Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація і проведення маркетингових досліджень

Організація маркетингових досліджень повинна бути по­будована таким чином, щоб забезпечити їм комплексний і си­стемний характер, а також науковий підхід.

Загалом процес маркетингового дослідження складається з таких етапів:

/етап:визначення проблеми і постановка цілей маркетин­гових досліджень.

2 етап: підбір джерел інформації.

3 етап: збір і аналіз вторинної інформації.

4 етап:отримання первинної інформації.

5 етап:аналіз даних, розробка висновків і рекомендацій.

6 етап:представлення і використання отриманих резуль­татів.

Визначення проблеми і постановка цілей дослідженьє голов­ним, визначальним етапом маркетингових досліджень, оскіль­ки вчасно і правильно сформульована проблема значною мірою скорочує час пошуку шляхів її вирішення, сприяє економії ма­теріальних і фінансових ресурсів.

Підбір джерел інформаціїздійснюється для полегшення пошуку необхідної інформації, яка поділяється на первинну і вторинну.

Збір і аналіз вторинної інформації,яка являє собою дані, зібрані раніше для різних цілей і що існують незалежно від до­сліджуваної проблеми, — це відправна точка маркетингових до­сліджень. Вторинна інформація знаходиться у швидкому і відносно легкому доступі, її джерела можуть містити дані, що готель самостійно одержати не в змозі, вона відрізняється ши­роким вибором джерел і порівняно невисокою ціною. Однак ця інформація може бути неповною, застарілою, недостатньо достовірною, крім того, методологія збору даних може бути не­відомою.

Джерела вторинної інформації можна розділити на дві гру­пи: внутрішні і зовнішні. Внутрішні джерела інформації мають безпосереднє відношення до готелю. Внутрішня інформація міститься в таких матеріалах: бюджетах, даних про прибуток і збитки, рахунках клієнтів, результатах інших досліджень, звітах з продажів тощо. Це — клієнтська база даних, договори з клієнта­ми, транспортними організаціями, що надають додаткові по­слуги, дані аналізу діяльності готелю по позиціях: рівень серед­ньорічного завантаження, сезонний розподіл потоків, середні ціни; статистична інформація, дані по взаєморозрахунках з турфірмами, інформація про клієнтів (кількість, терміни прожи­вання тощо).

Крім того, якщо готель використовує Yield management -систему управління доходами, він повинний формувати певну базу даних, що складається з таких основних елементів:

• історичної статистики ануляцій;

• історичної статистики no-show (випадок неявки клієнта або пізньої ануляції броні). Причому дані про клієнтів по no-show повинні бути представлені по сегментах;

• історичної статистики go-show (клієнт go-show, що купує номер без попереднього бронювання, без знижок, за більш високими цінами);

• історичної статистики відмови від продажів;

• кількості номерів, що простоюють, та історичної статис­тики цього показника;

• кількості бронювання номерів у динаміці та у розподілі по сегментах;

• історичної статистики термінів резервування;

• історичної статистики загальних результатів: відсоток за­вантаження і ADR (average daily rate) — середнього денно­го виторгу готелю;

• історичної довідки про минулі і передбачувані події (вис­тавки, ярмарки, семінари тощо) [81].

Зовнішня вторинна інформація може бути отримана з офі­ційних публікацій урядових і державних установ, комерційних дослідницьких організацій, Інтернету, книг, газет, журналів, монографій, довідників, телебачення і радіо. Ця інформація міститься також у статистичних збірниках, законодавчих і нор­мативних даних.

Отримання первинної інформації здійснюється спеціаль­но для вирішення конкретної досліджуваної проблеми шляхом спостереження, експерименту, імітації, опитування. Первинні дані збираються відповідно до точних цілей, така інформація має досить повну достовірність, однак збір і обробка її вимага­ють значних матеріальних і трудових витрат.

Серед методів збору первинних даних слід виділити такі:

1. Спостереження— дослідження поведінки об'єкту в ре­альній обстановці. Спостереження може бути польовим і лабо­раторним, за участю спостерігача і без його участі. Польове спостереження — це спостереження в природній обстановці, лабо­раторне спостереження проводиться в штучно створеній обста­новці.

2. Експеримент— дослідження впливу одного фактора на інший при одночасному контролі сторонніх факторів. Цей ме­тод дозволяє знайти причинно-наслідкові зв'язки досліджува­ного явища.

3. Імітаціяполягає в побудові і використанні економіко-математичної імітаційної моделі, що дозволяє відтворю­вати та оцінювати використання різних маркетингових фак­торів не в реальних умовах, а за допомогою комп'ютерної тех­ніки.

4. Опитування усне або письмове звернення до спожи­вачів з питаннями, зміст яких містить проблему дослідження. Цей метод використовується для отримання даних, що ніяким іншим способом отримати неможливо.

Для раціонального та ефективного ведення господарської діяльності в умовах ринкової економіки необхідне отримання своєчасної і надійної інформації про зміни ринкової ситуації, динаміки внутрішнього і зовнішнього середовища. Саме тому різноманітна діяльність зі збору, обробки, збереження, передачі та аналізу інформації займає провідне місце в практиці роботи великих готелів. Активна інформаційно-дослідницька діяльність є необхідною умовою для ефективної реалізації мар­кетингових планів. Тому маркетингові дослідження повинні розглядатися не як епізодичні заходи, а як частина постійно дію­чого комплексного інформаційного процесу. Готелі повинні розробляти і використовувати системи постійного спостере­ження за навколишнім середовищем, обробляти і зберігати дані, щоб вони могли використовуватися в майбутньому.

Інформаційна система маркетингу — це заснована на ви­користанні комп'ютерної техніки сукупність процедур і методів, розроблених для створення, аналізу і поширення інформації для випереджальних маркетингових рішень на регулярній постійній основі [63].

Завдання маркетингових досліджень ринку готельних по­слуг:

1) вивчення характеристик ринку готельних послуг (готелі, споживачі, конкуренти);

2) оцінка ринкового потенціалу готелю та його частки на ринку;

3) аналіз продажів, існуючих каналів збуту;

4) вивчення тенденцій ділової активності;

5) оцінка фінансово-економічної ситуації;

6) поточні спостереження за цільовими ринками;

7) ступінь ринкового насичення готельними послугами, введення нових послуг;

8) прогнозування довгострокових тенденцій розвитку рин­ку;

9) вивчення діяльності конкурентів;

10) аналіз ступеня задоволеності споживачів послугами.

 


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. II. Організація перевезень
  3. II. Організація перевезень
  4. V. Етичні правила психологічних досліджень
  5. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  6. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  7. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  8. Адміністративно-територіальна організація
  9. Аксіоматизація знань та причинні зв'язки у методології наукових досліджень
  10. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.
  11. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  12. Аналіз останніх досліджень та публікацій.




Переглядів: 505

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Служби маркетингу і продажів готелю | Сегментація ринку готельних послуг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.