До розгляду цієї теми не акцентувалась особлива увага на тому, що ринок будь-якої країни є структурованим, хоча з самого початку розрізняли ринок продуктів і ринок виробничих ресурсів. Нині нас цікавитиме саме це питання: структурування, тобто поділ ринку країни на певні частини. Питання є важливим, оскільки його з’ясування не лише збагатить наші уявлення про ринкові відносини, а й дасть можливість визначити особливості формування цін на кожному з ринків.
Після вивчення теми ви дізнаєтеся:
який зміст укладають у поняття “ринок товарів (продуктів)”, “ринок природних ресурсів”, “ринок праці”, “ринок грошей та капіталів”, “ринок цінних паперів”;
як формуються ціни товарів, що купуються (продаються) на цих ринках.
В основу структурування ринку покладено існування різних об’єктів купівлі-продажу. Національний ринок за об’єктами купівлі-продажу поділяється на такі ринки: товарів (продуктів), природних ресурсів, праці, капіталів, грошей, цінних паперів. Зобразимо це схематично.