Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ОСНОВНА ЧАСТИНА. Розповідь учителя

— Чимало з вас, мабуть, не знає, що між колядками та щедрівками є відмінність. За Василем Скуратівським, ці обрядові пісні виконують лише в певний період — на різдвяно-новорічні свята. Колядки співають починаючи з Різдва і до Водохрещі, тобто з 7-го по 19 січня (у деяких регіонах — до старого Нового року). Щедрівки виконують лише протягом тижня — від старого Нового року й до Водохрещі. Парубочі гурти, котрі відвідували селян і вшановували господарів та їхніх дітей, бажали родинам здоров'я і щастя, статків, приплоду та щедрого врожаю.

Традиційно в колядницьких гуртах брали участь лише хлопці. Вони обирали свого ватажка (керівника), розподіляли між собою ролі Кози, Лікаря, Міхоноші та інших жартівливих персонажів — і обходили з привітаннями односельців.

Щедрівкові дійства виконували тільки дівчата. Увечері напере-додні Нового року (за старим стилем — з 13-го на 14 січня) молодші й старші дівчатка групками чи поодинці приходили до односельців, щоб защедрувати — привітати з новолітуванням.

До хат заходити не годилося. Робили це під вікнами осель. Гос-подарі у свою чергу обдаровували віршувальників смачним печивом, яблуками чи горіхами.

Крім того, удосвіта на Василя підліткові хлопчики (тільки їм можна було це робити) оббігали найближчих родичів та сусідів і засівали їхні домівки зернами пшениці або жита. Попросивши дозволу, юний посівальник ставав біля порога, брав у жменю зерно і «скроплював» ним долівку хати, приказуючи в такт віршований текст:

Сію, сію, посіваю,

З Новим роком всіх вітаю!

· Як ви вважаєте, чи можуть колядки утворити певний цикл?

Британський композитор Б. Е. Бріттен створив цикл колядок, який так і назвав — «Вінок колядок».

Бенджамін Едвард Бріттен (1913— 1976),англійський композитор, піаніст, диригент, музичний і громадський діяч, наро-дився 22 листопада 1913 року в Лоустофте (графство Саффолк, Велика Британія).

Музику почав створювати у 4 роки, навчався гри на фортепіано з 7 років, на альті — з 10.

Характер обдарування Бріттена визначив переважання в його творчості вокальних жанрів. Найкращі сторінки його музики написані для голосу з оркестром.

У 1930-ті роки Бріттен пише багато музики для театру і кіно. Тоді ж композитор став серйозно вивчати народну музику, обробляв англійські, шотландські, французькі пісні, що і вилилося у створення 1942 року циклу «Вінок колядок», що складається з 11 частин.

Точна образність і яскрава емоційність циклу створюють в уяві слухачів живу картинку.

«Колискова», «Це маленьке дитя», «Весняна пісенька», «Ласкаво просимо, Небесний Царю», «Подякуємо Господу» та інші являють собою калейдоскоп передсвяткових настроїв. У циклі «Вінок коля-док» ми чуємо прозору чистоту молитви, нетерпіння й очікування святкових подій, хвилювання і переживання.


Читайте також:

  1. II Основна частина
  2. II Основна частина
  3. II Основна частина
  4. II частина.
  5. II. Основна частина
  6. II. Основна частина
  7. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  8. III. Практична частина.
  9. Виконання пісень за вибором учителя та учнів
  10. Виявлення рівня сформованості уявлень про урок як творчу діяльність учителя
  11. Головною особливістю драйвів є загальна мобілізація рухової системи організму, а основна властивість антидрайвів — демобілізація організму
  12. Діяльність учителя й учня у різних видах навчання.




Переглядів: 1017

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
УРОК № 13 ЦИКЛИ У ВОКАЛЬНО-ХОРОВІЙ МУЗИЦІ (продовження) | Слухання музики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.