МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дії над матрицями
Нехай задано дві матриці однієї розмірності m × n :
Означення. Сумою (різницею) двох матриць А і В назива-ється така матриця С розмірності m × n , елементи якої сij до-
рівнюють алгебраїчній сумі ( різниці ) відповідних елементів aij і bij матриць А і В , тобто
Із цього означення випливають властивості: 1. A + B = B + A (комутативність); 2. A + ( B + C ) = ( A + B ) + C (асоціативність);
3. A ± 0 = 0 ± A = A (нейтральність);
4. ( A ± B )T = AT ± BT (транспонованість).Приклад 1.Знайти суму і різницю матриць.
Приклад 2.Три магазини“Продтовари”продають продуктипротягом робочого дня. Дані про торгівлю двох змін характеризу-ються таблицями: І зміна
ІІ зміна
Знайти дані про сукупний одноденний продаж товару кожним магазином.
Розв’язування. Зміст цих таблиць можна записати у виглядідвох прямокутних таблиць:
Із означення добутку матриці на число (або числа на матрицю) ви-пливає, що
1. k( mA ) = ( km )A;
2. ( k + m )A = A( k + m ) = kA + mA = Ak + Am;
3. λ( A + B ) =λA +λB;
4. λA = 0 , якщоλ= 0; 5. λA = 0 , якщо A = 0.
Приклад 3.Знайти матрицю4 A,якщо матриця
Розв’язування. Згідно з означенням,одержимо:
Приклад 4.Обчислити матрицюC=2 A−4B,якщо
Розв’язування. Використавши формулу множення матриці начисло і формулу віднімання матриць, одержимо:
Приклад 5.Підприємство виробляє три види продукціїА,В,С.Норми витрат ресурсів на одиницю продукції задані в таблиці:
Знайти витрати ресурсів на виготовлення 6 комплектів проду-
кції. Розв’язування. Витрати ресурсів на виробництво одиниці ви-робів можна представити у вигляді матриці:
Кожен елемент матриці має певний економічний зміст. На-приклад, a21 = 2 означає, що на виготовлення одиниці виду продук- ції A витрачається 2 кг сировини Y ; елемент a12 = 4 означає, що для виготовлення одиниці виду продукції B потрібно витратити 4 шт. одиниць сировини X .
Очевидно, що для знаходження витрат на виготовлення 6 комплектів продукції, потрібно обчислити матрицю 6A , тобто
Зауваження. Множення матриці на число відрізняється відмноження визначника на число. Матрицю множать на число k , по-множивши всі її елементи на це число. Якщо визначник множать на число k , то множать на нього всі елементи одного якогось рядка (або стовпця).
Нехай матриця A містить m рядків і p стовпців, а матриця B має p рядків і n стовпців. Означення. Добутком матриць А і В називається матриця С, елементи сij якої дорівнюють сумі добутків елементів i-го ря-дка матриці A на відповідні елементи j-го стовпця матриці B, тобто cij=ai 1b1 j+ai 2b2 j+...+aipbpj ( i=1,2,...,m; j=1,2,...,n ).
Добуток матриці A на матрицю B позначають АВ ( A× B ). Множення матриці A на матрицю B виконується за такою схемою:
. . . . . . . . . Тут елемент cij знаходять як скалярний добуток елементів i - го рядка матриці A на відповідні елементи j -го стовпця матриці B .
Добуток матриць характеризується властивостями: 1. AE = EA = A;
2. A ⋅ 0 = 0 ⋅ A = 0; 3. AB ≠ BA (некомутативність); 4. ( AB )C = A( BC ) (асоціативність); 5. ( A + B )C = AC + BC , (дистрибутивність);
C( A + B ) = CA + CB
6. ( A ⋅ B )T = BT ⋅ AT .
Ця властивість має місце для довільного числа множників
(Тут добуток BA невизначений, оскільки кількість стовпців першої матриці не дорівнює кількості рядків другої матриці).
Розв’язування. Добуток цих матриць можливий,оскільки кі-лькість стовпців матриці A дорівнює кількості рядків матриці B. Одержимо
Зауваження 1. Добуток двох матриць може бути нульовою ма-трицею і тоді, коли кожна із матриць співмножників не є нульовою.
Приклад 11.Знайти добуток матриць:
Зауваження 2 .Добуток двох діагональних матриць одного ітого ж порядку є діагональна матриця того ж порядку.
Приклад 12.Знайти добуток діагональних матриць:
Для таких двох матриць добуток комутативний: A ⋅ B = B ⋅ A. Приклад 13.Торговельно-будівельна компанія уклала договірна будівництво 6 житлових будинків, 3 офісних будинків і 4 будинків відпочинку. Ціни на окремі види матеріалів такі:цегла – 32
у.о./тис. шт., цемент – 300у.о./т., ліс круглий - 44у.о./ м3 , оцинкова- не залізо - 6 у.о./ м2 , скло - 5 у.о./ м2 . Інформація про кількість матеріалів на кожний вид будівниц-тва представлена в таблиці:
Портібно знайти:
1)загальну кількість матеріалів; 2)ціну матеріалів для кожного виду будови;
3)загальну вартість матеріалів. Розв’язування. 1)Запишемо у вигляді матриціАдані,які ха-рактеризують кількість матеріалів на кожний вид будови, а дані про ціни їх у вигляді матриці-стовпця С.
Щоб знайти загальну кількість матеріалів для будівництва, потрібно перемножити матриці В і А і знайти добуток BA , тобто
Таким чином, для виконання договору на будівництво 6 житлових, 3 офісних і 4 будинків відпочинку компанія повинна придбати: 960 тис. шт. цегли;116 т цементу; 506 м3 круглого лісу; 2580 м2 оцинко-ваного заліза і 1780 м2скла.
2) Щоб знайти загальну вартість матеріалів для кожного виду будівництва, потрібно перемножити матрицю А на матрицю-стовпець С , складену із чисел, які характеризують ціни на відповідні матеріали :
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|