Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Література

1. Державна національна програма "Освіта" ("Україна XI століття")- — К.: Райдуга, 1994.

2. Концепція національного виховання // Освіта. — 1994. 26 травня.

"с. 3.8. Якості особистості, що характеризують рівень її вихованості

3. Ващенко Г. Виховний ідеал. — Полтава: Полтавський

вісник, 1994.

4. Гапон ЮЛ. Виховання як соціальний процес. — Запоріж­жя; Донецьк, 1992.

5. Карпенчук С.Г. Теорія і методика виховання. — К.: Вища

шк., 1997.

6. Лозова В.І., Троцько Г.В. Теоретичні основи виховання і

навчання. — Харків, 1977.

7. Подласый ИЛ. Педагогика. — М.: Владос, 1999.

8. Сухомлинський В.О. Проблеми виховання всебічно розви­неної особистості // Вибрані твори: В 5 т. — Т. 1. — К.: Рад. шк., 1976.

9. Фіцула MM. Педагогіка. — К.: Академія, 2000.

Завдання для самостійної роботи

1. Користуючись творами В.О. Сухомлинського, випишіть 5—6 суджень про завдання і зміст виховання.

2. Спираючись на власний досвід, випишіть у дві колонки якості людини: у першу — які найбільш цінні й імпонують вам, а в другу — які викликають у вас відразу.

3. Наведіть приклад із власного життя про дію рушійної сили, яка впливала на ваше виховання.

4. Наведіть приклад педагогічної ситуації, яка сприяла ефек­тивності виховного процесу.

5. Із творів А.С. Макаренка, В.О. Сухомлинського випишіть. педагогічні ситуації, які спонукали дію рушійної сили у про­цесі виховання.

6. Проаналізуйте, якою мірою на процес вашого виховання впливали об'єктивні та суб'єктивні фактори.

7. Опишіть виховний ідеал, до якого ви прагнете.

8. Користуючись тестом, визначте рівень своєї вихованості.

Тест на визначення рівня вихованості особистості

Методика опрацювання: вдумайтесь в сутність названия ознак діяльності і оцініть рівень сформованості та прояву кож| ної ознаки у себе, користуючись десятибальною шкалою (0, 1, 2| 3,4,5,6,7,8,9).

1. Сформованість наукового 26. Високий професіоналізм.
світогляду. 27. Енергійність.
2. Прагнення до вдосконалення 28. Щедрість.
навколишнього світу. 29. Чванливість.
3. Пасивність. ЗО. Жадібність.
4. Сором'язливість. 31. Запальність.
5. Почуття відповідальності. 32. Совісність.
6. Сміливість. 33. Великодушність
7. Ретельність. і справедливість.
8. Підступність. 34. Неслухняність.
9. Непостійність. 35. Ревнощі.
10. Розумова активність. 36. Пияцтво.
11. Людяність. 37. Відвертість.
12. Почуття обов'язку. 38. Розуміння власного "Я".
13. Висока етична культура. 39. Працелюбність.
14. Спостережливість. 40. Скромність.
15. Лінощі. 41. Паління.
16. Неуважність. 42. Забіякуватість.
17. Вразливість. 43. Ентузіазм.
18. Уміння в царині інтелектуальної 44. Нахабство.
праці. 45. Наркозалежність.
19. Національна гідність. 46. Розсудливість.
20. Замкнутість. 47. Скупість.
21. Гордість. 48. Егоїзм.
22. Сварливість. 49. Прояв доброти, чуйності,
23. Грубість. гуманізму, милосердя.
24. Наполегливість. 50. Нерішучість.
25. Сформованість високих ідеалів 51. Самолюбство

Обробка результатів

1. Порахуйте суму балів за ознаками 1, 2, 5,10,12,13,18, 19, 25, 26, 32, 33, 38, 49.

2. Порахуйте суму набраних балів за ознаками 4, 6, 7, 11, 14, 17, 21, 24, 27, 28, 37, 39, 40, 43,46.

3. Порахуйте суму набраних балів за ознаками 3, 8, 9, 15, 16, 20, 22, 23, 29, 30, 31, 34, 35, 36,41, 42, 44,45, 47, 48, 50, 51.

Якщо у першій групі набрали 108—90 балів — маєте висо­кий рівень вихованості; якщо у другій групі набрали 80—70 балів — маєте середній рівень вихованості; якщо у третій групі набрали 75—140 балів — маєте низький рівень вихованості, вам потрібно багато працювати над собою.

Завдання для самоконтролю

1. У чому полягає суть виховання? З наведених відповідей оберіть правильну, проаналізувавши помилковість інших.

A. Під вихованням слід розуміти озброєння учнів достатньою су­мою знань.

Б. Виховання це залучення дітей до життєвих ситуацій, які й забезпечують оволодіння певними якостями.

B. Сутність виховання полягає у стимулюванні особистості до певної діяльності.

Г. Правильної відповіді немає.

2. Що ви розумієте під рушійною силою виховання? Із запропоно­ваних відповідей виберіть правильну, обґрунтувавши помилковість або неповноту інших.

A. Рушійною силою виховання є така сила, яка примушує руха­тись вперед до досконалості.

Б. Результат протиріччя між набутими знаннями і досвідом у поведінці і новими потребами.

B. Під рушійною силою процесу виховання варто розуміти не що інше, як протиріччя між рівнем конкретних знань, якими володіє лю­дина, і методами запровадження їх в життя.

Г. Рушійною силою процесу виховання є результат протиріч між життєвими потребами у вихованні людини, з одного боку, і наявним рівнем сформованості в неї певних якостей з другого боку.

3. Із наведених тверджень оберіть ті, які позначають законо­мірності виховного процесу.

A. Врахування вікових й індивідуальних особливостей вихованців. Б. Виховання в колективній діяльності.

B. Доступність виховних впливів. Г. Дотримання вимог у спілкуванні.

Д. Єдність і взаємообумовленість біологічних і соціальних чинників.

Е. Провідна роль діяльності у вихованні.

Є. Формування переконань.

Ж. Визначальна роль сім'ї у вихованні.

3. Пріоритет загальнолюдських і національних морально-духов­них цінностей.

І. Оволодіння знаннями норм і правил поведінки.

4. Назвіть об'єктивні і суб'єктивні фактори, які впливають на процес виховання.

5. Розкрийте сутність концепцій виховання і висловіть своє став­лення до них.

6. Назвіть потреби, які впливали і продовжують впливати на фор­мування мотивів виховання у процесі становлення вас як особистості.

7. Відтворіть структурну схему процесу виховання і обґрунтуй­те зв'язки між його компонентами.

8. У чому ви вбачаєте взаємозв'язок і відмінні особливості між вихованням, самовихованням і перевихованням?

9. Визначте основні змістові компоненти програми виховання осо­бистості.

10. Проаналізуйте сутність принципів виховання і складіть по 68 правил, спрямованих на реалізацію вимог 34 принципів.


Читайте також:

  1. Використана література
  2. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
  3. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
  4. Дитяча література буде доступна для розуміння за умови врахування специфіки цільової аудиторії.
  5. Довідкова література
  6. Додаткова література
  7. Додаткова література
  8. Додаткова література
  9. Додаткова література
  10. Додаткова література
  11. Додаткова література
  12. Додаткова література




Переглядів: 904

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критерії вихованості особистості | ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИ ВИХОВАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.036 сек.