МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Науково-популярні фільмиВ неігровому кіно світової слави зажили роботи режисерів студії „Київнаукфільм". В першу чергу йдеться про роботи Фелікса Соболєва „Мова тварин", „Сім кроків за горизонт", Дерзайте, ви - талановиті!", „Коли зникають бар'єри", які запропонували тодішній кіноаудиторії нову гуманітарну філософію. Йдеться передусім про приховані можливості людини (Соболєв був упевнений в їх невичерпності) і, водночас, ті обмеження, які суспільство вибудовує на шляху їх реалізації. Традиційні уявлення про Людину і середовище її діяльності набували нових просторових та часових вимірів і в фільмах „Наближення до істини" Валерія Підпалого, „Індійські йоги, хто вони?" Альмара Серебряникова", „Микола Амосов" Тимура Золоєва... 13.3. Документальне кіно Документальне кіно в Україні за часів СРСР лишалося під контролем свого постійного замовника - центральних партійних (КПРС) органів. Упродовж 30-х років документальне кіно помітно дистанціювалося від реалій життя, виконуючи здебільшого функції ідеологічної обслуги діючої влади. Лише на початку десятиліття у фільмі „Симфонія Донбасу" (1930) Дзиги Вертова, що працював тоді в Україні, відтворено як пафос, так і живу структуру потоку життя. Скажімо, страшного голодоморного 33-го року в Україні зроблено лише один документальний фільм - „Більшовик", про забійника шахти „Кочегарка" Миколу Ізотова. Героями здебільшого були ті, хто працював у великій індустрії. Селянин тодішньою владою сприймався як представник чужої, ворожої навіть цивілізації - його належало упокорити, бодай і найбрутальнішими засобами. По-справжньому воно розвинулося в часи горбачовської перебудови (1985-1991), коли і досвідчені (Володимир Шевченко, Олександр Коваль, Віктор Шкурін, Георгій Шкляревський, Мурат Мамедов...), і молоді режисери (Сергій Буковський, Олександр Роднянський, Юрій Терещенко, Роман Ширман) запропонували світові новий образ України і українців. „Чорнобиль. Хроніка важких тижнів", „Мікрофон!", „Завтра свято", „У неділю рано...", „Сім сльозин", „Дім. Рідна земля" та інші показали народ з гострим інстинктом свободи, потягом до краси й душевної гармонії. Народ, що вміє долати найтрагічніші повороти своєї історії...
В Україні, починаючи від 60-х років минулого століття, склалася доволі потужна, цікава школа анімаційного кіно. Діснеївська традиція вплинула мало, більше так звана Загребська школа та власні національні джерела фольклорної пластики. Відтак у фільмах студії „Укранімафільм" відчутним є струмінь народного сміхового мистецтва (скажімо, в серіалі Володимира Дахна про пригоди запорозьких козаків), чи комедійне начало, яке походить від суто міських форм дозвілля (Давид Черкаський і його серіали „Пригоди капітана Врунгеля" та „Острів скарбів", чи режисер молодшого покоління Степан Коваль з фільмом „Йшов трамвай № 9"). А поруч, до прикладу, мирно співіснують лірико-філософські медитації Євгена Сивоконя. Серіал «Про козаків». «Козаки» — серія мультиплікаційних фільмів, знятих в УРСР на українській студії Київнаукфільм. Автор сценарію і режисер — Володимир Дахно. Всі мультфільми є короткометражними, їх тривалість не перевищує 20 хвилин. Різні серії циклу часто транслюються на майже всіх українських телеканалах. За мотивами серіалу зроблена гра-квест «Як козаки Мону Лізу шукали». Всі серії циклу видані на DVD у збірці «Все про козаків». Головними героями серії мультфільмів є три козаки: довгань, коротун і силач (за сценарієм їхні імена Грай, Око і Тур, але в самому серіалі безіменні). Вони потрапляють в неймовірні пригоди, зустрічаючись з людьми різних країн і епох, навіть з богами та інопланетянами, всі їхні пригоди закінчується щасливо. У мультфільмах відсутні діалоги і будь-який текст, дія відбувається у вигляді інтуїтивних зрозумілих сцен. Головні дійові особи: Грай — хитрий і розсудливий козак. Око — бадьорий і войовничий козак (він тягає з собою величезну гармату-мортиру). Тур — сором'язливий та сентиментальний козак. Серії: Як козаки куліш варили (1967) 09:49 Епізод, що розповідає про викрадання Ока та інших козаків заморськими работорговцями (імовірно, турками). Грай і Тур із величезними пригодами проникають в цитадель ворога і звільняють друзів. Ця серія відрізняється грубішою промальовкою, ніж подальші. Як козаки у футболграли(1970)18:23 Одна із найвідоміших серій показує, як козаки подорожують Європою на захід, обіграють в футбол супротивників з різним стилем гри: німецьких лицарів, французьких мушкетерів і англійських джентльменів. Як козаки наречених визволяли (1973) 18:51 Серія про морські пригоди козаків, що ганяються за піратами, які знову викрали козачок. Гонитва проходить через колоритні стародавні держави: Стародавню Грецію, Давній Єгипет, Індію, і завершується на острові піратів. Як козаки сіль купували (1975) 09:20 У цій серії козаки допомагають чумакам довезти сіль до ярмарку і відбивають напад степових розбійників під керівництвом Злого Пана. Майже вся серія є енергійною гонитвою, у якій козаки від розбійників. Як козаки олімпійцями стали (1978) 17:35 Події цієї серії пов'язані зі старогрецькою міфологією. Бог Зевс хочезупинити війни між греками і оголошує Олімпійські ігри. Марс, бог війни, має намір зірвати їх проведення. Але йому доведеться вступити в спортивне змагання з козаками, що зайняли сторону олімпійців. Як козаки мушкетерам допомагали (1979) 17:37 Серія посилається на роман Олександра Дюма-ст. «Три мушкетери» Козаки допомагають французьким мушкетерам доправити портрет дочки турецького султана французькому принцу, щоб той міг з нею одружуватися. Підступний кардинал Рішел'є хоче зірвати їхні плани. Як козаки інопланетян зустрічали (1983)17:20 У цій серії козаки зустрічають інопланетян, карикатурно схожих на них самих (Грай, Око та Тур). Прибульцям для повернення на рідну планету потрібно мастило. Козаки разом з інопланетянами мандрують Європою у пошуках мастила для свого НЛО, захищають Болгарію, винаходять лазні у Греції і ледь не потрапляють на багаття інквізиції в Іспанії. Як козаки на весіллі гуляли (1984) 19:28 Містична серія, яка розповідає про одруження Силача, створена на основі творів Гоголя. У пошуках черевичків для своєї коханої козак Тур потрапляє на шабаш до нечистої сили, яка хоче забрати у нього душу. Вірні друзі хитромудро рятують козака. Як козаки в хокей грали (1995) 17:57 Остання серія мультфільму була знята після розпаду СРСР, козаки тут показані вже немолодими батьками сімейств. У ній американська команда хокеїстів прибуває в Україну, щоб провести матч з козаками. Проте їхню уніформу викрадають розбійники, які виходять на лід під виглядом хокеїстів.
Читайте також:
|
||||||||
|