Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ


кілька разів було переглянуто. Останній перегляд відбувся у 1971 р.
в Парижі. У преамбулі Бернської конвенції зазначено її мету - охо-
роняти настільки ефективно й однаково, наскільки це можливо,
права авторів на їх літературні та художні твори.

Бернська конвенція відкрита для всіх країн. Приєднуючись до
неї, держава стає повноправним членом Бернського союзу, що надає
право голосу та автоматичне членство у Координаційному комітеті
ВОІВ. Україна приєдналась до Бернської конвенції 25 жовтня 1995 р.
Конвенція побудована на таких принципах:

■ національний режим - твори, що з'явились на світ у країнах -
членах союзу, можуть одержати у всіх інших країнах-учасницях
таку ж охорону, яку ці країни надають своїм громадянам;

■ автоматична охорона - національний режим не залежить
від будь-яких формальних умов, тобто охорона надається ав-
томатично без реєстрації чи депонування;

■ незалежність охорони - володіння наданими правами та їх
здійснення не залежать від існування охорони в країні похо-
дження твору.

Всесвітня конвенція про авторське право (Всесвітня конвенція)
була прийнята у 1952 р. в Женеві. Колишній СРСР приєднався до
неї 25 травня 1973 р. Україна є членом Конвенції також з цього часу.
У ній визначаються об'єкти охорони, принцип національного режи-
му, суб'єкти та строки охорони, виключне право на переклад, а та-
кож знак охорони авторського права.

Договір ВОІВ про авторське право (ДАП) було укладено в Жене-
ві 20 грудня 1996 р. Договір є відкритим для країн - учасниць ВОІВ
і Європейського співтовариства. Україна є членом Договору ВОІВ
з 6 березня 2002 р.

Необхідність підписання ДАП була обумовлена сучасними тех-
нологіями і не врегульованими раніше правами. Так, серед об'єктів,
які охороняє авторське право, є комп'ютерні програми, незалежно
від форми і способу їх втілення; компіляція даних або іншої інфор-
мації у будь-якій формі, що становить собою результат інтелекту-
альної творчості.

Договір розглядає такі права авторів: право на розповсюдження,
прокат і право на доведення до загального відома. Серед розділів
Договору є розділ щодо захисту електронної інформації про управ-
ління правами. Мається на увазі інформація, що ідентифікує автора,
твір, інформація про умови використання твору.

До міжнародних джерел, що регулюють суміжні права, відно-
сяться такі.

1. Римська конвенція про охорону інтересів виконавців, вироб-
ників фонограм і організацій мовлення (Римська конвенція).
Україна є учасником Конвенції з 12 червня 2002 р. Вона вста-
новлює національний режим охорони; охорону виконавців від
дій, на які вони не давали згоди (наприклад, передача в ефір або
доведення до загального відома живого виконання); охорона
прав виробників фонограм та організацій ефірного мовлення.
Конвенція встановлює строк охорони суміжних прав у 20 ро-
ків з моменту, коли було зроблено запис, відбулося «живе» ви-
конання або відбулася передача в ефір.

2. У 1972 р. було прийнято Женевську конвенцію про охорону
інтересів виробників фонограм від незаконного відтворен-
ня 'їхніх фонограм (Конвенція про фонограми). Конвенція є
відкритою для всіх країн - учасниць ООН. Україна приєдна-
лась до цієї Конвенції 18 лютого 2000 р. конвенція передбачає
обов'язок кожної країни-учасниці охороняти інтереси вироб-
ника фонограм, що є громадянином іншої договірної держави.
Таку охорону надають відповідно до законодавства у галузі
авторського і суміжного права, законодавства про недобро-
совісну конкуренцію та кримінального права.

3. Брюссельську конвенцію про розповсюдження несучих про-
грами сигналів, що передаються через супутники (Конвенція
про супутниіси), було прийнято у 1974 р.

4. Договір ВОІВ про виконання і фонограми (ДВФ) було укладе-
но 20 грудня 1996 р. Україна приєдналась до Договору 20 трав-
ня 2002 р. Договір стосується прав інтелектуальної власності
виконавців та виробників фонограм і надає їм такі види май-
нових прав:


і/.



Читайте також:

  1. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  2. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  3. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  4. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  5. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  6. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  7. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  8. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  9. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  10. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  11. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  12. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ




Переглядів: 757

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 1. Система інтелектуальної власності | АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.