Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теоретичнi засади та принципи роботи з людьми з iнтелектуальною недостатнiстю

 

Соцiальна робота з особами з iнтелектуальною недостатнiстю має бути орiєнтована на цiнностi, проголошенi 2003 р. країнами європи у зв’язку з проведенням Року людей з iнвалiднiстю:

– Всi рiшення щодо людей з iнвалiднiстю мають прийматися лише за їх участi.

– Громадяни з iнвалiднiстю мають такi самi права, як й iншi громадяни.

– Люди з iнвалiднiстю прагнуть рiвних можливостей, а не благодiйностi.

– Створення суспiльства для всiх.

– Повноваження та емансипацiя – контроль над власним життям, власнi рiшення 1 власний вибiр.

– Повна рiвнiсть та участь в усiх сферах життя.

– Люди з iнвалiднiстю – активнi громадяни.

– Середовище має бути доступним.

– Незалежне/автономне проживання.

– Повага до рiзноманiтностi.

Органiзацiя соцiальної роботи повинна трунтуватися на мiжнародних документах, якi визначають, що кожна людина з iнтелектуальною недостатнiстю має право на:

– повагу, самореалiзацiю;

– захист вiд принизливого ставлення, зловживань та експлуатацiї;

– допомогу в максимальному використаннi свого потенцiалу;

– якомога кращу допомогу соцiального працiвника, спiвпрацю з соцiальним працiвником, поiнформованiсть про можливi ризики та переваги запропонованого напрямку дiй;

–приватне життя й конфiденцiйнiсть;

– доступ до записiв соцiального працiвника та iнформацi, яка стосується особи, на свободу дiй у тому разi, коли отримати послуги соцiального працiвника неможливо;

– допомогу в усвiдомленнi своеї вiдповiдальностi та в розумiннi й використаннi послуг для пiдтримки законних бажань та iнтересiв;

– вибiр лiкаря, конфiденцiйний характер взаемин з лiкарем;

– допомогу вiд лiкаря, позбавленого будь–яких зоннiшнiх впливiв або необхiдностi прийняття етичних рiшень, право погодитися на лiкування або вiдмовитися вiд нього пiсля отримання адекватної iнформащ i;

– прийняття або вiдхилення духовної чи моральної пiдтримки;

– отримання такої медичної та соцiальної допомоги, яка вiдповiдае потребам здоров’я;

– вiдмову вiд участi у клiнiчних дослiдженнях з психiатрiї, вiд демонстрацiї свого випадку, вiд публiкацiї iнформацiї про свою хворобу – що не повинно негативно позначитися на якостi допомоги;

– застосування позитивного вiдходу в поєднаннi з вiдповiдними освiтнiми програмами та програмами професiйної орiентацiї тощо [6–9].

Базовими засадами соцiальної роботи з цiєю цiльовою групою можна вважати:

– вiдмову вiд бiологiчного пiдходу, холiстичний пiдхiд;

– iнтеграцiю в суспiльство;

– попередження iнституцiалiзацiї та деiнституцiалiзацiю;

– нормалiзацiю;

– дестигматизацiю;

– безперервнiсть догляду;

– орiентацiю на потреби клiєнта;

– мультидисциплiнарний пiдхiд;

– доступнiсть послуг.

Загалом, одним з основних принципiв роботи вважаеться iмпаурмент (наснаження, активiзацiя) родин розумово вiдсталих клiєнтiв. Нинi батькiвський рух за права дiтей поклав початок створенню сотень громадських органiзацiй по всiй Українi, якi тепер лобiюють змiни в законодавствi задля покращення соцiального захисту людей з iнтелектуальною недостатнiстю в країнi.

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  8. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  9. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  10. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  11. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  12. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.




Переглядів: 816

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Становище людей з iнтелектуальною недостатнiстю | Методи і методика роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.033 сек.