МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Світовий досвід ринкової самоорганізації.Сучасні системи державного управління економікою в Україні не рівноспрямовані на реалізацію єдиної політики захисту інтересів суб'єктів підприємницької діяльності, зниження тиску держави на ринкові підприємницькі і професійні стосунки, створення ефективної системи взаємодії держави і бізнесу. Окрім того, розвиток самосвідомості і соціально-економічне «дорослішання» багатьох підприємницьких організацій не потребує зайвого регулювання тих комерційних стосунків, присутність в яких державного елементу представляється непотрібною і невиправданою з точки зору основних функцій державного регулювання. В країні існує проблема вакууму між державною політикою і інтелектуально-підприємницьким досвідом, що створює бар’єри соціально-економічного розвитку суспільства, коли рішення влади приймаються кабінетним шляхом, без гідного техніко-економічного обґрунтування та відповідних інструментів реалізації і суспільної підтримки. Також відсутні дієві важелі гармонізації інтересів держави, підприємницьких кіл і громадськості, не сформовані механізми ринкової самоорганізації. Світовій практиці відомі випадки, коли системи ринкової самоорганізації складалися раніше, ніж втручалася держава, і в цьому випадку держава відмовлялася від втручання в цю сферу, оскільки саморегулювання доводило свою ефективність. Саме таким чином складалася система ринкової самоорганізації бізнесу в США. У розвинених країнах процес ринкової самоорганізації здійснювався природним, еволюційним шляхом протягом багатьох десятиліть. Залучення так званих саморегулюючих організацій до регулювання тієї чи іншої професійної сфери діяльності є давньою традицією західноєвропейських держав, починаючи ще з цехів ремісників. Теоретичні проблеми співвідношення державного управління і ринкової самоорганізації досліджували свого часу Д. Локк, Т. Гоббс, Ж.Ж. Руссо, Ш.Л. Монеск’є, І Кант, Ф. Гегель. Дж. Локк (1632 – 1704) у статті «Два трактати про державне управління» критикував феодальну концепцію божественного походження держави, висунув ряд положень, зокрема, «природного права» і «природного стану» індивідів, суспільного договору держави з підлеглими, суверенітету окремих економічних угрупувань. Ш.Л. Монеск’є (1639 – 1755), - основоположник розподілу влади на законодавчу, виконавчу і судову, у своїй праці «Про дух законів» висунув ідею необхідності політичної та економічної свободи. Відомі діячі французького Просвітництва Ж.Ж. Руссо (1712 – 1778) та Ф.М.А. Вольтер (1694 – 1777) в своїх роботах «Суспільний договір, або принципи політичного права» та «Думки про державне управління» відповідно означили проблеми бюрократизму в державному апараті і наголосили на необхідності автономії окремих суб’єктів у розрізі реалізації економічної свободи і рівності. Німецький філософ та державний діяч В Гумбольдт (1767 – 1835) розробив раціоналізаторські концепції управління: участь усієї нації в управлінні державою, перебудова громіздкого державного апарату, розподіл функцій між самоорганізацією і державним управлінням [2, с. 50-53]. Взагалі збільшення на протязі часу кількості саморегулюючих систем — загальносвітова тенденція. Швеція, – країна сталих демократичних традицій, має дуже давній досвід прийняття самостійних економічних та юридичних рішень безпосередньо на місцях. Ще в перші століття нашої ери глави сімей регулярно збиралися на ради (ting – тінги) для врегулювання розбіжностей та здійснення судочинства. У період середньовіччя як у сільських районах, так і в містах існувала добре розвинута система місцевого саморегулювання. У середині XIV століття кодекс короля Магнуса Еріксона (рання конституція) гарантував станові йоменів як особисту, так і фінансову свободу і право впливати на вирішення загальнодержавних проблем [2, с. 136-140]. Спадщина указів 1807, 1843 та 1862 років стосовно місцевої самоорганізації ґрунтувалася на концепції вільного об’єднання громадян, де всі члени мають право оскаржувати рішення своїх виборних представників, - і нині позови на місцеві органи самоврядування розглядаються як інструмент місцевої демократії. Подібні підходи можна знайти у шведських законах, що регулюють діяльність акціонерних кампаній. Швеція змогла знайти ту «золоту середину», яка дає змогу за чинної структури ринкової самоорганізації забезпечувати загальнодержавні інтереси, проводити для всієї країни єдину соціально-економічну політику і водночас не обмежувати підприємницьку ініціативу окремих угрупувань.
Читайте також:
|
||||||||
|