Навчальна: продовжити знайомити учнів з образами, утіленими в му-зичних творах різних жанрів (музичний цикл); учити висловлювати свої особисті думки та враження з приводу музичних творів; поглибити знання учнів про творчість М. Мусоргського; закріпити розуміння учнями поняття вокальний цикл;
Розвивальна: формувати вміння виявляти спільне і відмінне у змісті та звучанні творів різних жанрів;
Виховна: прищеплювати учням зацікавленість ліричними й романтичними образами в музиці, естетичний смак.
Музичний матеріал: «Марш дерев'яних солдатиків», «Хвороба ляльки» П. Чайковського; «Лебідь», «Слон» К. Сен-Санса; вокальний цикл «Дитяча» М. Мусоргського; «Будинок під блакитним дахом» І. Кириліної.
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети П. Чайковського, М. Мусоргського, К. Сен-Санса, І. Кириліної; інформаційні картки для ділової гри.
Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
Учні входять до класу під музичний супровід (І. Кириліна «Будинок під блакитним дахом»)
ВСТУПНА ЧАСТИНА Організаційний момент Повідомлення теми, мети, завдань уроку (теми семестру та уроку написані на дошці)
Мотивація навчальної діяльності
Учитель. А чи знаєте ви, що у творчості майже кожного ком-позитора обов'язково є «дитяча сторінка», тобто музика, яку він писав спеціально для дітей, для вас. Сьогодні на уроці ми звернемося до такої музики.
Актуалізація опорних знань
Бліцоп итування
· Послухайте фрагменти музичних творів, які ви вивчали у молодших класах. Чи впізнали ви ці музичні твори?
· Чи пригадуєте їх назви та авторів?
Слухання фрагментів п'єс П. Чайковського «Марш дерев'яних солдатиків», «Хвороба ляльки», К. Сен-Санса «Лебідь», «Слон»