Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сальникові компресори

 

Сальниковий компресор (рис. 3.11) складається з картера, блока циліндрів колінчастого вала, шатунно-поршневої групи, клапанної дошки, всмоктувального і нагнітального вентилів.

Картер - закрита рама, на якій кріпляться всі інші вузли компре­сора. Виготовляється він з легованого чавуну з дрібнокристалічною структурою, що забезпечує непроникність стінок. Для кріплення блока циліндрів у верхній частині картера розташований фланець, через проріз якого встановлюється колінчатий вал у зборці із шатунами. Для заливання мастила в картері є пробка з нарізкою, для зливання - пробка. Контроль за рівнем мастила здійснюється через оглядове скло.

Блок циліндрів компресора складається з двох циліндрів, у яких рухаються поршні; він має загальні порожнини, канали всмоктування і нагнітання. На зовнішній поверхні блока розташовані ребра, що збільшують поверхню тепловіддачі. На всмоктувальній стороні блока циліндра є порожнина, яка служить для відокремлення мастила від пари холодильного агента і повернення його в картер. З боку картера порожнина закрита пробкою з каліброваним отвором. У всмоктувальну порожнину встановлений сітчастий фільтр для уловлювання забруднень з мастила і пари фреону.

Поршні компресора відливаються з алюмінієвого сплаву. На біч­ній поверхні поршнів є три канавки: дві - для розміщення ущільнюва­льних кілець, одна - для маслознімального кільця. Для кріплення поршневого пальця поршень має отвори, розташовані перпендикулярно осі.

Поршневі кільця виготовляються зі спеціального антиф­рикційного чавуна з дрібнокристалічною структурою. Виконуються вони розрізними, пружними; їхній діаметр у вільному стані трохи більший за діаметр циліндра. У процесі роботи компресора ущільнювальні кільця повинні притискатися до стінок циліндра й ущільнювати зазор між ним і поршнем. маслознімальне кільце призначене для зняття надлишків мастила зі стінок циліндра.

 
 

 

 


Рис.3.11. Компресор сальниковий:

1 – сталева плита; 2 – сідло; 3 – плита; 4 – проріз; 5 – пружина;

6 – кришка; 7 – буферні пружини; 8 – картер; 9 – шатун;
10 – колінчастий вал; 11 – вентиль; 12 – сітчастий фільтр; 13 – всмок­тувальний вентиль; 14 – порожнина; 15 – пробка; 16 – оглядове скло;
17 – пробка

У верхній частині блока циліндрів кріпиться клапанна дошка з кришкою.

Кожен циліндр компресора має один всмоктувальний і два нагнітальних клапани, що служать для періодичного з’єднання внутрішньої порожнини циліндра зі всмоктувальним і нагнітальним трубопроводами холодильної машини. Клапани піднімаються й опускаються за рахунок різниці тисків на них. Переважно застосову­ються пластинчасті клапани як найбільш економічні й малоінерційні. Пластини виготовляються з тонколистової сталі і мають різну форму.

Основною деталлю клапанної дошки є сталева плита з отворами для проходу всмоктуваних парів холодильного агента, що нагні­таються через відкриті отвори у плиті і через прорізи у розетці надходять у нагнітальну порожнину кришки. Після нагнітання пластина під тиском пари і пружини сідає на сідло.

Буферні пружини призначені для запобігання поломки клапанів при гідравлічних ударах у випадку потрапляння в циліндри рідкого холодильного агента чи надлишків мастила.

Клапанна дошка зверху закривається кришкою, що розділена перегородкою на всмоктувальну і нагнітальну порожнини.

Колінчастий вал компресора - сталевий, штампований. Вал обертається у двох підшипниках. Вільний кінець його в місці насадки маховика одноконсольний.

Сальник компресора виключає витік холодильного агента в місці виходу колінчастого вала з картера.

Компресори виготовляються з двома видами ущільнювачів: сильфонним сальником чи сальником з графітовим і сталевим кільцями.

Змащення частин компресора, що рухаються, здійснюється під час обертання колінчастого вала шляхом розбризкування мастила нижніми головками шатунів через просвердлені у верхній частині нахилені канали. Верхні головки шатунів змазуються мастилом через спеціальні отвори. Для видалення надлишкового мастила, що потрапляє на стінки циліндрів, служать маслознімальні кільця, що скидають його у картер. Деяка кількість мастила потряпляє із циліндрів у конденсатор і далі у випарні батареї, звідки з парами холодильного агента засмоктується в компресор, з якого частково повертається в картер. Отже, частина мастила циркулює з холо­дильним агентом по замкнутій системі холодильної машини.

Компресор і трійник повинні з’єднуватися між собою. Для цього клапан вентиля має знаходитися у проміжному положенні.

Всмоктувальний і нагнітальний вентилі відрізняються один від одного переважно розташуванням (праворуч і ліворуч).

Принцип роботи компресора. Під час обертання вала за допо­могою шатунів поршні компресора одержують прямолінійний зворотно-поступальний рух. Під час руху поршня від верхнього крайнього положення вниз тиск пари у циліндрі падає і стає трохи нижчим, ніж у всмоктувальному трубопроводі. Під дією різниці цих тисків пластинки всмоктувального клапана прогинаються і пари холодильного агента надходять у циліндр. Пари холодильного агента, що засмоктуються компресором, через всмоктувальний вентиль надходять у кришку 6 блоку. Пройшовши сітчастий фільтр, пари піднімаються і через отвір у клапанній дошці потрапляють у всмоктувальну порожнину кришки блока, звідки через всмокту­вальний клапан, що відкривається, надходять у циліндр.

Надходження всмоктуваних парів у циліндр відбувається доти, доки тиск у ньому не перевищить тиск у всмоктувальному трубопро­воді. Як тільки поршень пройде крайнє нижнє положення і почне підніматися вгору, всмоктувальний клапан закривається. Подальший рух поршня вгору супроводжується стисненням парів, що продовжу­ється доти, доки тиск у циліндрі не перевищить тиск у конденсаторі. Під дією надлишкового тиску відкривається нагнітальний клапан, що утримується в піднятому положенні потоком парів холодильного агента, які виходять із циліндра і надходять в нагнітальну порожнину кришки, а потім через нагнітальний вентиль у конденсатор. Як тільки поршень досягне крайнього верхнього положення, потік пари припи­ниться, нагнітальний клапан закриється і поршень опуститься вниз, після чого цикл повториться.

Оскільки колінчастий вал має два коліна, розташованих під кутом 180°, то в одному з двох циліндрів компресора тимчасово відбувається розрідження й всмоктування, а в іншому - стиснення і нагнітання.

 


Читайте також:

  1. Безсальникові компресори
  2. Герметичні компресори
  3. Екрановані герметичні компресори
  4. КОМПРЕСОРИ ХОЛОДИЛЬНИХ МАШИН
  5. Компресори.
  6. Осьові компресори
  7. Повітродувки, компресори.
  8. Поршневі компресори
  9. Поршневі компресори.
  10. Ротаційні компресори.
  11. Ротаційні компресори.
  12. Роторні пластинчасті компресори




Переглядів: 1130

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОМПРЕСОРИ ХОЛОДИЛЬНИХ МАШИН | Безсальникові компресори

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.