2. Грехнев B.C. Культура педагогического общения. — М.: Просвещение, 1990.
3. Добрович А.Б. Воспитателю о психологии и психогигиене общения. — М.: Просвещение, 1987.
4. Кан-Калик В А. Учителю о педагогическом общении. — М.: Просвещение, 1987.
5. Карнегі Д. Як здобувати друзів і впливати на людей. — К.: Молодь, 1990.
6. Основы педагогического мастерства / Под. ред. И.А. Зя-зюна. — М.: Просвещение, 1987.
Завдання для самостійної роботи
1. Випишіть з творів А.С. Макаренка, В.О. Сухомлинського, інших педагогів 4—5 прикладів продуктивного спілкування учителя з вихованцями.
2. Користуючись книгою Д. Карнегі "Як здобувати друзів і впливати на людей", випишіть принципи, правила і способи: як поводитися з людьми; як сподобатися людям; як спонукати людину пристати до вашого погляду; як змінити думку людини, не викликаючи при цьому її обурення або образи.
3. Зверніться до наукових джерел, рекомендованих до теми, складіть правила спілкування педагога з батьками учнів та колегами.
Завдання для самоконтролю
1. У чому полягає сутність педагогічного спілкування, і в чому ви вбачаєте його відмінність від загальнолюдського спілкування?
2. Проаналізуйте основні функції педагогічного спілкування.
3. Розкрийте взаємозв'язок між компонентами педагогічного спілкування.
4. Поясніть сутність основних рівнів спілкування.
5. У чому ви вбачаєте взаємозв'язок між видами спілкування?
6. Проаналізуйте можливі наслідки впливу на особистість того чи іншого стилю спілкування.
7. Проаналізуйте основні умови ефективності педагогічного спілкування.