В процесі експлуатації необоротні активи зношуються, що відповідно зменшує їх фактичну вартість.
Для нарахування зносу в програмі "1С: Бухгалтерия 7.7" використовується документ "Расчет износа" (або "Начисление износа").
Рис. Документ "Расчет износа"
Дані для нарахування зносу вказуються в довіднику необоротних активів: для кожного об'єкту - певний метод нарахування зносу. Відповідно до обраного методу нарахування зносу вводяться дані, необхідні для розрахунку амортизаційних відрахувань. Тут же визначається рахунок витрат, на який буде віднесено суму нарахованого зносу.
Функція нарахування зносу в програмі реалізована за такими методами:
– "нарахування амортизаційних відрахувань" в податковому обліку (податкового методу).
За допомогою кнопки "Провести" можна здійснювати проведення документу, не закриваючи при цьому його діалогової форми. Після проведення документу стане доступною кнопка "Печать", що дозволить отримати друковану форму відомості нарахування амортизації в бухгалтерському і податковому обліку.