МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 9.Підприємство і підприємництво.
1.Зміст, основні принципи та умови підпрємницької діяльності. 2.Основні функції та види підприємств. 3.Загальні економіко – правові основи розвитку підприємництва в Україні.
Література Климко Г.Н. ОЕТ.ст.201-204.462.
1.Зміст, основні принципи та умови підпрємницької діяльності. . Підприємництво - визначається як самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик діяльність по виробництву продукції, наданню послуг, зайняттю торгівлею, з метою одержання прибутку. Об'єктами підприємницької діяльності є виробництво певних матеріальних благ, надання послуг виробничого характеру, фінансово-кредитні, біржові, страхові операції з нерухомим майном, інші не заборонені законом види діяльності. Суб'єктипідприємницької діяльності є держава, об'єднання виробників, окремі особи. Для розгортання підприємницької діяльності потрібні певні умови: 1) стабільність державної економічної і соціальної політики; 2) економічно обгрунтований податковий режим; 3) наявність розвинутої інфраструктури підприємництва. Види підприємницької діяльності - підприємницька діяльність у сфері виробництва, торгівлі (послуг), фінансів (це продаж грошей, валюти, цінних паперів). Принципи підприємництва: 1) вільний вибір діяльності; 2) залучення на добровільних заходах до здійснення підприємницької діяльності майна та коштів юридичних осіб та громадян; 3) самостійне формування програм; 4) вільний вибір постачальників і споживачів виготовленої продукції; 5) встановлення цін відповідно до законодавства; 6) вільне розпорядження прибутком, що залишається після внесення платежів, установлених законодавством; 7) самостійне здійснення підприємцям зовнішньоекономічної діяльності; 8) використання будь-яким підприємцем належної йому частини валютної виручки на свій розсуд. Держава підтримує підприємство уникаючи методів адміністративно-командного впливу на нього. Форми організації підприємницької діяльності: 1) одноосібне володіння - це таке підприємство, власником якого є одна особа або сім'я, яка отримує весь доход і несе всю відповідальність за ризик від бізнесу. Поширене у торгівлі, консультативному бізнесі, сфері громадського харчування. Перевагами такої форми підприємництва є простота в організації, повна самостійність, свобода і оперативність, низькі організаційні витрати, гнучкість. Недоліки - обмежені можливості до розширення капіталу, виробничих фондів. Власник несе повну відповідальність за фінансовий стан підприємства, сам повинен володіти новими технологіями, фінансами, мати здібності до підприємництва. 2) партнерство (товариство) - передбачає об'єднання двох або більше господарюючих суб'єктів. Є два види партнерства: генеральне і обмежене. При генеральному - кожен з власників несе необмежену відповідальність за всі зобов'язання фірми. При обмеженому - відповідальність визначається у відповідності з юридично оформленою угодою між компаньйонами. Перевагами партнерства є більш широкі можливості до розширення виробництва, збільшуються можливості отримання кредиту в банках, залучення до управління фірмою професійних менеджерів. Прибуток обкладається податками як особистий доход кожного із партнерів. 3) корпорація - провідна форма сучасного підприємництва. Її власниками є багаточисельна армія володарів акцій, які мають обмежену відповідальність в розмірі свого вкладу в акціонерний капітал корпорацій. Корпорації - це договірні об'єднання, створені на основі поєднання виробничих комерційних та наукових інтересів. Увесь прибуток корпорацій належить її акціонерам. Він поділяється на дві частини: одна розподіляється у вигляді дивідендів, друга - нерозподілений прибуток, що йде на реінвестицій. Корпорація має можливість випускати цінні папери, використовувати ринок капіталу і грошей для перебудови виробничої програми з одного виду діяльності на інший. Недолік корпорацій - виплачує більш високі податки на одиницю продукції. З одного боку оподатковується прибуток корпорацій, з другого - дивіденди . Підприємець Й.Шумпетер називає функції : 1) виготовлення нового блага або нової якості певного блага, 2) освоєння нового ринку збуту, 3)отримання нового джерела сировини або напівфабрикатів; 4) запровадження нового методу виробництва; 5) відповідна реорганізація виробництва. Функції підприємництва: 1) об'єднує "працю", "землю", "капітал" у процес виробництва; 2) підприємництво є рушійною силою виробництва, його двигуном; 3) завданнями підприємництва є контроль за витратами; 4) здійснює іноваційну політику, тобто запроваджує нововведення; 5) приймає на себе ризик, пов'язаний з використанням чинників виробництва, ризик як отримання збитків.
Читайте також:
|
||||||||
|