Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ


авторського права і виконавців, а організації мовлення повинні до-
тримуватися прав суб'єктів авторського права, виконавців, вироб-
ників фонограм (відеограм).

Об'єктами суміжних прав незалежно від призначення, змісту,
оцінки, способу і форми вираження є:

■ виконання літературних, драматичних, музичних, музично-
драматичних, хореографічних, фольклорних та інших творів;

■ фонограми, відеограми;

■ передачі (програми) організацій мовлення.
Суб'єктами суміжних прав є:

■ виконавці творів, їх спадкоємці та особи, яким на законних
підставах передано суміжні майнові права щодо виконання;

■ виробники фонограм, їх спадкоємці (правонаступники) та
особи, яким на законних підставах передано суміжні майнові
права щодо фонограм;

■ виробники відеограм, їх спадкоємці (правонаступники) та
особи, яким на законних підставах передано суміжні майнові
права щодо відеограм;

■ організації мовлення та їх правонаступники.

Суміжні права забезпечують захист творчої праці особи, що до-
носить твори авторів до широкої аудиторії, від належного викори-
стання результатів їх роботи.

Первинними суб'єктами суміжних прав є виконавець, виробник
фонограми, виробник відеограми, організація мовлення. Суміж-
не право виникає внаслідок факту виконання твору, виробництва
фонограми, виробництва відеограми, оприлюднення передачі ор-
ганізації мовлення. Для виникнення і здійснення суміжних прав
не вимагається виконання будь-яких формальностей. Виконавець,
виробник фонограми, виробник відеограми для сповіщення про
свої суміжні права на фонограмах, відеограмах і всіх їх примірниках,
що розповсюджуються серед публіки на законних підставах, або на
їх упаковках можуть використовувати знак охорони суміжних прав.
Цей знак складається з таких елементів:

 

■ латинська літера «Р», обведена колом,- (Р);

■ імена (назви) осіб, які мають щодо цих фонограм (відеограм)
суміжні права;

■ рік першої публікації фонограми (відеограми).

За відсутності доісазів іншого виконавцем, виробником фоно-
грами чи відеограми вважаються особи, імена (назви) яких зазна-
чені на фонограмі, відеограмі та їх примірниках або на їх упаковці.

Специфіка суміжних прав полягає в такому:

1) вони пов'язані з використанням окремих технічних пристроїв;

2) об'єкти суміжних прав закріплюються на матеріальних носіях
(наприклад, наявність записів виконання на магнітних плів-
ках, касетах, відеоплівках, дисках);

3) здійснювати виконання можливо повторно, безкінечно, перед
практично необмеженою аудиторією і без живої участі самого
виконавця.

Кабінетом Міністрів України можуть встановлюватися міні-
мальні ставки винагороди за використання об'єктів суміжних прав і
порядок їх індексації.

Як і в авторському праві, існують майнові та немайнові права
суб'єктів суміжних прав. Так, виконавцеві твору належать такі
особисті немайнові права:

■ вимагати визнання того, що він є виконавцем твору;

■ вимагати, щоб його ім'я (або псевдонім) зазначалося у зв'язку
з кожним його виступом, записом чи виконанням;

■ вимагати забезпечення належної якості запису його виконан-
ня і протидіяти будь-якому перекручуванню, спотворюванню
чи іншій суттєвій зміні, що може завдати шкоди його честі
і репутації.

До майнових прав виконавців відноситься їх. виключне право
Дозволяти чи забороняти іншим особам:

" публічне сповіщення своїх незафіксованих виконань;
" фіксацію у фонограмах чи відеограмах своїх раніше незафік-
сованих виконань;


ДЯ


АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ

■ відтворення (пряме або опосередковане) своїх виконань, за-
фіксованих без їх згоди у фонограмі чи відеограмі, чи за їх зго-
дою, але якщо відтворення здійснюється з іншою метою, ніж
та, на яку вони давали згоду;

■ розповсюдження своїх виконань, зафіксованих у фонограмі
чи відеограмі, шляхом першого продажу або іншої передачі
права власності у разі, якщо вони при першій фіксації вико-
нання не дали дозволу виробнику фонограми (відеограми) на
її подальше відтворення;

■ комерційний прокат, майновий найм своїх виконань, зафіксо-
ваних у фонограмі чи відеограмі, якщо при фіксації не було їх
згоди на комерційний прокат, навіть після розповсюдження
виконань, здійсненого виробником фонограм (відеограм) або
за його дозволом;

■ розповсюдження своїх виконань, зафіксованих у фонограмах
чи відеограмах, через будь-які засоби зв'язку таким чином,
що будь-яка особа може отримати до них доступ з будь-якого
місця і в будь-який час за їх власним вибором, якщо при пер-
шій фіксації виконання не було їх згоди на такий вид розпо-
всюдження.

У разі, коли виконавець під час першої фіксації виконання безпо-
середньо дозволить виробнику фонограми чи відеограми її подальше
відтворення, вважається, що він передав цьому виробнику виключ-
не право на розповсюдження фонограм (відеограм) і їх примірників
способом першого продажу або іншої передачі у власність, а також
способом здавання у майновий найм, комерційний прокат та іншої
передачі. При цьому виконавець зберігає право на одержання спра-
ведливої винагороди за зазначені види використання свого виконан-
ня через організації колективного управління або іншим способом.

До майнових прав виробників фонограм і відеограм належить
їх виключне право на використання своїх фонограм (відеограм) і ви-
ключне право дозволяти чи забороняти іншим особам:

■ відтворення своїх фонограм (відеограм) у будь-якій формі
і будь-яким способом;

Тема 2. Авторське та суміжні права

« розповсюдження серед публіки фонограм (відеограм) та їх
примірників шляхом першого продажу або іншої передачі
власності;

■ комерційний прокат фонограм (відеограм) і їх примірників
навіть після 'їх розповсюдження, здійсненого виробником або
за його дозволом;

■ публічне сповіщення фонограм (відеограм) та їх примірників
через будь-які засоби зв'язку таким чином, що будь-яка особа
може отримати до них доступ з будь-якого місця і в будь-який
час за їх власним вибором;

■ будь-яку видозміну своїх фонограм, відеограм;

■ ввезення на митну територію України фонограм, відеограм та
їх примірників з метою їх поширення серед публіки.

До майнових прав організацій мовлення належить їх ви-
ключне право на використання своїх програм будь-яким способом
і виключне право дозволяти чи забороняти іншим особам:

■ публічне сповіщення своїх програм шляхом трансляції і ре-
трансляції;

■ фіксацію своїх програм на матеріальному носії та їх відтво-
рення;

■ публічне виконання і публічну демонстрацію своїх програм
у місцях з платним входом.

Також організація мовлення має право забороняти поширення
на території України чи з території України сигналу з супутника, що
несе їх програми, розповсюджуючим органом, для якого цей сигнал
не призначався.

Майнові права виконавців, виробників фонограм і відеограм,
організацій мовлення можуть передаватися (відчужуватися) іншим
особам на підставі договорів, у яких зазначаються: спосіб викори-
стання виконань, фонограм (відеограм) та програм мовлення; строк
дії договорів, розмір і порядок виплати винагороди, територія, на
яку розповсюджуються передані права, тощо. Визначені договором
ставки винагород не можуть бути нижчими за мінімальні ставки,
встановлені Кабінетом Міністрів України.



Читайте також:

  1. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  2. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  3. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  4. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  5. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  6. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  7. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  8. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  9. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  10. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  11. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  12. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ




Переглядів: 763

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ | АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.