь на питання. 1. Як передаються українські прізвища на письмі? 2. Назвіть правила правопису російських прізвищ українською мовою. 3. Які суфікси вживаються при творенні чоловічих імен по батькові? 4. Які суфікси вживаються при творенні жіночих імен по батькові?
Завдання 2. Замість крапок поставити, де потрібно, апостроф. Присв.ята, м...яч, зв..юнитися, орл...ятко, лл...ється, хлоп...ятко, в...ється, солом...яний, солов...їний, риб...ячий, мавп...ячий, торф... яний, серм...яга, в...йокати, в...ялити, прицв...яхований, полум...яний, жовч...ю, nie...яблука, сер...йозний, бур...як, пор...ятунок, перед...осінній, від...їжджати, Тет...яна,роз...яснити, з...агітувати, з...явитися. Завдання 3. Запишіть правильно подані слова. Тума/н/ий, пісе/н/ий, мерзе/н/ість, прирече/н/ий, чу\т\ів, шале/н/ий, букве/н/ий, схвильова/н/ий, гума/н/ий, качи/н/ий, ві/д/ а/н/ість, столі/т/ь, ста/т/ей, бездорі/ж/я. дволи/ч/я, дозві/л/я, ема/л/ю, зра/н/я, учас/т/ю, обли/ч/. Завдання 4. Від поданих слів утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Буг, Дрогобич, Прага, Лейпциг, Балхаш, басмач, карака.іпак, узбек, Магдебург, Ясси, Волинь, матрос, Кролевець, Бахмач, тюрк, кравець, опортуніст, казах, Цюрих, Ніцца, Запоріжжя. Завдання 5. Від поданих іменників утворіть прикметники, підкресліть слова, в яких відбулося спрощення. Індивідуальність, совість, злість, контраст, студент, футурист, якість, честь, кістка, комендант, виїзд, радість, ненависть, баласт, агент.
Завдання6. Перепишіть слова, вставте, де потрібно, м'який знак. С.вято, запіз...нююс..., п'ят...двсят..., сім...надцят..., Марин...-ці, вишен...ці, кін...чик, л...ляний, (у)сторон...ці, облиш..., мен...ший, матін...чин, адмірал...с...кий, велетен...с...кий, нян...чити, дон..чин, вітал...ня, Ул...яна, сердец..., сторіч..., чотир...ма. Завдання7. Запишіть подані іменники разом або через дефіс. Авто/кран, дизель/електрохід, людино/доза, теле/прес/центр, крає/знавство, життє/радісність, секундо/мір, шлако/блок, лорд/ канцлер, екс/міністр, експерт/бухгалтер, норд/ост, анархо/синди-кат, грам/молекула, держ/страх, псевдо/дарвінізм, лісо/смуга, мі-сяце/хід, псевдо/демократ. Завдання8. Спишіть слова, вибравши правильний варіант. Маро(к, кк)анський, а(п, пп)а(с, сс)іоната, і(п, пп)одром, і(м, мм)іграція, бо(н, нн)а, а(с, сс)амблея, те(р,рр)аса, ва(н, нн)а, а(л, лл) еґро, а(н,нн)отація, до(л,лл)ар, баро(к, кк)о, сю(р,рр)еалізм, о(п,пп) озиція, фі(н,нн), го(л,лл)андець, кальку(т,тт)ський, ва(т,тт), лібре(т,тт)о, а(с,сс)иметрія, Фо(л,лл)-Ривер, Уо(л,лл)-Стрит. Завдання9. Запишіть правильно подані слова. Мово/знавство, етно/графія, психо/логія, техно/логія, життє/ радісний, західно/європейський, інженер/оптик, гідро/енерго/ ресурси, член/кореспондент, агро/техніка, пів/Одеси, пів/гриба, полу/день, мати/мачуха, право/бережний, військово/зобов'язаний, напів/зварений, приємно/здивований, навчально/виробничий, темно/ фіолетовий, молочно/кофейний, червоно/біло/жовтий, Австро/ Угорщина, Семи/гори, Волино/(П,подільська височина, яро/зелений, чорно/білий, широко/доступний, ясно/брунатний, ясно/зоряний, ясно/видець, ясно/червоний, рибо/консервний, рибо/коптильний, суспільно/визнаний, історично/зумовлений, істерико/філософський, клініко/діагностичний, кремне/кислий, екс/прем'єр/міністр, мимо/ вільний, меч/риба. Завдання10. Запишіть прізвища українською мовою. Луговской, Багрицкий, Дмитренко, Дрибинский, Чижевский, Заболоцкий, Фомин, Лацис, Васильев, Лаптев, Синев, Лебедев, Бабичев, Сидоров, Тульчин.
Домашнє завдання. Складіть розповідь про вихідний день, уживаючи пряму мову і дотримуючись правил написання великої літери. Методичне забезпечення: 1. Бондарчук К.С. Українська мова. - К., 2005. - 288 с. 2. Глущик С. В., Дияк О. В., Шевчук С. В. Сучасні ділові папери: Навчальний посібник - К.: А.С.К., 2003. - 400 с.
Тема: Морфологічні норми сучасної української літературної ови у професійному спілкуванні. Мета: Повторити вживання іменників, прикметників, числівників, дієслів та прийменників у професійному спілкуванні. Читайте також:
|
||||||||
|