МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Аналіз сучасного стану податкової безпеки
Податкова безпека — це стан забезпечення держави необхідними фінансовими ресурсами для соціально-економічної стабільності та її розвитку, збереження цілісності фінансової системи, протистояння внутрішнім і зовнішнім фінансовим загрозам. Система оподаткування має будуватися на таких принципах: § забезпечувати за можливості якнайменший податковий тиск; § не перешкоджати конкуренції; § відповідати цілям економічної політики держави; § забезпечувати справедливий розподіл доходів; § поважати приватне життя людини; § не допускати подвійного оподаткування; § забезпечувати адекватність розміру податків обсягу державних послуг. Система оподаткування має бути максимально простою і зрозумілою, мінімізувати витрати на документообіг та утримання податкових органів. Вплив податків на економіку подвійний. Одні з них (ПДВ, акцизний податок) впливають на виробництво через попит, інші — безпосередньо на виробництво (податок на прибуток, податок на доходи фізичних осіб). Розвинуті країни для збільшення виробництва намагаються збільшувати споживання. Невисокий внутрішній попит спонукає українських виробників орієнтуватися на зовнішнього споживача. Податкова система входить у систему економічної та фінансової безпеки як: · ресурсний фактор, що перебуває у руках держави; · інструмент дії на економічні та соціальні процеси; · фактор зворотного зв'язку і залежності державного бюджету від ефективності функціонування платників податків. Важливою є роль регіональних та місцевих органів державного управління щодо ефективності податкової політики шляхом встановлення обсягів місцевих податків та зборів. У свою чергу це впливає на тенденції розвитку податково-підприємницького середовища з подальшим впливом на територіальну підприємницьку активність. Податкова система забезпечує такий розвиток економіки, за якого створюються необхідні фінансові умови для соціально-економічної стабільності і розвитку держави та її регіонів, збереження цілісності і єдності фінансової системи (грошової, бюджетної, кредитної, податкової, валютної систем) та активізація підприємницьких структур, а також є фактором фінансової безпеки. У податках та податковій політиці є дві сторони: ресурси як інструмент забезпечення економічної та фінансової безпеки і як фактор ризику й залежності. Значення податків може бути як позитивним, так і негативним (фактор ризику). Як ресурсний фактор податки можуть бути для держави і засобом забезпечення безпеки (зростання податкового потенціалу), і фактором посилення загроз та ризиків (втрата податкового потенціалу під впливом об'єктивних та суб'єктивних причин). Значення податків як фактора економічної безпеки підприємництва залежить від конкурентних умов, особливостей соціально-економічного розвитку країни, характеру тих заходів, які вживаються в системі політичної стабільності державної влади. До найбільш вагомих загроз податковій безпеці України, у тому числі підприємництву в контексті недостатньо ефективної податкової політики України варто віднести: неефективність державного податкового регулювання та керованості цього процесу; неефективність податкової системи, масове ухиляння від сплати податків; корупцію у сфері управління процесом оподаткування; велику кількість податків; зростання тіньової економіки, посилення її криміналізації; лобіювання податкових рішень на користь фінансово-промислових груп, що перешкоджає розвитку малого та середнього підприємництва; перевантаження непрямими податками, які сукупно становлять 3/4 всіх податкових платежів громадян України; непрозорість, суперечливість та незрозумілість норм, що застосовуються (особливо оподаткування прибутку підприємств, ПДВ); низький рівень врахування податковою системою потреби малозабезпечених сімей щодо більш сприятливих умов соціального, освітнього, культурного розвитку й медичного захисту; надвисоку централізацію системи збору податків; низьку ефективність регулюючої функції податкової системи; ускладнену організацію і непомірно дороге утримання податкової служби; низький рівень податкової дисципліни.
Читайте також:
|
||||||||
|