МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Схема 75Пояснення до схеми: Вільні торговельні зони забезпечують перевезення, обробку та зберігання вантажів. У них створюється пільговий експортно-імпортний режим (скасування або пом’якшення мита, експортно-імпортного контролю і т.п.). Сюди входять і вільні порти, безмитні склади, транзитні зони, митні зони на окремих підприємствах. Експортні промислові зони передбачають, крім пільгового експортно-імпортного режиму, також пільгове фінансування та оподаткування для іноземного і національного капіталу. Мета їх створення — виробництво експортної продукції. Імпортні промислові зони на основі пільгового економічного режиму розв’язують проблеми насичення ринків країн, де вони розміщені, сучасними товарами. Банківські та страхові зони створюють особливий (пільговий) режим у банківській і страховій справі. Технологічні зони, технополіси, технологічні парки забезпечують реалізацію розробки і впровадження сучасних технологій, іноземного менеджментського, комерційного та маркетингового досвіду. Комплексні зони мають широке коло завдань і використовують елементи різних видів зон.
Створення ВЕЗ у різних країнах відрізняється як метою, так і механізмами. В індустріально розвинутих країнах найголовнішою метою визнається надання допомоги національним компаніям у виході на зовнішні ринки. Останнім часом тут активно розвиваються зони науково-технічного спрямування. Для країн, що розвиваються, та постсоціалістичних, йдеться, насамперед, про використання можливостей іноземного капіталу, запозичення технологій, насичення внутрішнього ринку, створення робочих місць тощо. Все це, врешті-решт, дає можливість включитись у світовий поділ праці. Цікавий приклад демонструє Китай, який вирізняється створенням великих ВЕЗ. Тут 14 перших зон забезпечили 40% експорту і створення 23% валового національного продукту. Ефективність ВЕЗ залежить від багатьох факторів. Насамперед — від ефективності виробництва всієї країни, де розташована зона. Крім того, суттєвим є врахування і поєднання інтересів своєї країни й іноземних інвесторів. Особливого значення набуває створення ВЕЗ в Україні. По-перше, це прискорює входження нашої країни у світову економіку, відкриває можливості повнішого використання переваг міжнародного поділу праці. По-друге, розвиток ВЕЗ — це значний прискорювач переходу до ринкової економіки, освоєння ринкових механізмів, засвоєння світового досвіду. По-третє, створення ВЕЗ розглядається як важливий фактор піднесення ділової активності в країні, оскільки дає можливість додатково залучити іноземних інвесторів, технології, валюту тощо. По-четверте, ВЕЗ можуть стати значним фактором розв’язання таких соціальних завдань, як вирішення питання зайнятості населення, підвищення рівня його доходів. Коротка історична довідка В Україні починаючи з 1992 р. послідовно формується необхідна нормативно-правова база утворення і функціонування ВЕЗ і територій пріоритетного розвитку (ТПР). Прийнятий Закон України “Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон” (1992 р.). Державну стратегію і тактику щодо розбудови ВЕЗ і ТПР визначають постанови Кабінету міністрів України “Про концепцію створення спеціальних (вільних) економічних зон в Україні” (1994 р.) та “Про заходи щодо створення та функціонування спеціальних (вільних) економічних зон і територій із спеціальним режимом інвестиційної діяльності” (1999 р.). З 1992 р. прийнято близько 20 законів щодо створення окремих спеціальних (вільних) зон, багато інших нормативних документів. Інтенсивна робота щодо утворення ВЕЗ в Україні розгорнулась у 1998 р. Саме тоді були прийняті рішення про утворення таких ВЕЗ: “Славутич” (Київська область), “Донецьк” і “Азов” (Донецька область), “Рені” (Одеська область), “Закарпаття”; спеціального режиму інвестування в 17 містах і двох районах Донецької області, у трьох містах Луганської області; “Курортополіс Трускавець”. У січні 1999 р. приймається Закон України “Про спеціальну економічну зону “Яворів” (Львівська область), яка створюється на період до 2020 р. Нині на території України утворено 11 ВЕЗ та запроваджено спеціальні режими інвестиційної діяльності у 9 регіонах країни, створено технологічні парки – “Напівпровідникові технології і матеріали, оптоелектроніка та сенсорна техніка”, “Інститут електрозварювання імені Є.О. Патона”, “Інститут монокристалів”.
Темпи зростання інвестицій через ВЕЗ та зони із спеціальним режимом за 1998-2000 рр. становили 250%, що значно перевищило відповідний показник по Україні в цілому. Незважаючи на досягнення, у створенні і функціонуванні ВЕЗ в Україні існують значні труднощі. Зумовлюється це певною непослідовністю політики щодо цих зон і територій, неодноразовим переглядом норм спеціального економічного режиму, а, відтак, і його нестабільністю. Це підвищує ризик для діяльності іноземних компаній. Технологічні зони, технополіси та технологічні парки одночасно є і формами науково-технічного співробітництва. Важливою особливістю науково-технічного співробітництва є спільна технічна політика, що її здійснюють різні країни. Яскравим прикладом такого співробітництва стала концепція “Технологічної Європи” та здійснення в її межах певних програм (1984 — 1987 та 1987 — 1991 рр.). Країни Європейського співтовариства на основі цих програм організували спільні дослідження та розробку за такими пріоритетними напрямами: 1) створення спільного ринку інформації та зв’язку; 2) технологічне співробітництво, спрямоване на ефективне використання ресурсів; 3) удосконалення прогнозування та комерційного використання результатів науково-дослідних розробок. Формою науково-технічного співробітництва є також продаж (передання) права на використання винаходу (патента, ліцензії). Угода про передачу прав на використання ліцензій передбачає одночасне надання ноу-хау, інженерних послуг і постачання необхідного обладнання та сировини. Дуже ефективно цією формою скористалась Японія, яка у 60-х роках XX ст. відставала від більшості розвинутих країн, а на початку 80-х років випередила країни Західної Європи і почала наздоганяти лідера — США. Це швидке просування було здійснене завдяки імпорту передових технологій. Ефективними формами науково-технічного співробітництва є спільні науково-дослідні і дослідно-конструкторські роботи (НДДКР), науково-виробнича кооперація, діяльність фірм з надання комплексу послуг виробничого, комерційного і науково-технічного характеру (міжнародний інжиніринг), обмін науково-технічною інформацією. Регулюючу роль у розвитку науково-технічного співробітництва між країнами здійснюють міжнародні організації, створені під егідою Організації Об’єднаних Націй. Це Міжнародний комітет з питань науки і техніки в цілях розвитку, Консультативний комітет з питань науки і техніки в цілях розвитку, Міжурядова організація ООН з питань освіти, науки і культури — ЮНЕСКО та ін. Завершуючи розгляд основних проблем світової економіки, ми ще раз звертаємося до питання: чим зумовлюється інтеграція України у світову економіку? Україна як незалежна держава не може стояти осторонь розвитку цивілізації, її рух до ринкової економіки передбачає активне співробітництво із суб’єктами світового ринку. Детальніша відповідь на поставлене питання потребує з’ясування всіх конкретних мотивів переорієнтації зовнішньоекономічної політики та її пріоритетів. Скористаємося схемою.
Читайте також:
|
||||||||
|