МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Контрабанда
Контрабанда — найбільш небезпечне та доволі поширений злочин. На сьогодні контрабанда передбачена лише ст. 201 КК України. На вимогу Президента України дублювання цього злочину у МК України було усунуто. Характерним є те, що раніше контрабанда входила до злочинів проти держави, а тепер до злочинів у сфері господарської діяльності. Іншими словами, докорінно змінився характер суспільної небезпечності цього злочину. Питання протидії контрабанді стало настільки гострим, що відповідно до Указу Президента України від 22 листопада 2007 р. №1137/2007 «Про Міжвідомчу робочу групу з питань протидії конрабанді на порушенням митних правил» така група створена і затвепджено положення про неї. Її основними завданнями визначено: - збирання та узагальнення інформації про факти констрабьанди та порушень митних правил при переміщенні товарів через митний кордон України а також про прояви корупції у діяльності органів, що здійснюють митний та інший контроль при переміщенні товарів через митний кордон України; - підготовка пропозицій щодо удосконалення взаємодії Служби безпеки України, ДМСУ, Адміністрації Державної прикордонної служби, Державної податкової адміністрації України, Міністерства внутрішніх справ України, органів прокуратури, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади у боротьбі з контрабандою та іншими порушеннями митних правил; - напрацювання комплексу заходів щодо запобігання незаконному переміщенню товарів через митний кордон України, посилення митного та прикордонного контролю; - підготовка пропозицій щодо удосконалення законодавства з питань боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил. Робоча група з питань протидії контрабанді на порушенням митних правил вправі: - залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) до підготовки питань до розгляду Міжвідомчою комісією; - одержувати у встановленому порядку від органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій інформацію, документи та матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань; - заслуховувати інформацію представників органів виконавчої влади з питань, зо належать до їх відання; - утворювати підкомісії, тимчасові робочі та експертні групи для опрацювання окремих питань. Згідно зі ст. 201 КК України контрабандою є переміщення товарів через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю, вчинене у великих розмірах, а також незаконне переміщення історичних та культурних цінностей, отруйних, сильнодіючих, радіоактивних, вибухових речовин, наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів, зброї та боєприпасів (крім гладкоствольної мисливської зброї та бойових припасів до неї), органів та інших анатомічних матеріалів людини, а також контрабанда стратегічно важливих сировинних товарів, щодо яких законодавством встановлено відповідні правила вивезення за межі України. Контрабанда карається позбавленням волі на строк від трьох до семи років з конфіскацією предметів контрабанди. Контрабанда, вчинена за попередньою змовою групою осіб або особою, раніше судимою за злочин, передбачений цією статтею, карається позбавленням волі на строк від п’яти до дванадцяти років з конфіскацією предметів контрабанди та з конфіскацією майна. При тому контрабанда товарів вважається вчиненою у великих розмірах, якщо їхня вартість у тисячу і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян. Здебільше контрабанда кваліфікується за ознакою великих розмірів. Практично у всіх країнах під контрабандою (contro — проти, bando — урядової постанови) розуміється переміщення через митний кордон (кордон держави) товарів та інших предметів таємно чи тих, які заборонені, і визнається злочином. При цьому контрабанда стара, як і митне право, власне, коли появилось контрольоване і із стягненням мита переміщення товарів через митний кордон, тоді й появилась контрабанда. В ряді країн (Російська Федерація, Республіка Білорусь) визнається кваліфікована контрабанда: скоєна неодноразово, посадовою особою з використанням свого посадового положення, скоєна із застосуванням насилля до особи, яка здійснює митний контроль. Такий крок є виправданим з огляду на спеціалізацію кримінальних елементів на контрабанді, та шкоді для національної економіки, а при контрабанді наркотиків – для здоров’я людей. Загальним об’єктом контрабанди визнається державний порядок здійснення зовнішньоекономічної діяльності, який включає у себе у тому числі й загальний і спеціальний порядок переміщення товарів через митний кордон. Безпосереднім об’єктом контрабанди є встановлений порядок переміщення матеріальних цінностей і окремих предметів і речовин, що вилучені з вільного обігу, через митний кордон України. Основним безпосереднім об’єктом злочину є встановлений порядок переміщення відповідних предметів через митний кордон України, який є необхідною умовою нормальної діяльності митних органів по стягненню передбачених законодавством платежів, здійсненню митного контролю і митного оформлення предметів. Додатковим факультативним об’єктом контрабанди можуть виступати встановлений порядок обігу предметів дозвільної системи, порядок сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів, громадська безпека, здоров’я населення. Предметом контрабанди є товари, валюта, історичні й культурні, національні цінності та інші предмети, у тому числі й ті, які вилучені з вільного обігу: отруйні, сильнодіючі, радіоактивні, вибухові речовини, зброя та набої. Виключення становить мисливська гладкоствольна зброя . Контрабандою завдається шкода або створюється загроза для: — життя та