Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зміст роботи

Завдання 1. Дайте відповідь на питання.

1. Що називається прийменником, іменником, числівником, дієсловом?

2. Поясніть правила вживання прийменника по в діловому стилі.

3. Які закінчення має кличний відмінок?

4. Як відмінюються займенники різних розрядів?

 

Завдання 2. Використовуючи кличний відмінок, утворіть звер­тання з кожним із поданих імен.

Лариса Петрівна, Іван Петрович, Микола Васильович, Марія Яківна, Зоя, Коваль, Платон, Жанна Захарівна, Оля, Ольга, Олег.

Завдання 3. Поєднайте звертання з одним із слів з попереднього завдання.

Друг, шановний, дорогий, дорога, добродій, добродійка, милий, мила, моя, мій, люба, любий, пан, панна, пані.

Завдання 4. Виправте помилки у реченнях.

/. Пошили чобітки для дітей, які їм дуже подобаються. 2. Почувся гуркіт, і з-за лісу появився літак, прямуючи до аеродрому. 3. Люди на ньому хмарки. 4. Т. Г. Шевченко, він усе життя служив народові своїм натхненним словом. 5. Прийшли батьки старших учнів, яких зустріла вчителька.

Завдання 5. Запишіть правильно прийменникові словоформи.

3\під брів, з\за рогу, по\серед вулиці, з\поміж братів, по/під горою, по\за Дніпром, услід\за возом, з\початку року, у\кінці села, на\зустріч весні, на\зустріч з братом.

Завдання 6. Поставте іменники чоловічого роду II відміни в родовому відмінку.

Острів, ваучер, телефон, технікум, керівник, сантиметр, дирек­тор, вексель, гіпс, вівторок, дощ, Крим.

Завдання 7.Виконайте тести.

7.1. Вкажіть, у якому рядку всі слова є іменниками.

1. Рух, бігати, читати, завдання, радість.

2. Звертання, синява, сміливість, радість, читання.

3. Дія, молодий, природа, життя, рухатися.

4. Змагання, дорога, дорогий, відді, відділяти.

5. Залізо, віск, проміння, променіти, восковий.

 

7.2. У якому рядку до складу всіх словосполучень входять якісні прикметники ?

1. Широкий степ, далека дорога, дорога людина, гарний вчинок, велика будівля.

2. Літній день, вечірні сутінки, морський вокзал, молочна каша, дерев'яна лава.

3. Денне світло, пригірський район, столярна майстерня, во­лоський горіх, ясний день.

4. Сердитий хлопець, весела дівчинка, зимовий ранок, кашта­нове волосся, вишневий садок.

5. Сливовий пиріг, сталевий прут, найкраща відповідь, холодний душ, батьківське слово.

 

7.3. З'ясуйте, у якому рядку всі прикметники належать до м 'якої групи.

1. Повні, готові, зелені, дрібні, здорові.

2. Верхні, середні, зелені, безкраї, Маріїні.

3. Авангардні, братові, богатирські, ближні, умовні.

4. Радісні, бадьорі, веселі, запашні, житні.

5. Середні, художні, вчорашні, колишні, торішні.

 

 

7.4. Зробіть морфологічний аналіз виділеного слова. На цій землі, яку терзали битви,

В яку неволя в'їлась до основ,

Приречені свій рідний край любити,

В єдину зброю віримо — в любов. (П. Осадчук)

Домашнє завдання.Складіть невеличку розповідь, використо­вуючи дієслова доконаного виду, дайте їй назву.

Зібрався, виконати, посадити, заспокоїти, оцінити, попросити, розклеїти, виписати, протягти, скрутити.

Методичне забезпечення:

1. Глущик С. В., Дияк О. В., Шевчук С. В. Сучасні ділові шери: Навчальний посібник — К.: А.С.К., 2003. — 400 с.

2. Зубков М. Сучасна українська ділова мова. 2-ге вид., іоповнене. - X.: Торсінг, 2002.— 448 с.

3. Пентилюк М.І. Культура мови і стилістика: Пробний підруч. для гімназій гуманіт. профілю. — К.: Вежа, 1994.— 240 с.

4. Український правопис /HAH України, Ін-т мовознавства ім. О. О. Потебні; Інститут української мови. Стереотип, вид. — К.: Наук, думка, 2002. - 240 с.

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  8. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  9. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  10. Актуальні методи соціальної роботи
  11. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  12. Алгоритм роботи прозорого моста




Переглядів: 1237

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміст роботи | Тема: Складні випадки слововживання. Пароніми та омоніми. Вибір синонімів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.