1) економічні (задоволення потреб споживача в продукції, впровадження досягнень АТП, забезпечення конкурентоздатності підприємства).
2) соціальні (формування колективу, поліпшення умов та змісту праці, підвищення кваліфікаційного складу працівників, покращення житлових умов працівників, розвиток соціальної інфрастурктури).
Підприємство - це основна ланка народного господарства, яка забезпечує виробництво основної маси товарів і послуг, здійснює науково-дослідну і комерційну діяльність з метою привласнення прибутку (доходу). Кожне підприємство вступає у відносини з іншими підприємствами, державою, банками.
Основні принципи діяльності підприємства є: самоокупність, самофінансування, самозабезпечення, матеріальна зацікавленість, економічна відповідальність і господарська самостійність в межах чинного законодавства.
Досконала конкуренція характерна для ринку з множиною продавців і покупців, якого-небудь подібного товарного продукту. При цьому кожен окремий продавець чи покупець не впливає самостійно на рівень цін товарів. Вся реалізація відбувається за ринковими цінами, не нижче і не вище. Чиста конкуренція не вимагає особливого втручання держави у відносини між продавцями і покупцями, тому що ціни на товари формуються під впливом об'єктивних законів ринку. Немає потреби в розробці маркетингу, застосуванні реклами. Виробники намагаються пристосуватись до ринкових цін, зменшити індивідуальні витрати виробництва, щоб забезпечити собі доходи не нижчі від доходів конкурентів.