УРОК № 13 ЦИКЛИ У ВОКАЛЬНО-ХОРОВІЙ МУЗИЦІ (продовження)
Мета уроку:
Нвчальна: зосередити увагу учнів на народних обрядах колядування і щедрування та важливій ролі музики в них; закріпити знання учнів про народні обрядові пісні, зокрема колядки і щедрівки, та ознайомити з професійною музикою, створеною на їх основі; учити учнів зіставляти образи творів музичного та образотворчого мистецтва;
Розвивальна:формувати вміння емоційно, виразно і творчо виконувати обрядові пісні;
Музичний матеріал: українська колядка «Ой, у полі плужок ходить», фор-тепіанний цикл «Колядки та щедрівки» В. Барвінського, фрагменти циклу «Вінок колядок» Б. Бріттена.
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Б. Бріттена, В. Барвінського.
Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
Учні входять до класу під музичний супровід (українська колядка «Ой, у полі плужок ходить»)
ВСТУПНА ЧАСТИНА Організаційний момент Повідомлення теми, мети, завдань уроку (теми семестру та уроку написані на дошці)
Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Пісню, яку ви чули, коли входили до класу, ви, швидше за все, ще не знаєте
· Чи не нагадували інтонації цього твору музику знайомого вам жанру? Якого саме?
Зараз ми перебуваємо в очікуванні, мабуть, найсвітліших свят у році, а саме — приходу Нового року та Різдва. На уроці ми поговоримо про традиції, які живуть і зберігаються нашим народом і донині, щоб і ми з вами були гідними нащадками української культури.
Актуалізація опорних знань
Бліц опитування
· Пригадайте: як називаються народні пісні, що їх виконують на різдвяні свята?