Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тероризм.

 

2.4.1. Психологія безпеки діяльності

 

Психологія — це наука про психічне відображення дійсності в процесі діяльності людини. У психології виділяється кілька галузей, у тому числі психологія праці, інженерна психологія, психологія безпеки.

Психологія праці вивчає психологічні аспекти трудової діяльності. Психологія праці, що виникла на рубежі XIX-XX ст., спочатку називалася, за пропозицією В. Штерна (1903), психотехнікою.

Інженерна психологія вивчає процеси інформаційної взаємодії людини з технічними системами, а також вимоги, пропоновані до конструкції машин і приладів з урахуванням психічних властивостей людини.

Трохи пізніше стала формуватися як самостійна наука психологія безпеки, що зародилася на початку XX ст. у рамках психології праці. Об'єктом психології безпеки як науки є психологічні аспекти діяльності. Предметом психології безпеки є психічні процеси, стан і властивості людини, що впливають на умови безпеки. Можна сказати, що психологія безпеки вивчає психологічні, тобто залежні від людини, причини нещасних випадків і розробляє методи і засоби захисту від них. Таким чином, психологію безпеки можна розглядати як основний аспект антропогенних небезпек, що торкає проблему ролі людини як основного учасника нещасних випадків і аварій.

Найбільший практичний інтерес представляє з'ясування психологічних причин нещасних випадків. Чому люди, яким від народження властивий інстинкт самозахисту і самозбереження, часто самі стають причиною власних травм? Чому люди, чітко усвідомлюючи небезпеку, нерідко надходять усупереч здоровому глуздові і, прагнучи до дрібних вигод, стають жертвами нещасних випадків? Чому одні люди часто травмуються, а інші — рідко або ніколи? Відповідь на ці і багато подібних питань варто шукати в людській психіці.

 


Читайте також:

  1. Тероризм.




Переглядів: 368

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз наслідків Чорнобильської катастрофи. | Психічні процеси і стани

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.