Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виникнення елементів ринкової самоорганізації в Росії та Україні

В Росії елементи самоорганізації почали проявлятися в результаті земської реформи 1855 – 1856 років у таких установах самоуправління в сільській місцевості як земства, виникнення яких пов’язано із ліберально-опозиційним рухом у середовищі дворянства, сільської буржуазії та інтелігенції. Петро ІІІ запровадив земство як одну з форм місцевої соціально-економічної самоорганізації на противагу бюрократичному і становому державному управлінню. Внесок у розвиток місцевої самоорганізації здійснила Катерина ІІ запропонувавши власну реформу самоуправління відповідно до принципів децентралізації, але в межах самодержавного абсолютизму. Реформування державно-економічного устрою продовжив Олександр ІІ, увівши в дію «Положення про губернські повітові земські установи», яке запроваджувало виборні органи сільського самоуправління, що утримувалися за рахунок населення.

В теперішньому світі ідея земства набула актуальності і розглядається як альтернатива процесам централізованого управління економікою в умовах нового історичного досвіду, як можливість розвитку самоорганізації суспільства та ринку. У цьому сенсі економічна децентралізація передбачає делегування державою певних повноважень на регіональний рівень з метою оптимізації практичного вирішення питань загальнонаціональної ваги, а також втілення в життя специфічних регіонально-локальних програм. Так, сучасний російській уряд передав чимало повноважень багатьом саморегулюючим системам в сфері страхування, будівництва та проектування, на ринку цінних паперів і на початок 2010 року в країні налічувалося більше десяти таких саморегулюючих угрупувань.

Ярким прикладом дієвої суспільно-політичної та адміністративно-економічної самоорганізації в Україні наприкінці XV – на початку XVI століття стала Запорізька Січ, яка дістала назву «Християнської козацької республіки». За умов значної соціально-економічної диференціації на Січі існувала виборна система органів управління: вищою владою тут вважалася загальна рада, козацтво було поділено на полки, які складалися із сотень, декілька сотень утворювали курені, якими керували отамани. Запорізька Січ являла собою автономне військово-політичне утворення з оригінальним територіально-економічним устроєм, який забезпечував власну життє-діяльність. Уся система військово-адміністративного управління сприяла ефективному виконанню внутрішніх і зовнішніх функцій, властивих державі.

В Україні створення саморегулюючих організацій в системі ринкової самоорганізації і надання їм відповідних повноважень та певної свободи дій стане кроком вперед щодо впровадження кращих світових стандартів управління і координації підприємницької діяльності, що зможе забезпечити доступ громадськості та бізнесу до владних повноважень, ефективного регулювання власної діяльності і подальшого саморозвитку. Гостротаокреслених питаньвизначає підвищену зацікавленість авторитетних вчених, політичних лідерів та крупних підприємців до проблем забезпечення ефективного функціонування бізнесу і стійкого розвитку суспільства через процеси самоорганізації.

 

3.3. Недоліки діючої системи державного регулювання ринку

Діюча система державного регулювання ринку має ряд недоліків:

– надмірність повноважень органів влади щодо встановлення правил і стандартів ведення господарської діяльності та вимог до продукції та послуг;

– недостатня ефективність і високі витрати нагляду і контролю з боку органів влади;

– недосконалість інституційно встановлених механізмів зворотного зв'язку між підприємницькими колами, місцевими громадами і органами влади в питаннях правочинності та нагляду.

Це призводить до високих витрат держави, підприємств та організацій на підтримку неефективної системи управління і контролю. Активізація процесів дебюрократизації економіки і підтримки формування в країні цивільно-правових інститутів, націлених на закріплення добросовісної практики ведення господарської діяльності, як правило, природно орієнтована на скорочення державного регулювання і передачу частини прав і повноважень щодо встановлення правил та контролю самим учасникам ринку. Зростання «економічної свідомості» бізнесу, збільшення соціально-орієнтованих «прозорих» підприємств та організацій, зниження на практиці з боку держави часткового або повного адміністративно-економічного тиску потребує поступового переведення економіки України на шлях ринкової самоорганізації. Світова практика доводить, що чим лібералізованіша та чи інша національна економіка, тим більше вона в процесі свого функціонування спирається на механізм ринкової самоорганізації [1, с. 373]. Тому необхіднО дослідити ступінь ефективності ринкової самоорганізації в окремих економічних системах функціонального типу (розвинутих, нерозвинутих, перехідних) і виявити як ринкова самоорганізація впливає на економічний розвиток цих систем.

 


Читайте також:

  1. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  2. XVII ст.). Виникнення козацтва.
  3. Авангард в Україні
  4. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  5. Аграрне право та законодавство США, Німеччини, Франції, Великої Британії, Ізраїлю, Польщі, Росії
  6. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  7. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  8. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. Адміністративне судочинство в Україні
  11. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  12. АКТИВІЗАЦІЯ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНОГО РУХУ В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ




Переглядів: 672

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Світовий досвід ринкової самоорганізації. | Вплив ринкової самоорганізації на економічний розвиток систем.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.