Зростання попиту на послуги автосервісу залежить від платоспроможності споживачів. В основі формування попиту на продукцію автосервісу лежить Закон підвищення потреб який формулюється так: зі зростаннм добробуту та культури людей потреби все більше переключаються з товарів на послуги.
.
Мал. 1.3 Ілюстрація закону підвищення потреб
Реалізація закону підвищення потреб може бути проілюстрована процесом задоволення потреб. У відповідності до цього закону процес задоволення потреб може здійснюватися повністю чи частково самостійно споживачем чи надавачом послуг. Процес задоволення потреб, включає такі операції (рис. 1.4): ¾ інформаційні, пов'язані з визначенням способу і пошуком можливостей задоволення потреб; ¾ організаційні, необхідність в яких виникає у зв'язку з організацією задоволення потреб; ¾ предметного втілення, тобто такі, які пов'язані з перетворенням товару в форму або стан, в яких він задовольняє потребу. Інформаційні операції, в свою чергу, можуть ділитися на два види: а) операції в умовах надзвичайного дефіциту або в умовах надзвичайно великого вибору (можна порівняти з пошуком спеціально поміченої горошини в мішку гороху); б) операції, які виконуються в нормальних умовах (пошук спеціально поміченої горошини в жмені гороху). Процес пошуку товару включає в себе отримання інформації про види, властивості, якість товару, його замінника або способи задоволення цієї потреби, про можливе місце і спосіб його придбання. Пошук інформації через Internet прискорює процес пошуку, але не змінює сутності цих операцій. Процес придбання товару передбачає всі операції щодо його купівлі, упаковки, транспортування, збереження, розпаковування. Для використання товару йому необхідно надати форму, здатну задовольнити потребу. Очевидно, що всі ці операції споживач може виконати самостійно або їх буде виконувати продавець. Споживач може задовольняти свої потреби за допомогою: ¾ первинних товарів; ¾ нормальних товарів; ¾ послуг; ¾ турботи. Зрозуміло, що для комплексного задоволення потреб споживача необхідно реалізувати всі елементи цього процесу. Така необхідність породжує питання: що ж являє собою продукція автосервісу в кожному конкретному випадку? Для споживача вона завжди включає всі елементи і всі способи задоволення потреб. Інша справа - яким чином ці елементи і способи реалізуються: у вигляді витрат часу, сил на їх виконання або у вигляді їх оплати. Таким чином, продукція автосервісу може включати кожен окремо або разом взяті елементи процесу задоволення потреб споживача. Так, якщо споживач віддає перевагу задовольняти свої потреби за допомогою первинних товарів, то в якості продукції автосервісу можуть бути представлені самі ці товари. Якщо йому потрібен нормальний товар - можливий наступний діапазон дій: пошук, організація, установка. Якщо ж автовласникові потрібні послуга чи турбота - тим більше всі ці операції можуть бути предметом діяльності фірми.
За певних умов різні елементи процесу задоволення потреб переключаються зі сфери самообслуговування в сферу діяльності фірми. Це залежить від платоспроможності споживача. Отже, мінімально продукцією автосервісу виступає первинний товар, який фірма продає споживачеві, максимально - турбота, коли фірма бере на себе всі елементи і способи процесу задоволення потреб споживача. Очевидно, що з зростанням платоспроможності, попит на послуги збільшується та зростають вимоги до їх якості. Крим того змінюється структура самих послуг (мал.1.4).
В автосервісі домінуючим видом продукції є послуги.
Послуга - результат безпосередньої взаємодії між Виконавцем та Замовником і внутрішньої діяльності Виконавця для задоволення потреб Замовника [6]