здоров’я населення при контрабанді отруйних, сильнодіючих речовин та особливо наркотиків; - економічної безпеки, особливо при незаконному вивозі стратегічної сировини та товарів; — суспільної безпеки при незаконному переміщені наркотиків, психотропних речовин, зброї; — національної безпеки України чи безпеки інших країн в разі незаконного вивезення (ввезення) зброї масового ураження, а також матеріалів чи технологій, які використовуються для їх виготовлення; — інтересам культури в разі контрабанди культурних цінностей. Об’єктивна сторона контрабанди полягає в незаконному переміщенні через митний кордон України (ввезення та територію України чи вивезення вказаних товарів і предметів будь-яким способом. Як правило, контрабанда здійснюється у вигляді активних дій, хоча й не виключена бездіяльність особливо при співучасті, коли дії співучасників між собою не пов’язані. Контрабанда вважається закінченою з того моменту, коли товари чи інші предмети були фактично переміщені через митний кордон і при наявності хоча б однієї з ознак у діях особи, яка вивозила чи ввозила ці товари й предмети контрабандним шляхом. Судова практика визнає контрабанду закінченою з моменту перетину митного кордону України. В той же час для контрабанди характерна стадія підготовки до скоєння злочину. Як підготовка до контрабанди, кваліфікуються дії з незаконного отримання ліцензії на вивезення стратегічної сировини, наркотичних засобів, свідоцтва на вивезення культурних цінностей, обладнання схованок, схиляння інших осіб до спільного учинення контрабанди чи створення інших умов для скоєння контрабанди. Суспільна небезпечність контрабанди проявляється у тому, що: - на ринок (чорний) потрапляють товари, що заборонені для легального обороту і шкодять здоров’ю людей, загрожують смертю; - при контрабанді зброї та боєприпасів виникає загроза безпеці громадян та національній безпеці; - створюється загроза безпеці інших країн в разі незаконного вивезення зброї масового ураження, матеріалів та технологій, які використовуються для її виготовлення; - незаконне вивезення валютних цінностей підриває валютні та золоті запаси України; - не надходять доходи від митних платежів, підривається державна монополія та отримання обов’язкових платежів, зменшується дохідна частина бюджету; - завдаються економічні збитки державі, деформуються нормальний оборот у розподільчих відносинах, механізм ціноутворення; - створюються умови для отримання нетрудових доходів; - послабляється економіка держави, зміцнюється кримінальний елемент, створюються корумповані та мафіозні структури; - при контрабанді відходів виробництва, неліквідів, завдається шкода довкіллю; - завдається шкода національній історичній та культурній спадщині, знижується культурний потенціал країни, втрачаються святині; - каталізується злочинність і вона набирає інтернаціонального характеру, утворюються корумповані структури, деформується державний механізм управління. Із суб’єктивного боку контрабанда передбачає наявність прямого умислу. Винний усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України. Тож контрабанда скоюється з прямим умислом (наміром). Мотив та мета контрабанди, як правило, вирішального значення не мають. Мотив завжди корисливий. Це бажання збагатитися незаконним шляхом. Суб’єктами контрабанди можуть бути фізичні особи: громадянин України, іноземець, апатрид, які досягли 16-ти років. Як спеціальний суб’єкт, визнається посадова особа, яка скоїла цей злочин із використанням своєї посади. Дізнання у справах про контрабанду проводиться митними органами. З метою припинення міжнародного незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та виявлення осіб, які беруть участь у такому обігу, митні органи за участю інших правоохоронних органів України або без такої участі, за домовленістю в кожному окремому випадку з митними та іншими органами іноземних держав або на підставі міжнародних договорів України можуть використовувати метод контрольованої поставки, тобто допускати під своїм контролем ввезення в Україну, вивезення з України чи транзит через її територію наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. Рішення про здійснення контрольованої поставки наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів приймає Голова ДМСУ або його Перший заступник. Порядок проведення контрольованої поставки визначається МК України і відповідним нормативно-правовим актом ДМСУ, МВС України, Служби безпеки України, спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у галузі охорони державного кордону України, погодженим з Генеральною прокуратурою України та Міністерством юстиції України. З метою виявлення та притягнення до відповідальності осіб, причетних до контрабандних операцій, а також з метою вилучення товарів, що незаконно переміщуються через митний кордон України, таке переміщення товарів може здійснюватись під негласним контролем митних органів, погодженим з іншими правоохоронними органами України, та за їх участі або без такої участі. Рішення про переміщення товарів під негласним контролем приймає Голова ДМСУ, його Перший заступник, начальник Управління організації боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у галузі митної справи або у виключних випадках — керівник регіональної митниці. Якщо під негласним контролем переміщуються товари, вилучені із цивільного обігу, про прийняття рішення щодо проведення переміщення товарів під негласним контролем негайно сповіщається відповідний прокурор. Покращено роботу на напрямі з виявлення, розкриття та припинення митних правопорушень, на якому основні зусилля зосереджено на забезпеченні контролю