Ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором (ст. 2).
Закон України «Про об’єкти підвищеної небезпеки» визначає пра1
Вові, економічні, соціальні та організаційні основи діяльності, пов’яза1
Ної з об’єктами підвищеної небезпеки, і спрямований на захист життя
І здоров’я людей та довкілля від шкідливого впливу аварій на цих
Об’єктах шляхом запобігання їх виникненню, обмеження (локалізації)
Розвитку і ліквідації наслідків.
Окремо питання правового регулювання охорони праці містяться в
Багатьох інших законодавчих актах України.
Глава 40 Цивільного кодексу України «Зобов’язання, що виника1
Ють внаслідок заподіяння шкоди» регулює загальні підстави відшко1
Дування шкоди і у т. ч. відповідальність за ушкодження здоров’я і
Смерть працівника у зв’язку з виконанням ним трудових обов’язків.
Карний кодекс України містить розділ Х «Злочини проти вироб1
Ництва», 271–275 статті якого встановлюють кримінальну відпові1
Дальність за порушення вимог охорони праці, які привели до ушко1
Дження здоров’я або смерті працівника або створили ситуацію, що
Загрожує життю людей.
Крім вищезазначених законів, правові відносини у сфері охорони
Праці регулюють інші національні законодавчі акти, міжнародні дого1
Вори та угоди, до яких Україна приєдналася в установленому порядку,
Підзаконні нормативні акти: Укази і розпорядження Президента Укра1
Їни, рішення Уряду України, нормативні акти міністерств та інших
Центральних органів державної влади. На сьогодні кілька десятків
Міжнародних нормативних актів та договорів, до яких приєдналася
Україна, а також більше сотні національних законів України безпосе1
Редньо стосуються або мають точки перетину із сферою охорони
Праці. Для регулювання окремих питань охорони праці у відповідно1
Сті з Законом «Про охорону праці» діють майже 2000 підзаконних
Нормативних актів. Всі ці документи створюють єдине правове поле
Охорони праці в нашій країні.
Принципи державної політики в галузі охорони праці
Ст. 2 Закону України «Про охорону праці» встановлює, що дія
Його поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповід1
Но до законодавства використовують найману працю, та на всіх пра1
Цюючих.
У ст. 4 Закон визначає, що засади державної політики в галузі охо1
Рони праці базуються на 10 основних принципах.
Пріоритет життя і здоров’я працівників, повна відповідаль_
Ність роботодавця за створення належних, безпечних і здо_
Рових умов праці.
Цей принцип вимагає від всіх суб’єктів господарювання того, щоб
Читайте також: - Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства
- Амністія являє собою повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності і покарання певної категорії осіб, винних у вчиненні злочину.
- Використання матеріалів ОРД для попередження, припинення і розслідування злочинів, розшуку злочинців та осіб, які безвісно зникли
- Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти.
- Відмовляти фізичним або юридичним особам в інформації, надання якої передбачено законом, надавати недостовірну чи не в повному обсязі інформацію.
- Відповідальність Фонду соціального страхування від нещасних випадків, страхувальників, застрахованих, а також осіб, які надають соціальні послуги, за невиконання своїх обов'язків
- Галузі пожежної безпеки, керівництво відповідними науково1дослід1
- Додержання закону щодо прав осіб, взятих під варту, їх матеріально-побутового, медичного забезпечення та харчування.
- Допуск до роботи осіб, які не пройшли навчання, інструктажі і перевірку знань з охорони праці, забороняється.
- За договором міни (бартеру) кожна із сторін зобов’язується передати другій стороні у власність один товар в обмін на інший товар (ст.715 ЦК).
- За договором найму (оренди) транспортного засобу наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві транспортний засіб у користування за плату на певний строк.
- За Переяславським договором 1654 р.
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:
|
|