Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Покарання

Зауваження в усній формі

Догана у наказі директора

Зниження оцінки за поведінку

Обмеження в правах

Вплив через

природні наслідки дій

Метод "вибуху"

Рис. 3.12. Види методів стимулювання поведінки і діяльності

У підході до використання методів виховання не можна дати якісь рецепти. Треба вивчати закони психічних явищ, якими збираємося керувати, співставляти власні дії з цими соціально-психологічними законами та обставинами.

Та все ж варто зважати на певні педагогічні умови викори­стання методів виховання. Зокрема:

1. Залежність вибору методів від мети і завдань виховання.

2. Врахування вікових особливостей вихованців.

3. Врахування індивідуальних особливостей фізичного, пси­хічного і соціального розвитку особистості.

4. Врахування соціального середовища, в якому розвиваєть­ся особистість.

5. Наявність і дієвість засобів виховного впливу.

6. Рівень сформованості професіоналізму педагога.

Література

1. Азаров Ю.П. Искусство воспитывать. — М.: Просвеще­ние, 1985.

2. Бабанский Ю.К. Педагогика. — М.: Просвещение, 1983.

3. Гордин Л.Ю. Поощрение и наказание в воспитании де­тей. — М.: Педагогика,1971.

4. Карпенчук С.Г. Теорія і методика виховання. — К.: Вища шк., 1997.

5. Лозова В.І., Процько Г.В. Теоретичні основи виховання і навчання. — Харків, 1997.

6. Макаренко А.С. Методи виховання // Твори: В 7 т. — Т. 5. — К.: Рад. шк., 1954.

7. Методика воспитательной работы / Под ред. Л.И. Ру-винского. — М.: Просвещение, 1989.

8. Педагогіка / За ред. A.M. Алексюка. -— К.: Вища шк., 1985.

9. Сухомлинсъкий В.О. Як виховати справжню людину // Вибрані твори: В 5 т. — Т. 2. — К.: Рад. шк., 1976.

10. Фіцула М.М. Педагогіка. — К.: Академія, 2000.

Завдання для самостійної роботи

1. Використовуючи твори А.С. Макаренка, виберіть слушні думки педагога про місце і роль методів виховання у форму­ванні особистості. Із творів "Педагогічна поема", "Прапори на баштах" випишіть 4—5 яскравих прикладів використання ме­тодів виховання.

2. Зверніться до творів В.О. Сухомлинського (користуйтесь предметним покажчиком) і випишіть його судження про мето­ди виховання. Випишіть 4—5 педагогічних ситуацій викори­стання методів виховання.

3. Скористайтесь власним досвідом навчання у школі і опишіть конкретну педагогічну ситуацію, де застосовувались методи виховання (вдало чи невдало) і проаналізуйте її.

4. Складіть поради для молодого вчителя щодо використан­ня методів виховання.

5. Відвідайте уроки вчителів "свого" фаху і проаналізуйте використання ними загальних методів виховання.

6. Перегляньте щоденники учнів і проаналізуйте, як вчи-телі-вихователі використовують їх для заохочення і покарання школярів.

Завдання для самоконтролю

1. Що ви розумієте під методами виховання? Із пропонованих відповідей оберіть правильну, вказавши на помилковість інших.

A. Метод виховання — це спосіб впливу вихователя на свідомість і волю вихованця з метою формування у нього бажаних якостей.

Б. Метод виховання це діяльність вихователя, в результаті чого вихованці засвоюють необхідні правила поведінки.

B. Під методами виховання слід розуміти діяльність учителя й учнів з метою активізації. їх громадської діяльності.

Г. Правильної відповіді немає.

2. Із названих понять виберіть ті, які належать до методів вихо­вання. Згрупуйте їх за функціональними особливостями.

A. Заохочення

Б. Спостереження

B. Екскурсія Г. Вимога

Д. Переконування Е. Туристський похід Є. "Вибух" Ж. Переконання

3. Покарання І. Диспут К. Вправи Л. Інструктаж М. Привчання Н. Режим О. Приклад П. Гра

3. У чому ви вбачаєте взаємозв'язок між методами і прийомами виховання? Наведіть приклади.

4. У чому полягає сутність методу переконування? У чому ви вба­чаєте зв'язок між поняттями "переконування" і "переконання"?

5. Яке місце посідає метод вимог у системі виховання особистості? Назвіть види вимог і наведіть приклади конкретних вимог.

6. Яка роль прикладу у вихованні? Чи тотожні поняття "взірець" й "ідеал"?

7. Розкрийте місце і роль вправ та привчання у вихованні.

8. Що таке заохочення? Із пропонованих відповідей виберіть пра­вильну, обґрунтувавши помилковість або неповноту інших.

А. Заохочення це метод виховання, який передбачає винагороду учневі.

Б. Під заохоченням слід розуміти такий метод виховання, коли учитель заохочує дитину до певної дії.

8. Заохочення має викликати у вихованця інтерес до певного виду діяльності, озброїти його методами розв'язання певних завдань.

Г. Правильної відповіді немає.

9. Який зміст ви вкладаєте у поняття "покарання"? Із наведе­них відповідей оберіть правильну, доведіть помилковість інших.

A. Покарання — це вирішальний фактор гальмування негатив­них дій вихованця з метою формування в нього страху за свої помил­кові дії,

Б. Покарання — це метод виховання, який є формою вимог до вихо­ванців, засобом залякування їх з приводу помилкових дій.

B. Під покаранням слід розуміти засіб впливу вихователя на ви­хованця з метою гальмування його негативних вчинків.

Г. Правильної відповіді немає.


Читайте також:

  1. Амністія являє собою повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності і покарання певної категорії осіб, винних у вчиненні злочину.
  2. Безробітні можуть відбувати це покарання і в нічний час.
  3. Виконання покарання у виді позбавлення військового, спеціального звання, рангу, чину або кваліфікаційного класу
  4. Додаткові покарання
  5. Загальні засади призначення покарання
  6. Загальні засади призначення покарання.
  7. Загальні положення виконання покарання у виді довічного позбавлення волі.
  8. Загальні положення виконання покарання у виді конфіскації майна
  9. Загальні положення виконання покарання у виді обмеження волі
  10. Заміна невідбутої частини покарання більш м'яким.
  11. Засади визначення міри покарання
  12. Звільнення від відбування покарання вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років




Переглядів: 836

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ФОРМУВАННЯ КОЛЕКТИВУ, ЙОГО ВПЛИВ НА ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.