за дотриманням законності при митному оформленні товарів і вантажів. Розпочато тестування встановленої у пункті пропуску „Краківець” системи відеоспостереження за ситуацією у пункті пропуску (проходження митного контролю, переміщення автотранспорту, наявність черг тощо) та передачі відеозображення до центрального апарату з метою відпрацювання технічного рішення щодо встановлення таких систем в інших пунктах пропуску через державний кордон України. Готується до дослідної експлуатації у цьому пункті пропуску система „Потік”, призначена для зчитування номерів з транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України. Найближчим часом за погодженням з Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників України передбачено провести експеримент з використання пакетів „Квікпак” для захисту від підміни товаросупровідних документів на імпортовані товари, що переміщуються автомобільним транспортом на умовах Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки міжнародного дорожнього перевезення. У пунктах пропуску на кордоні після проходження митного контролю всі товаросупровідні документи на товари (у тому числі й попереднє повідомлення та попередня декларація) будуть упаковані у багаторазовий пакет, який опломбовується одноразовою пломбою та має високий ступінь захисту від несанкціонованого розкриття. У митниці призначення документи до митного оформлення прийматимуться і слугуватимуть підставою для визначення митної вартості товарів лише в таких пакетах. На підставі досвіду європейських країн та проведеного експерименту планується запровадити замість свинцевих пломб нові запірно-пломбувальні пристрої для пломбування транспортних засобів і приміщень, де знаходяться товари, що підлягають митному контролю, з метою забезпечення виключення можливого доступу до них. При цьому в запірно-пломбувальних пристроях, які будуть використовуватись для пломбування високоліквідних та податкоємних товарів, буде встановлюватись електронний носій (чіп), для запису інформації, що міститься у товаросупровідних документах на вантаж. Завдяки вжитим організаційним заходам збільшено майже у 3 рази вартість затриманих предметів контрабанди – з 32,4 у березні-травні 2004 року до 89,2 млн. грн. за аналогічний період цього року. Усього порушено 77 кримінальних справ на суму 89,4 млн. гривень (аналогічний період минулого року 111 справ на суму 32,4 млн. гривень). Зменшено на 17% кількість кримінальних справ, закритих органами прокуратури та досудового слідства – з 23 до 19. Збільшено на 35% кількість розглянутих судами кримінальних справ та майже у 3 рази – вартість конфіскованих предметів контрабанди. Середня вартість предметів правопорушень у справах про порушення митних правил зросла у 2,4 рази. Усього за фактами правопорушень складено понад 6,6 тис. протоколів про порушення митних правил на загальну суму майже 420 млн. грн., реально вилучено предметів правопорушень на суму 67,9 млн. гривень. До бюджету держави перераховано конфіскованої валюти на суму 3,5 млн. грн. (збільшення на 12%). Зокрема, у травні перекрито 3 канали її незаконного переміщення через митний кордон України (вилучено в зонах діяльності: Вадул-Сіретської митниці – 240 тис. доларів США, Магістральної митниці - 103 тис. доларів США, Одеської митниці – 44 тис. доларів США). Активізовано боротьбу з суспільно-небезпечними видами контрабанди внаслідок чого у березні – травні порушено 26 кримінальних справ. Попереджено 221 спробу незаконного ввезення м‘яса та м‘ясопродукції загальною вагою понад 331 тонну і вартістю більше 2,7 млн. грн. Повністю припинено ввезення цукру під прикриттям операцій з переробки давальницької сировини. У минулому році на внутрішньому ринку було реалізовано 34 тис. тонн без митного оформлення та сплати податків. У цьому році ввезено на умовах давальницької сировини тільки 11 тис. тонн, готова продукція в повному обсязі вивезена за межі України. Позитивні зрушення з питань організації протидії контрабанді та порушенням митних правил відбулися не лише завдяки поліпшенню роботи відповідних підрозділів митних органів, а й внаслідок запровадження Урядом організаційних заходів. Створено на регіональному рівні міжвідомчі мобільні групи по боротьбі з контрабандою та налагоджено їх інформаційну підтримку експертно-аналітичними групами при спеціальних підрозділах по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю відповідних управлінь Служби безпеки України. Мобільними групами посилено контроль за товаропотоками, що переміщуються через державний кордон і митною територією України, внаслідок чого виявлено та припинено ряд правопорушень, пов’язаних із незаконним переміщенням транспортних засобів, валюти, промислових, продовольчих та інших товарів. За ініціативою Держмитслужби Урядом вже в червні поточного року планується створити додаткові міжвідомчі групи СБУ, Держприкордонслужби та Держмитслужби на центральному рівні, які будуть діяти в прикордонних контрольованих районах. Забезпечено функціонування пунктів інформаційного обміну в режимі реального часу для роботи з інформаційними базами даних митних і податкових органів, органів внутрішніх справ, охорони державного кордону, статистики, Мінекономіки та Мінтрансзв’язку. Покращено взаємодію з митними органами зарубіжних країн щодо отримання своєчасної інформації про факти контрабандного ввезення товарів та довготривалі схеми ухилення від сплати обов’язкових митних платежів. На підставі отриманої інформації виявлено понад 300 фактів порушення митних правил на суму 163 млн. грн., порушено 44 кримінальні справи на суму майже 90млн. гривень.
Читайте також:
|
||||||||
|