Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття законодавства та його система.

Питання про поняття законодавства розглядається шляхом порівняння його з поняттям права. У ході розповіді вчителя проводжу колективну роботу із складання порівняльної таблиці.

Визначаю, що законодавство являє собою зовнішню форму прояву права. Норми законодавства приймаються і, відповідно, діють в конкретній державі (тоді як принципи права, його вихідні норми спільні або подібні в більшості демократичних країн). Законодавство формується державними органами конкретної держави, які мають подібні структуру і функції.

Зразок порівняльної таблиці.

Право Закон (законодавство)
1. Є системою норм 1. Є нормативно-правовим актом (системою нормативно-правових актів), зовнішньою формою вираження права
2. На формування і розвиток впливають фактори суб’єктивного характеру 2. На формування і розвиток впливають насамперед об’єктивні фактори
3. Структурними елементами є галузі, інститути, норми 3. Структурними елементами є акти, нормативні приписи, що містяться у статтях цих актів
4. Має первинний характер і є вихідною базою для законодавства 4. Має похідний від права характер

Розповідь учителя.

Законодавство являє собою систему, що має складну структуру. На відміну від системи права, у системі законодавства виділяють горизонтальну (галузеву) структуру, яка значною мірою нагадує галузевий поділ права, та вертикальну (ієрархічну) структуру. Вертикальна структура показує те, яким нормотворчим органом було прийнято той чи інший нормативно-правовий акт, та відображає співвідношення між ними (їх юридичну силу).

Так, юридична сила нормативно-правового акту залежить від того, яким органом його прийнято, а співвідношення юридичної сили актів залежить від типу держави. Наприклад, у федерації закони, прийняті її центральними органами, мають вищу юридичну силу, ніж закони, прийняті органами суб’єктів федерації. У конфедерації, навпаки,— нормативні акти суб’єктів конфедерації мають більш високу юридичну силу, ніж нормативні акти органів конфедерації в цілому.

Виходячи з резерву часу, подальший розгляд питання про юридичну силу нормативних актів проводжу шляхом аналізу законодавчих документів.

Робота з документами.

Ознайомитися з витягами із документів та визначити, як вирішувалося питання про співвідношення сили нормативних актів у різні періоди історії нашої країни (зокрема УРСР і СРСР, України й Автономної Республіки Крим) (Готуються як роздавальний матеріал.).

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. IV. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ І ЗАКОНОДАВСТВА.
  3. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  4. А/. Поняття про судовий процес.
  5. Агроценоз як система.
  6. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  7. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  8. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  9. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  10. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  11. Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства
  12. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 613

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ | Конституція УРСР (1978 р.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.