Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні положення

 

Перетворення інформаційного продукту на товар призводить до корінних змін у суспільстві, яке набуває рис інформаційного. Домінують у ньому інформаційні ресурси, тому глобальна інформатизація суспільства у наш час є невід'ємною рисою сучасного світу.

Постійне зростання обсягів інформації вимагає від працівників багатьох галузей навичок роботи з такими програмами, як текстовий редактор, бази даних, таб­личний процесор тощо, без яких неможливе виконання основних дій з накопичення, зберігання та оброблення й отримання необхідної, достатньої, достовірної інфор­мації. Тому критерій успіху будь-якого підприємства полягає в наявності висококваліфікованого персоналу, який вільно володіє необхідними знаннями і вміннями не тільки в професійній сфері, айв галузі інформатики, що дає змогу широко використовувати на робочих міс­цях засоби комп'ютерного моделювання, аналізу, прогнозування та ін. Отже, вивчення інформатики має велике значення для майбутніх спеціалістів будь-якої галузі.

У наш час інформатика і комп'ютерна техніка є комплексом складних взаємопов'язаних елементів і понять, які становлять її основу. Тому перш ніж пере­йти до розгляду компонентів, пристроїв, систем, програм та ін., необхідно з'ясувати основні поняття інфор­матики і комп'ютерної техніки.

Данісукупність відомостей про осіб, предмети, події, явища, процеси.

Вони можуть бути представлені в різноманітній фор­мі, зокрема як текст, графіка, відеозображення, звук, рукописний текст, що ускладнює процес їх оброблення за допомогою комп'ютера і вимагає досконаліших апа­ратних засобів, комунікаційних можливостей, створен­ня складного програмного забезпечення.

Інформаціядані, які використовують з метою здобуття нових знань, прийняття практичних рішень, отримання певних результатів.

Інформація є своєрідним продуктом, що має вартість, величина якої залежить від багатьох характеристик:

• адекватність — відповідність інформації при пере­даванні її з одного середовища в інше або від одного джерела до іншого;

• повнота — обов'язкова вимога в процесі прийняття рішень;

• надлишковість — відіграє як позитивну (зменшен­ня втрат інформації), так і негативну роль (збільшення обсягу інформації);

• достовірність — має значення ступінь її відповід­ності об'єкту, якого вона стосується;

• доступність — можливість отримання тієї або ін­шої інформації;

• актуальність — ступінь відповідності інформації поточному моменту;

• захищеність — захист інформації від її пошкоджен­ня, втрати, несанкціонованого доступу та ін.

Збирання, зберігання, кодування, накопичення, об­роблення та передавання інформації становлять інфор­маційний процес. Комп'ютерна техніка є матеріальним носієм для виконання інформаційних процесів, а інфор­матика — наукою, яка їх вивчає.

Інформатика — наука, що вивчає інформаційні процеси, аналізує і систематизує методи та способи одержання, перетворення, пе­редавання, зберігання і використання інформації, принципи функ­ціонування інформаційних систем, застосування інформаційних технологій у всіх видах суспільної діяльності: виробництві, управ­лінні, науці, освіті, медицині та ін.

Розділи інформатики, присвячені вивченню, аналі­зу та вдосконаленню економічних систем, вивчає економічна інформатика, закономірності і форми руху інфор­мації в суспільстві — соціальна.

Проблемною сферою інформатики є дослідження сис­тем і процесів управління, розроблення апаратних і про­грамних засобів інформаційних систем, методів і спосо­бів одержання, передавання, використання накопиченої інформації в різних інформаційних середовищах.

Основними напрямами досліджень інформатики як

науки є:

• аналіз комп'ютерних систем і розроблення методів побудови нових;

• розроблення нових програмних засобів;

• аналіз ризиків безпеки інформації та розроблення методів її захисту;

• розроблення в області штучного інтелекту (експерт­ні системи, нейронні мережі);

• створення моделей віртуальної дійсності;

• інформаційне моделювання;

• впровадження нових і вдосконалення існуючих ін­формаційних технологій.

Опрацювання інформації за допомогою комп'ютер­ної техніки виконують через нову технологію — інфор­маційну.

Інформаційна технологія — сукупність методів і програмно-техніч­них засобів, об'єднаних у технологічний ланцюжок, що забезпечує збирання, оброблення, зберігання, поширення і відображення ін­формації з метою зменшення трудомісткості процесів викорис­тання інформаційних ресурсів, а також підвищення їхньої надійнос­ті та оперативності.

За допомогою інформаційних технологій виконують такі основні процедури:

• збір і реєстрацію даних, створення первинних до­кументів;

• передавання інформації засобами мережі;

• кодування інформації за допомогою відповідного програмного забезпечення;

• зберігання і накопичення інформації для її подаль­шого, а можливо, й багаторазового використання;

• оброблення інформації й формування вихідних до­кументів;

• прийняття рішень на базі отриманої та обробленої початкової інформації.

Крім того, інформаційні технології стимулюють роз­виток суспільства і мають стратегічне значення для:

• ефективного використання інформаційних ресур­сів суспільства (наукових знань, відкриттів, винаходів, технологій, досвіду);

• оптимізації та автоматизації інформаційних про­цесів (підготовки, зберігання, оброблення і передавання інформації);

• розроблення виробничих технологій (систем авто­матизованого проектування, керування технологічни­ми процесами тощо);

• застосування в системах електронних телекомунікацій;

• виконання функцій пошуку інформації за допомо­гою різноманітних інформаційно-пошукових систем, зок­рема спеціалізованих порталів або пошукових серверів глобальної мережі Internet, бібліотечних систем тощо;

• підвищення інтелектуального потенціалу суспільс­тва, насамперед за допомогою дистанційної освіти, а та­кож різноманітних навчаючих, контролюючих, довід­кових систем;

• геоінформаційної (грец. ge — у складних словах відповідає поняттю «земля») діяльності, тобто для про­гнозування складних погодних явищ, керування енер­гетикою, зв'язком, транспортом, службами захисту певних географічних об'єктів (міст, країн);

• використання методів інформаційного моделю­вання в науково-дослідних роботах, що дає змогу здійснювати й аналізувати складні або небезпечні екс­перименти; такі методи використовують і для моделю­вання глобальних процесів, космічного інформаційно­го моніторингу з метою прогнозування екологічних ка­тастроф, технологічних аварій тощо.

Інформатика пронизує всі сфери суспільного життя. Формування глобальної інформаційної цивілізації пе­ретворилося в кінці XX ст. на провідну тенденцію світо­вого розвитку. І сьогодні інформаційно-комунікативні технології є одним із найважливіших факторів, що впливають на формування суспільства XXI ст. та роз­виток особистості.

 


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Основні засоби
  4. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  5. III. Вправи з початкового положення стоячи.
  6. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  7. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  8. Артеріальний пульс, основні параметри
  9. Банківська система та її основні функції
  10. Білорусь. Характеристика положення та господарства країни.
  11. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  12. Буддійська філософія і її основні школи




Переглядів: 968

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Relations between Ukraine and english-speaking countries | Подання інформації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.