МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні положення
Перетворення інформаційного продукту на товар призводить до корінних змін у суспільстві, яке набуває рис інформаційного. Домінують у ньому інформаційні ресурси, тому глобальна інформатизація суспільства у наш час є невід'ємною рисою сучасного світу. Постійне зростання обсягів інформації вимагає від працівників багатьох галузей навичок роботи з такими програмами, як текстовий редактор, бази даних, табличний процесор тощо, без яких неможливе виконання основних дій з накопичення, зберігання та оброблення й отримання необхідної, достатньої, достовірної інформації. Тому критерій успіху будь-якого підприємства полягає в наявності висококваліфікованого персоналу, який вільно володіє необхідними знаннями і вміннями не тільки в професійній сфері, айв галузі інформатики, що дає змогу широко використовувати на робочих місцях засоби комп'ютерного моделювання, аналізу, прогнозування та ін. Отже, вивчення інформатики має велике значення для майбутніх спеціалістів будь-якої галузі. У наш час інформатика і комп'ютерна техніка є комплексом складних взаємопов'язаних елементів і понять, які становлять її основу. Тому перш ніж перейти до розгляду компонентів, пристроїв, систем, програм та ін., необхідно з'ясувати основні поняття інформатики і комп'ютерної техніки. Дані — сукупність відомостей про осіб, предмети, події, явища, процеси. Вони можуть бути представлені в різноманітній формі, зокрема як текст, графіка, відеозображення, звук, рукописний текст, що ускладнює процес їх оброблення за допомогою комп'ютера і вимагає досконаліших апаратних засобів, комунікаційних можливостей, створення складного програмного забезпечення. Інформація — дані, які використовують з метою здобуття нових знань, прийняття практичних рішень, отримання певних результатів. Інформація є своєрідним продуктом, що має вартість, величина якої залежить від багатьох характеристик: • адекватність — відповідність інформації при передаванні її з одного середовища в інше або від одного джерела до іншого; • повнота — обов'язкова вимога в процесі прийняття рішень; • надлишковість — відіграє як позитивну (зменшення втрат інформації), так і негативну роль (збільшення обсягу інформації); • достовірність — має значення ступінь її відповідності об'єкту, якого вона стосується; • доступність — можливість отримання тієї або іншої інформації; • актуальність — ступінь відповідності інформації поточному моменту; • захищеність — захист інформації від її пошкодження, втрати, несанкціонованого доступу та ін. Збирання, зберігання, кодування, накопичення, оброблення та передавання інформації становлять інформаційний процес. Комп'ютерна техніка є матеріальним носієм для виконання інформаційних процесів, а інформатика — наукою, яка їх вивчає. Інформатика — наука, що вивчає інформаційні процеси, аналізує і систематизує методи та способи одержання, перетворення, передавання, зберігання і використання інформації, принципи функціонування інформаційних систем, застосування інформаційних технологій у всіх видах суспільної діяльності: виробництві, управлінні, науці, освіті, медицині та ін. Розділи інформатики, присвячені вивченню, аналізу та вдосконаленню економічних систем, вивчає економічна інформатика, закономірності і форми руху інформації в суспільстві — соціальна. Проблемною сферою інформатики є дослідження систем і процесів управління, розроблення апаратних і програмних засобів інформаційних систем, методів і способів одержання, передавання, використання накопиченої інформації в різних інформаційних середовищах. Основними напрямами досліджень інформатики як науки є: • аналіз комп'ютерних систем і розроблення методів побудови нових; • розроблення нових програмних засобів; • аналіз ризиків безпеки інформації та розроблення методів її захисту; • розроблення в області штучного інтелекту (експертні системи, нейронні мережі); • створення моделей віртуальної дійсності; • інформаційне моделювання; • впровадження нових і вдосконалення існуючих інформаційних технологій. Опрацювання інформації за допомогою комп'ютерної техніки виконують через нову технологію — інформаційну. Інформаційна технологія — сукупність методів і програмно-технічних засобів, об'єднаних у технологічний ланцюжок, що забезпечує збирання, оброблення, зберігання, поширення і відображення інформації з метою зменшення трудомісткості процесів використання інформаційних ресурсів, а також підвищення їхньої надійності та оперативності. За допомогою інформаційних технологій виконують такі основні процедури: • збір і реєстрацію даних, створення первинних документів; • передавання інформації засобами мережі; • кодування інформації за допомогою відповідного програмного забезпечення; • зберігання і накопичення інформації для її подальшого, а можливо, й багаторазового використання; • оброблення інформації й формування вихідних документів; • прийняття рішень на базі отриманої та обробленої початкової інформації. Крім того, інформаційні технології стимулюють розвиток суспільства і мають стратегічне значення для: • ефективного використання інформаційних ресурсів суспільства (наукових знань, відкриттів, винаходів, технологій, досвіду); • оптимізації та автоматизації інформаційних процесів (підготовки, зберігання, оброблення і передавання інформації); • розроблення виробничих технологій (систем автоматизованого проектування, керування технологічними процесами тощо); • застосування в системах електронних телекомунікацій; • виконання функцій пошуку інформації за допомогою різноманітних інформаційно-пошукових систем, зокрема спеціалізованих порталів або пошукових серверів глобальної мережі Internet, бібліотечних систем тощо; • підвищення інтелектуального потенціалу суспільства, насамперед за допомогою дистанційної освіти, а також різноманітних навчаючих, контролюючих, довідкових систем; • геоінформаційної (грец. ge — у складних словах відповідає поняттю «земля») діяльності, тобто для прогнозування складних погодних явищ, керування енергетикою, зв'язком, транспортом, службами захисту певних географічних об'єктів (міст, країн); • використання методів інформаційного моделювання в науково-дослідних роботах, що дає змогу здійснювати й аналізувати складні або небезпечні експерименти; такі методи використовують і для моделювання глобальних процесів, космічного інформаційного моніторингу з метою прогнозування екологічних катастроф, технологічних аварій тощо. Інформатика пронизує всі сфери суспільного життя. Формування глобальної інформаційної цивілізації перетворилося в кінці XX ст. на провідну тенденцію світового розвитку. І сьогодні інформаційно-комунікативні технології є одним із найважливіших факторів, що впливають на формування суспільства XXI ст. та розвиток особистості.
Читайте також:
|
||||||||
|