МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Виникнення елементів ринкової самоорганізації в Росії та УкраїніВ Росії елементи самоорганізації почали проявлятися в результаті земської реформи 1855 – 1856 років у таких установах самоуправління в сільській місцевості як земства, виникнення яких пов’язано із ліберально-опозиційним рухом у середовищі дворянства, сільської буржуазії та інтелігенції. Петро ІІІ запровадив земство як одну з форм місцевої соціально-економічної самоорганізації на противагу бюрократичному і становому державному управлінню. Внесок у розвиток місцевої самоорганізації здійснила Катерина ІІ запропонувавши власну реформу самоуправління відповідно до принципів децентралізації, але в межах самодержавного абсолютизму. Реформування державно-економічного устрою продовжив Олександр ІІ, увівши в дію «Положення про губернські повітові земські установи», яке запроваджувало виборні органи сільського самоуправління, що утримувалися за рахунок населення. В теперішньому світі ідея земства набула актуальності і розглядається як альтернатива процесам централізованого управління економікою в умовах нового історичного досвіду, як можливість розвитку самоорганізації суспільства та ринку. У цьому сенсі економічна децентралізація передбачає делегування державою певних повноважень на регіональний рівень з метою оптимізації практичного вирішення питань загальнонаціональної ваги, а також втілення в життя специфічних регіонально-локальних програм. Так, сучасний російській уряд передав чимало повноважень багатьом саморегулюючим системам в сфері страхування, будівництва та проектування, на ринку цінних паперів і на початок 2010 року в країні налічувалося більше десяти таких саморегулюючих угрупувань. Ярким прикладом дієвої суспільно-політичної та адміністративно-економічної самоорганізації в Україні наприкінці XV – на початку XVI століття стала Запорізька Січ, яка дістала назву «Християнської козацької республіки». За умов значної соціально-економічної диференціації на Січі існувала виборна система органів управління: вищою владою тут вважалася загальна рада, козацтво було поділено на полки, які складалися із сотень, декілька сотень утворювали курені, якими керували отамани. Запорізька Січ являла собою автономне військово-політичне утворення з оригінальним територіально-економічним устроєм, який забезпечував власну життє-діяльність. Уся система військово-адміністративного управління сприяла ефективному виконанню внутрішніх і зовнішніх функцій, властивих державі. В Україні створення саморегулюючих організацій в системі ринкової самоорганізації і надання їм відповідних повноважень та певної свободи дій стане кроком вперед щодо впровадження кращих світових стандартів управління і координації підприємницької діяльності, що зможе забезпечити доступ громадськості та бізнесу до владних повноважень, ефективного регулювання власної діяльності і подальшого саморозвитку. Гостротаокреслених питаньвизначає підвищену зацікавленість авторитетних вчених, політичних лідерів та крупних підприємців до проблем забезпечення ефективного функціонування бізнесу і стійкого розвитку суспільства через процеси самоорганізації.
3.3. Недоліки діючої системи державного регулювання ринку Діюча система державного регулювання ринку має ряд недоліків: – надмірність повноважень органів влади щодо встановлення правил і стандартів ведення господарської діяльності та вимог до продукції та послуг; – недостатня ефективність і високі витрати нагляду і контролю з боку органів влади; – недосконалість інституційно встановлених механізмів зворотного зв'язку між підприємницькими колами, місцевими громадами і органами влади в питаннях правочинності та нагляду. Це призводить до високих витрат держави, підприємств та організацій на підтримку неефективної системи управління і контролю. Активізація процесів дебюрократизації економіки і підтримки формування в країні цивільно-правових інститутів, націлених на закріплення добросовісної практики ведення господарської діяльності, як правило, природно орієнтована на скорочення державного регулювання і передачу частини прав і повноважень щодо встановлення правил та контролю самим учасникам ринку. Зростання «економічної свідомості» бізнесу, збільшення соціально-орієнтованих «прозорих» підприємств та організацій, зниження на практиці з боку держави часткового або повного адміністративно-економічного тиску потребує поступового переведення економіки України на шлях ринкової самоорганізації. Світова практика доводить, що чим лібералізованіша та чи інша національна економіка, тим більше вона в процесі свого функціонування спирається на механізм ринкової самоорганізації [1, с. 373]. Тому необхіднО дослідити ступінь ефективності ринкової самоорганізації в окремих економічних системах функціонального типу (розвинутих, нерозвинутих, перехідних) і виявити як ринкова самоорганізація впливає на економічний розвиток цих систем.
Читайте також:
|
||||||||
|